کد خبر 1315377
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
سناتورآمریکایی مخالف واکسن بر اثر کرونا درگذشت

سناتور ۵۲ ساله جمهوری خواه ایالت واشنگتن که از مخالفان واکسن کرونا بود، بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ درگذشت.

به گزارش مشرق، "داگلاس اریکسون"  سناتور جمهوری خواه ۵۲ ساله ایالت واشنگتن، سابقه مدیریت کمپین انتخاباتی ترامپ را در واشنگتن داشته و یکی از مخالفان سرسخت دستورات اضطراری فرماندار این ایالت برای اعمال محدودیت‌های کرونایی بود.

این قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی لایحه‌ای را به سنای ایالتی برای محافظت از آزادی مردم در برابر نزدن واکسن  کرونا ارائه کرده بود.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجمع جمهوری ‌خواهان سنای ایالتی از درگذشت این قانونگذار آمریکایی نزدیک به ترامپ بعد از سفر به السالوادور و ابتلا به کرونا خبر داده است.

علت سفر او به السالوادور مشخص نشده اما اریکسون ماه گذشته پس از سفر به این کشور با اعضای مجلس نمایندگان و سنای واشنگتن تماس گرفته و درباره نحوه انجام مراحل درمانی مشورت خواسته بود.

مشخص نیست که این سناتور آمریکایی پیش از سفرش واکسن کرونا دریافت کرده بود یا خیر. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها آمریکا می گوید کسانی که به می خواهند ابه الساوادرو سفر کنند، به دلیل بالا بودن نرخ ابتلا به کرونا در این کشور، باید کاملا واکسینه شده باشند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین در گزارشی درباره سویه جدید کرونا با نام "اومیکرون" نوشت در میان افزایش مراجعه بیماران  کرونایی به بیمارستان ها، پزشکان، پرستاران، و سایر کارمندان بخش سلامت آمریکا به شدت خسته و فرسوده شده اند و اکنون باید خود را برای شیوع سویه اومیکرون آماده کنند.

اوهایو آخرین ایالتی بود که از  گارد ملی  برای کمک به مراکز درمانی تحت فشار کمک درخواست کرد. در نبراسکا کارشناسان اخطار می دهند که بیمارستان ها به زودی  باید برای رسیدگی به بیماران سهمیه بندی کنند.

مقامات پزشکی در کانزاس و میسوری جراحی ها را به تعویق می اندازند، با نقل و انتقالات مخالفت می کنند و به شدت در تلاش برای به کار گرفتن پرستاران در مرخصی یا مسافرت هستند زیرا موارد ابتلا به کرونا در این ایالت به سرعت در حال افزایش است.

ایالت نیویورک روز جمعه گزارش داده است که در یک روز بیش از ۲۱ هزار نفر در این ایالت به کرونا مبتلا شده اند. این بالاترین تعداد ابتلای روزانه به کرونا از زمان آغاز واکسناسیون در این ایالت است.

بر اساس گزارش دولت آمریکا در یک هفته گذشته به طور متوسط  در هر روز ۶۰ هزار نفر از بیماران مبتلا به کرونا در این کشور در بیمارستان ها بستری شده اند.

وضعیت در مناطق سردسیر آمریکا حادتر است. در این مناطق  مردم به طور فزاینده ای در فضاهای بسته تجمع می کنند و موارد جدید کرونا  درحال افزایش است.

کارشناسان می گویند  موارد ابتلا به کرونا و بستری بیماران در میان افرادی که واکسن نزده اند در حال افزایش است. دولت آمریکا می گوید ۶۱ درصد از جمعیت آمریکا کاملا واکسینه شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    19 8
    هر کس مخالف واکسن باشه کشته میشه این اولین مورد نیست
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 2
    فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ --------- که شمایید کفایت کننده ام و مرا یارى کنید که شمایید یاور من اى سرور ما اى صاحب زمان
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    18 3
    این همه آدم واکسن زده میمیرن مثل این همه دکترو پرستار که واکسن هم زده بودن 2 دوز هم زده بدودن مردن هیچ رسانه ای نمیگه اینو. ولی یه نفر واکسن نزده یا مخالف واکسن بمیره همه جا علم میکنید 1000 تا خبر درست میکنید براش.جالب نیس
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 11
      پس تو هم ازون هستی که واکسن نزدی؟؟!!
  • امیر IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 9
    آنهایی که مسخره میکردن واکسن ایرانی وسینوفارم را میگفتن فایزر واردکنید چراالان که آمریکا بالاترین میزان ابتلا ومرگ کرونایی جهان رادارد وایران زیر50کشته چراسکوت کردن!!
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 1
      اصل ویروس چینیه پس واکسن چینی هم قاعدتاً باید بهتر عمل کنه.
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 8
    آدم ساده لوحی بوده
  • مهدی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 11
    بهتر یک خوک جنایتکار کمتر شد
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 20
    واکسن زدن امرخوبی است و تا حدی موثر از جلو گیری مرگ می باشد و ما همگی شاهد هستیم چه در ایران عزیز و سایر کشور ها که واکسن کرونا را زده اند تا حد زیادی مرگ و میر کاهش پیدا کرده است وکسی نمی تواند این واقیت را انکار کند و حتما حتما کسانی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند بیشتر بیشتر مورد تهدید مبتلا به کرونا و حتی در معرض مرگ قرار می گیرند بنا بر این بهترین حالت این است که همه این واکسن را بزنیم . بله ممکن است افرادی هم چند باره واکسن زده باشند اما فوت کردند که به نظرمی رسد یا بدن های آنان در مقابل این ویروس کشنده ضعیف و کم طاقت بوده است و یا دیگر اجل آنان فرا رسیده بود که دیگر هیچ چیز نمی توانست جلوی اجل الهی را بگیرد حتی اگر بالاترین دکترها کسی را مورد معاینه و عمل جراحی قرار بدهد . همانطوریکه در قرآن آمده اگر اجل کسی فرا برسد دیگر هیچ عنصری نمی تواند نجاتش بدهد چرا که در همان زمان و مکان و حالت می بایستی جانش گرفته می شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس