رسانه صهیونیست: میانجی‌گری مصر بین غزه و تل‌آویو شکست خورد

پایگاه خبری عبری «واللا» ادعا کرد که تلاش‌های مصر برای میانجی‌گری بین حماس و تل‌آویو در پرونده آتش‌بس و تبادل اسرا شکست خورده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری عبری از شکست میانجی‌گری مصر میان گروه‌های مقاومت نوار غزه با رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند که احتمالا می‌تواند منجر به درگیری بین طرفین شود.

پایگاه خبری عبری «واللا» امروز سه‌شنبه ادعا کرد که تلاش‌های مصر برای میانجی‌گری بین حماس و تل‌آویو در پرونده آتش‌بس و تبادل اسرا شکست خورده است

به ادعای این پایگاه عبری، تلاش هایی از سوی مسئولان امنیتی این رژیم با تایید  رهبران سیاسی، برای پیشبرد مذاکرات با حماس در خصوص آتش بس و اسرا با میانجیگری مصر صورت گرفت، اما روز گذشته مشخص شد که این تلاش‌ها به شکست منتهی شده است.

واللا همچنین خبر داد که حماس با ارسال پیامی به همراه میانجی مصری، به طرف اسرائیلی هشدار داده است که «اگر پیشنهادهای جدید و بهتری وجود نداشته باشد» این جنبش، دست بسته نخواهد بود.

گروههای مقاومت برای تشدید تنش آماده می‌شوند

پایگاه خبری الخلیج الجدید گزارش داد، همزمان با این تحولات، گروه‌های مقاومت حاضر در غزه تماس‌های خود را در ساعات گذشته افزایش داده‌ و رایزنی‌های داخلی را آغاز کرده‌اند تا برای دور جدید تشدید تنش‌ها، خود را آماده کنند.

اسماعیل رضوان از رهبران حماس در این زمینه گفت: «گروه‌های فلسطینی حاضر در نوار غزه، برای پیگیری تحولات غزه، کرانه باختری و زندان‌های اسرائیل در حال برگزاری نشست‌های مستمر هستند... و برای توقف تجاوزات صهیونیست‌ها، تصمیم مناسب را خواهند گرفت».

رضوان تأکید کرد: «به میانجی مصری گفتیم که بازسازی و رفع محاصره نوار غزه ضرورت دارد و اگر محاصره و تجاوز به مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری ادامه یابد، گروه‌های فلسطینی برای مدت طولانی سکوت نخواهند کرد... آنچه تعیین می‌کند دور جدیدی از تنش را آغاز کنیم یا نه، رفتار اسرائیل در میدان است».

وی با بیان اینکه گروه‌های مقاومت، تمام اقدامات لازم را برای دفاع از مردم و اسرای فلسطین اانجام خواهند داد، خاطر نشان کرد: «حماس از طریق میانجی مصری، پیام شدیداللحنی به اسرائیل فرستاد و در آن، نسبت به ادامه تجاوزات خود به اسرای زن و مرد [فلسطینی حاضر] در زندان‌های اسرائیل و ادامه تأخیر در آتش بس و تبادل زندانیان هشدار داده است».

این رهبر حماس بدون اشاره به جزئیات این میانجیگری، گفت: «تاکنون هیچ نتیجه ملموسی در مورد مذاکرات مصر با حماس و گروه‌های غزه به دست نیامده است، اما تسلیم باج‌خواهی اسرائیل نمی‌شویم و نخواهیم پذیرفت که تبادل اسرا با آتش بس و بازسازی غزه پیوند بخورد».

این در حالی است که چند روز پیش یک هیئت امنیتی مصر به نوار غزه سفر و با رهبران حماس و جهاد اسلامی و جبهه خلق برای آزادی فلسطین دیدار کرد و پس از آن، عازم فلسطین اشغالی شد تا با مسئولان صهیونیست دیدار کند.

مصر در ۲۱ مه گذشته میانجی‌گری کرده بود که در پی آن توافق آتش بس برای پایان دادن به تنش بین گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی حاصل شد. این جنگ ۱۱ روز به طول انجامید و منجر به شهادت بیش از ۲۵۰ فلسطینی و هلاکت ۱۳ اسرائیلی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس