کد خبر 1316555
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
داعش نمایه

کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان را در فهرست تحریم‌های این سازمان اضافه کرد.

به گزارش مشرق، کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد داعش، القاعده و افراد، گروه‌ها، شرکت‌ها و نهادهای مرتبط، «ثناالله غفاری» مشهور به «شهاب مهاجر» سرکرده شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش در افغانستان را در فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.

براساس تحریم شورای امنیت علیه سرکرده داعش در افغانستان، بر ثناالله غفاریممنوعیت سفر وضع شده، شامل تحریم تسلیحاتی شده و دارایی‌هایش مصادره می‌شود.

ماه گذشته نیز دفتر مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا با اعلام افزودن سرکرده خوراسان داعش در فهرست تحریم‌های خود تصویری از او منتشر کرد که از غفاری به عنوان گارد ویژه معاون ریاست جمهوری سابق افغانستان نام برده بود.

بیشتر بخوانید:

کاظمی قمی: داعش از مرز پاکستان وارد افغانستان می‌شود

براساس اطلاعیه منتشر شده توسط این دفتر، غفاری سرکرده کنونی داعش در افغانستان است و در ژوئن ۲۰۲۰ توسط هسته مرکزی داعش برای ریاست شاخه خوراسان تعیین شده است.

«امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور فراری افغانستان و رئیس سابق امنیت ملی این کشور اما در واکنش به این گزارش‌ها گفته بود که غفاری «امیر کلی داعش خوراسان نیست».

سرکرده داعش افغانستان تحریم‌ شد

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس