عصائب اهل الحق: آمریکا به دنبال گسترش حضور خود در عراق تحت عنوان ماموریت استشاری است

عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد، دولت آمریکا به دنبال تقویت حضور خود در عراق تحت عنوان ماموریت استشاری است.

به گزارش مشرق؛ «احمد عبدالحسین» عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق امروز پنجشنبه در گفتگو با وبسایت المعلومه اعلام کرد، واشنگتن در  تلاش است تحت عنوان ماموریت استشاری و آموزشی موقعیت خود را در عراق بازیابی کند.

وی اشاره کرد، تا زمانی که اشغالگری آمریکا در عراق وجود داشته باشد مقاومت نیز ادامه خواهد داشت. آمریکا به دنبال گسترش نفوذ و حضور خود در عراق تحت عنوان ماموریت استشاری و مشاوره‌ای است.

این عضو جنبش عصائب اهل الحق افزود، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال تقویت حضور خود در عراق برای مدتی طولانی تر است و هیچ پیامی اطمینان بخشی از طرف آمریکایی برای خروج نیروهایش از عراق وجود ندارد.

وی تصریح کرد، ایالات متحده نقش های پنهانی در عراق ایفا می‌کند تا بیشتر نیروهای نظامی آن زیر پرچم آموزش و مشاوره در عراق باقی بمانند.

مقامات عراقی در تاریخ نهم دسامبر اعلام کردند که مأموریت رزمی نیروهای ائتلاف در کشور به پایان رسیده است.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که اکنون هیچ نیروی رزمی خارجی در کشور وجود ندارند و همه آنها از عراق خارج شده‌اند.

وی بدون اشاره به تعداد نیروهای خارجی باقی مانده در عراق افزود: در حال حاضر فقط تعداد محدودی به عنوان مستشار در عراق حضور دارند.

سخنگوی فرماندهی اتاق عملیات مشترک ارتش عراق تأکید کرد که مأموریت نیروهای خارجی در عراق از رزمی به مستشاری تغییر کرده است.

با این وجود بسیاری درباره نقشه جدید آمریکا در عراق هشدار داده و معتقدند تغییر ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق صرفا با هدف توجیه حضور این نیروها در این کشور است.

گروه‌های مقاومت عراق نیز بارها اعلام کردند درصورتی که آمریکا بخواهد برخلاف توافق انجام گرفته عمل نماید و نظامیان خود را از عراق خارج نکنند آن‌ها آماده‌اند تا با اشغالگری آمریکایی‌ها مبارزه کنند. در همین راستا ائتلاف الفتح عراق که نزدیک به جنبش‌های مقاومت است اعلام کرد اگر نیروهای آمریکایی پس از زمان تعیین شده برای خروج از کشور، همچنان در خاک عراق باقی بمانند، مقابله با اشغالگری اقدامی قانونی خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    باید حملات به امریکایی ها بیشتر شود باید عملیات ها در عراق و سوریه بطور همزمان رخ دهد تا امریکا حساب دستش بیاید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس