وانگ ئی: آمریکا برای کنترل چین از تایوان استفاده ابزاری می‌کند

وزیر امور خارجه چین طی سخنان امروز خود در پکن ضمن انتقاد از اقدامات آمریکا و غربی ها در تضعیف صلح در تنگه تایوان، گفت که مشکل اینجاست که دولت این جزیره به دنبال اتکا به غرب است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین امروز دوشنبه ضمن تاکید مجدد بر سیاست چین واحد و با اشاره به جزیره تایوان گفت که مسأله تایوان همانند یک مهره شطرنج نیست که بتوان با آن بازی کرد.

بیشتربخوانید:

تنش‌‎های نظامی و دیپلماتیک در جهان به کدام سو می‎‌روند؟

وانگ ئی طی سخنان امروز خود در پکن به این مسأله اشاره کرد که علت تنش های کنونی، تلاش های تایوان «جهت اتکا به ایالات متحده برای استقلال» و همچنین تلاش آمریکا و سایر کشورها برای استفاده ابزاری از تایوان برای کنترل چین، است.

بیشتربخوانید:

واشنگتن: هرگونه حمله چین به تایوان پیامدهای وحشتناکی خواهد داشت

وی همچنین در ادامه افزود: همین اقدامات لجوجانه و شرورانه است که وضعیت موجود را تغییر داده و موجب تضعیف صلح در تنگه تایوان شده و اجماع جامعه بین‌المللی و هنجارهای اساسی روابط بین‌الملل را نقض کرده است.

وزیر امورخارجه چین در ادامه افزود: تایوان آواره ای است که در نهایت به خانه می آید و نه مهره شطرنجی که دیگران از آن استفاده کنند. چین باید دوباره متحد شود و متحد خواهد بود.

اظهارات وانگ ئی در حالی بیان می شود که آمریکا و شرکای غربی اش در سال های اخیر در راستای سیاست های تنش برانگیز «ایندوپاسیفیک» واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت رو به افزایش پکن و علی رغم ادعای احترام به اصل چین واحد، سعی در تحریک جریان های جدایی طلب در مناطق تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    داداش چرا حمله نمی کنی به تایوان چرا انقدر حرف میزنی . نکنه از دنیا می‌ترسی مخصوصا غرب ناتو یا آمریکا . هند که بهت چسبیده انقدر وقت مارو نگیر ترسو
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    تایوان یک طعمه هست جهت نابودی چین لقمه های چرب و چیلی تر از تایوان در جهان است امریکا می خواهد چین را با چیزهای الکی مشغول نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس