دیدار هیأتی از ترکیه با وزیر کشور طالبان به منظور توسعه همکاری

یک هیأت ترکیه ای به منظور گفتگو درباره روابط اقتصادی دوجانبه و راههای توسعه همکاری میان افغانستان و ترکیه با وزیر کشور دولت طالبان دیدار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «سراج الدین حقانی» وزیر کشور دولت طالبان در افغانستان، یک هیأت ترکیه ای را به منظور گفتگو درباره روابط اقتصادی دوجانبه و راههای توسعه همکاری میان افغانستان و ترکیه، به حضور پذیرفت.

منابع رسمی طالبان اعلام کردند که این هیأت ترکیه ای ضمن تاکید بر آمادگی آنکارا نسبت به سرمایه گذاری در بخشهای مختلف در افغانستان، اعلام کرد که این اقدام در راستای دستیابی کابل به توانمندیهای خود می باشد.

گفتنی است که پیشتر «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود این احتمال مطرح است که این کشور در همکاری با قطر، مدیریت پنج فرودگاه افغانستان را به عهده بگیرد.

به گفته چاووش اوغلو، تیمی از کارشناسان ابتدا به دوحه قطر رفته و از آنجا راهی کابل شدند تا با مقامات طالبان درباره اداره فرودگاه بین المللی «حامد کرزای» گفتگو کنند.

وی همچنین اعلام کرده بود که قرار است طی این گفتگو، پیشنهادهای مشترکی از سوی هیئت های ترکیه و قطر به دولت موقت طالبان در زمینه اداره فرودگاه ها ارائه شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    وزیر کشور طالبان؟!؟مشرق کم شلوغی کن دختر بد
  • NL ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 2
    در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس