یادگیری زبان انگلیسی در کنار زبان مادری در طول زندگی هر کسی می‌تواند در مقاطع مختلفی به کمک او بیاید. انگلیسی به عنوان زبان زنده اول جهان در هر حوزه‌ای کاربرد دارد و در مراحل بالاتر به عنوان یکی از الزامات سفر به خارج از کشور و یا تحصیل در خارج کشور شناخته می‌شود. به خاطر همین است که هر کسی در کنار تحصیل و کار اگر به فکر پیشرفت باشد سراغ یادگیری زبان می‌رود. 

یادگیری زبان با شرکت در دوره های حضوری و آنلاین زبان انگلیسی

برای یادگیری زبان، هر کسی بسته به اینکه چه هدفی را دنبال می‌کند، چه سطحی دارد و چگونه می‌خواهد انگلیسی را یاد بگیرد سراغ کلاس زبان می‌رود. یک دانشجو یا دانش آموز که شاید فرصت بیشتری داشته باشد، سراغ کلاس‌های حضوری رفته و یک کارمند یا فردی که در انگلیسی پایه ضعیفی دارد به دنبال کلاس خصوصی زبان انگلیسی یا کلاس آنلاین زبان خواهد رفت.

به این ترتیب، برای هرکسی بسته به اینکه روال زندگی و سطحش چگونه است، کلاس زبان وجود دارد. یکی از موسسات آموزش زبان که در ایران جزو پیشگامان آموزش زبان انگلیسی است، موسسه زبان سفیر نام دارد که برای آموزش این زبان دوره‌های مختلفی مانند کلاس خصوصی زبان انگلیسی، دوره های آیلتس، کلاس آنلاین و حضوری و ... را برگزار می‌کند و از سال 1378 که آغاز به کار کرده است تا کنون که بیش از بیست سال از فعالیت آن می‌گذرد تمام توان خود را به کار گرفته تا کیفیت آموزش زبان را در حد استانداردهای روز جهان ارتقا دهد.

انواع کلاس زبان انگیسی

فراگیری زبان محدود به هیچ سنی نیست، به همین خاطر هر کسی در هر سنی که باشد بنا به دلایل مختلف سراغش می‌رود. از این رو بسیاری از موسسه‌های زبان کلاس‌های خود را در اشکال متنوعی برگزار می‌کنند تا هیچ کسی از یادگیری به هر دلیلی جا نماند. در ادامه به انواع مختلف کلاس زبان انگلیسی اشاره و با هم مزایای هر کدام را بررسی می‌کنیم.

کلاس زبان آنلاین و حضوری

شاید اگر اتفاقی به نام کرونا جهان را تسخیر نمی‌کرد، الان این قسمت دسته‌بندی کلاس‌ها را نداشتیم یا از آن به‌عنوان یک دسته‌بندی احتمالی یاد می‌کردیم. اما شرایط جهان و همینطور ایران به گونه‌ای است که اگرچه که گفته می‌شود زندگی بعد از واکسن و ... به قبل برمی‌گردد اما عملا بسیاری از تاثیرات این بیماری دائمی است و با زندگی همه ما خواسته یا ناخواسته عجین شده است.

کلاس زبان آنلاین با پیشرفت زیرساخت‌ها و همچنین شرایط موجود به انتخاب بسیاری تبدیل شده است. این نوع کلاس‌ها جدا از اینکه دسترسی بسیار راحتی دارند؛ یعنی اینکه شما برای حضور در این کلاس‌ها صرفا به یک دستگاه مانند گوشی، کامپیوتر یا لپ تاپ به همراه اینترنت نیاز دارید، برای کسانی که وقت کافی برای حضور در یک کلاس در نقطه‌ای از شهر را ندارند نیز بسیار مناسب می‌باشد. ترافیک، خستگی بعد از برگشتن از سرکار یا دانشگاه و مدرسه، محدودیت‌های مختلف کرونایی و ... همه و همه باعث شده‌اند، آموزش زبان به طور آنلاین هر روز گسترده‌تر از دیروز شود و مخاطبین بیشتری را به خود جذب نماید.

کلاس حضوری زبان نیز که از قبل برای همه شناخته شده است و بسیاری از موسسات در این روزها نیز با رعایت پروتکل‌های بهشتی اقدام به برگزاری کلاس‌های حضوری می‌کنند. موسسه زبان سفیر نیز هر دو نوع این کلاس‌ها را برگزار می‌کند تا بدین ترتیب توانسته باشد برای هر کسی با هر شرایطی که دارد، راه یادگیری زبان را فراهم کرده باشد.

یادگیری زبان با شرکت در دوره های حضوری و آنلاین زبان انگلیسی

هزینه کلاس آنلاین زبان

این نوع کلاس به خاطر اینکه نیازی به حضور شما در محل آموزشگاه ندارد معمولا نسبت به کلاس حضوری قیمت پایین‌تری دارد. خود کلاس آنلاین نیز می‌تواند دو نوع از پیش ضبط شده یا زنده داشته باشد که هرکدام باز مزایای خاص خودش را دارد. اما معمولا کلاس‌های آنلاین از پیش ضبط شده دارای جلسات بیشتری تا 100 جلسه می‌باشند و به این ترتیب هزینه کلاس آنلاین زبان از این نوع می‌تواند بین 1 تا 2 میلیون متغیر باشد.

اما هزینه کلاس آنلاین زبان از نوع زنده، دارای جلسات به مراتب کمتری است و شما به محتوای کلاس به صورت آفلاین دسترسی ندارید و باید درکلاس حضور داشته باشید. به همین خاطر هزینه کلاس آنلاین زبان به صورت زنده حول و حوش 500 هزار تومان متغیر خواهد بود.

کلاس خصوصی زبان انگلیسی

کلاس‌هایی که در بالاتر از آن‌ها نامبرده شد، اگرچه به آن اشاره نمی‌کنند اما به عنوان کلاس‌های عمومی که دارای تعداد مختلفی دانشجو است، شناخته می‌شوند. این کلاس‌ها شاید برای درصد بالایی از افراد جوابگو باشد و آن‌ها به سادگی بتوانند مطالب را فراگیرند. اما این موضوع برای بعضی‌ها صدق نمی‌کند.

کلاس خصوصی زبان انگلیسی از چندین جهت مزیت‌هایی دارد که شاید نتوان آن را در کلاس‌های عمومی و جمعی پیدا کرد. مزیت اول کلاس خصوصی زبان انگلیسی این است که شما می‌توانید زمان کلاس‌ها را با استاد خود تنظیم نمایید و از این نظر زمان‌بندی کلاسی شما کاملا طبق روتین زندگیتان خواهد بود. چون همانطور که می‌دانید کلاس‌های عمومی این است که یک برنامه کلی دارد و شما قادر به تغییر آن نیستید.

دومین مزیت کلاس خصوصی زبان انگلیسی این است که اگر فردی هستید که به سادگی حواستان پرت می‌شود و در تمرکز کردن مشکل دارید، این نوع کلاس می‌تواند برای شما بهترین گزینه باشد. چون تنها شما و استاد حضور دارید و هیچ عنصری که حواس شما را از یادگیری دور کند، وجود ندارد.

مزیت سوم کلاس خصوصی زبان انگلیسی این است که اگر شما دوست ندارید در شهر تردد کنید تا به محل آموزشگاه بروید یا اینکه به‌خاطر پروتکل‌های بهداشتی این روزها علاقه‌ای به حضور در جمع ندارید، در این صورت به سادگی می‌توانید از کلاس خصوصی زبان انگلیسی استفاده کنید و بهره‌وری یادگیری خود را به حداکثر برسانید.

مزیت چهارم کلاس خصوصی زبان انگلیسی این است که وقتی شما نیازی فوری به یادگیری زبان دارید و باید آن را در مدت زمان کوتاه یاد بگیرید یا اینکه دوست دارید طبق منابع دلخواهتان، زبان را فرابگیرید، باز هم در اینجا کلاس خصوصی زبان انگلیسی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

موسسه زبان سفیر نیز کلاس خصوصی زبان انگلیسی را در اختیار شما گذاشته است و شما می‌توانید در سایت این موسسه فرم مورد نظر خود را پر کنید تا با شما تماس بگیرند.

کلاس زبان فشرده و غیر فشرده

از اسم این نوع کلاس زبان کاملا معلوم است که به چه ویژگی خاصی اشاره می‌کند. ممکن است شما به زودی قصد تحصیل در خارج کشور داشته باشید، به همین خاطر نیاز دارید که به صورت فشرده زبان یاد بگیرید یا اینکه بنا به دلایل مختلف مانند الزامات شغلی، فشردگی یادگیری به شما کمک می‌کند در شغل خود پیشرفت کنید یا پست مهمی را بگیرید، پس این نوع کلاس زبان فشرده مختص شما خواهد بود.

کلاس زبان غیرفشرده یا ترمیک، معمول‌ترین نوع کلاس‌ها هستند که ما بیشتر در تبلیغات  از آن‌ها می‌شنویم و برای افرادی که شرایط خاصی ندارند، مناسب هستند.

دوره های آیلتس

این دوره آموزش به طور اختصاصی برای آماده شدن جهت حضور در آزمون آیلتس است. در موسسه‌های زبان پیشگام و به روز مانند موسسه زبان سفیر، دوره‌های آیلتس در سه بخش pre-IELTS، IELTS و post-IELTS برگزار می‌شود. دوره pre-IELTS از آن دوره های آیلتس است که برای کسانی که برای شرکت در کلاس‌های اصلی آمادگی برای این آزمون، ضعف دارند مناسب می‌باشند و معمولا 5 سطح مختلف دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس