کد خبر 1316999
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
خشم فلسطینیان از ادعاهای رئیس لیست متحد عربی در کنست رژیم اشغالگر

ادعاهای ضد فلسطینی رئیس لیست متحد عربی در کنست رژیم صهیونیستی به شدت، خشم همه گروه‌های فلسطینی و همچنین مردم این سرزمین در سراسر اراضی اشغالی را برانگیخت.

به گزارش مشرق؛ اظهارات «منصور عباس» رئیس لیست متحد عربی در کنست رژیم صهیونیستی که روز گذشته مطرح شد، خشم همه گروه‌های فلسطینی و همچنین مردم این سرزمین در سراسر اراضی اشغالی را برانگیخت؛ جایی که او  ادعا کرده بود «اسرائیل یک کشور یهودی است و به همین شکل باقی خواهند ماند و ملت یهود تصمیم گرفتند که کشور یهودی را برپا کنند».

این ادعاهای واهی رئیس لیست متحد عربی در کنست رژیم صهیونیستی به شدت موجب خشم فلسطینیان شد و این مواضع را غیرمسئولانه و مطابق با خواسته‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در راستای آواره کردن فلسطینیان دانستند.

در همین راستا نیروهای سیاسی و حزبی و مردمی فلسطین با محکوم کردن اظهارات منصور عباس اعلام کردند که این ادعاها ناشی از فروپاشی سیاسی و ملی حزب وابسته به وی است.

پروفسور «ابراهیم ابوجابر» استاد علوم سیاسی فلسطین در واکنش به این ادعای منصور عباس و رویکرد وی گفت: این ادعاهای رئیس لیست متحد عربی در کنست رژیم صهیونیستی با رویکرد جدیدی که جنبش وابسته به حزب وی اتخاذ کرده هماهنگی دارد. شنیدن چنین اظهاراتی از جانب منصور عباس جای تعجب ندارد؛ چراکه بدون حمایت ائتلاف او کابینه‌ «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تشکیل نمی شد.

ابراهیم ابوجابر که یکی از بنیانگذاران حزب وفاداری و اصلاحات در فلسطین است تاکید کرد، این ادعاها به معنای به رسمیت شناختن قانون نژادپرستانه صهیونیستها و سیاست آپارتاید است. منصور عباس با این ادعاهای خود حق فلسطینیان را نسبت به وطنشان از آنها دزدیده و ما را همانند اتباع خارجی توصیف کرد.

صهیونیست ها در سال ۲۰۱۸ قانونی تصویب کردند مبنی بر اینکه تنها یهودیان حق تعیین سرنوشت در فلسطین را دارند.   هدف از تصویب این قانون نابود کردن حق فلسطینیان در سرزمین خودشان بود و به ویژه فلسطینیان ساکن اراضی ۱۹۴۸ نیز در قانون صهیونیست‌ها حقی برای تعیین سرنوشتشان ندارند.

«ایمن عوده» عضو عربی کنست رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این ادعاهای منصور عباس هجمه تندی ضد وی انجام داد.

وی با کنایه گفت: «ما از میان فرزندان خود کسی را می‌بینیم که ادعا میکند کشوری که در وطن ما ایجاد شده یهودی خواهد ماند».

«ریاض محامید» عضو  دفتر سیاسی شورای ملی فلسطین نیز با انتقاد شدید از مواضع منصور عباس تاکید کرد، اسرائیل همان طرفی است که به همه فلسطینی ها خیانت و رژیم خود را روی ویرانه‌های فلسطین بنا کرده است و ملت فلسطین را از سرزمین خود آواره و اموال و زمین  آنها را سرقت می کند.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی ضد فلسطینی‌ها و قتل عام آنها، این رویکرد و اظهارات منصور عباس را خنجری از پشت به ملت فلسطین و آرمان آنها دانست.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز به شدت این اظهارات رئیس لیست متحد عربی در کنست رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد که این ادعاها در هماهنگی و همسویی آشکار با رژیم صهیونیستی و جنایت های آن است و همه فلسطینیان این موضع خائنانه را رد می‌کنند.

جنبش حماس  فلسطین با صدور بیانیه‌ای افزود: ملت فلسطین با همه اجزا و فرقه‌هایش در سرزمین تاریخی خود ثابت قدم خواهد ماند وحتی از یک وجب  از خاک خود دست نخواهد کشید و همچنان از هویت عربی و اسلامی فلسطین و مقاومت در برابر اشغالگران دفاع خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، مردم فلسطین به هیچ یک از تلاشهای دشمن برای سلب هویت عربی و اسلامی فلسطین توجهی نخواهد کرد و با قاطعیت به مقابله با این تلاش ها ادامه می دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس