فتح سکو جهانی با راهبرد جوانگرایی

تیم وزنه‌برداری مردان ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ جهان توانست با کسب ۵۴۸ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کند.

به گزارش مشرق، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان روزهای ۱۶ تا ۲۷ آذر در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات ۴۳۲ وزنه‌بردار (۲۴۵ مرد و ۱۸۷ وزنه‌بردار زن) حضور دارند. مرتضی بیگلری، میرمصطفی جوادی، سیدایوب موسوی، رضا دهدار، امیر حقوقی، سیدرسول معتمدی، علیرضا سلیمانی، امیر عزیزی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در بخش مردان هستند. هدایت این تیم بر عهده محمدحسین برخواه است.

همچنین در بخش زنان سیده‌الهام حسینی، یکتا جمالی و فاطمه یوسفی نیز ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران هستند. الناز باجلانی به دلیل مصدومیت به این پیکارها اعزام نشد. اکبر خورشیدی به عنوان مشاور فنی بر عملکرد  دختران وزنه‌بردار ایران نظارت دارد.

تیم وزنه برداری مردان ایران در این دوره از رقابت ها با کسب ۵۴۸ امتیاز توانست بر سکوی دوم قهرمانی جهان قرار گیرد. روسیه نیز با ۵۸۱ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید.ازبکستان نیز با ۵۲۵ امتیاز به عنوان سومی دست پیدا کرد. تیم های ایران ، روسیه و ازبکستان با ۱۰ وزنه بردار در این دوره از مسابقات شرکت کرده بود.

تیم زنان ایران نیز با ۱۵۱ امتیاز در رده بیست وسوم بخش زنان مسابقات تاشکند قرار گرفت.

تیم مردان ایران در رده بندی مدالی با کسب دو طلا ، سه نقره و سه برنز در جایگاه پنجم قرار گرفت. ازبکستان، کره جنوبی ، گرجستان و بلغارستان اول تا چهارم شدند.

در بین برترین وزنه برداران مرد و زن این مسابقات، نامی از ورزشکاران ایران دیده نمی شود.

لاشا تالاخادزه، اکبر ژورایف و کارلوس ناسار ، سه وزنه بردار برتر مرد این مسابقات بودند ؛ مصطفی جوادی در جایگاه چهارم و رسول معتمدی در جایگاه ششم قرار گرفتند.

چون هسینگ از چین تایپه نیز برترین وزنه بردار زن قرار گرفت.

برای تیم ایران میرمصطفی جوادی موفق به کسب ۲ مدال نقره و یک برنز در دسته ۸۱ کیلوگرم شد.

فتح سکو جهانی با راهبرد جوانگرایی

رسول معتمدی مرد طلایی ایران در تاشکند با ۲ مدال طلا و یک برنز نقش مهمی در نایب قهرمانی ایران در وزنه‌برداری جهان داشت. او در دسته ۱۰۲ کیلوگرم این مدال‌ها را کسب کرد. امیر حقوقی  نیز در این دسته مدال نقره دوضرب و برنز مجموع را کسب کرد.

فتح سکو جهانی با راهبرد جوانگرایی

شکستن رکورد جوانان جهان از دیگر شاهکارهای وزنه برداران ایرانی در این مسابقات بود. علیرضا یوسفی که مدال طلای المپیک جوانان را در کارنامه دارد با مهار ۲۳۸ کیلوگرم توانست خود را به عنوان پدیده این رقابت ها معرفی کسب کند. یوسفی وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را هم مهار کرد اما هیات ژوری وزنه وی را خطا اعلام کرد.

فتح سکو جهانی با راهبرد جوانگرایی

کسب سکوی جهانی توسط تیم ملی وزنه‌برداری ایران در حالی است که نامدران ملی ‍وش این رشته برای حضور در این مسابقات در اردو حضور  پیدا نکردند. سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علی هاشمی، علی میری، علی داودی و کیا قدمی هر کدام به بهانه‌ای از حضور در اردو سرباز زدند.

به نظر می‌رسد وزنه‌برداری ایران با چهره‌هایی مانند یوسفی، معتمدی، شریفی و جوادی در مسیر جوانگرایی قرار گرفته و فدراسیون با ابزار این جوانان المپیک ۲۰۲۴ پاریس را هدف قرار داده است. البته این جوانگرایی به  معنای چشم پوشی از بزرگان این رشته نیست بلکه به گفته «علی مرادی» رییس فدراسیون تمام مدعیان پوشیدن پیراهن تیم ملی شانس اعزام به مسابقات جهانی را دارند.

فتح سکو جهانی با راهبرد جوانگرایی

وی با بیان اینکه نظم و احترام به قانون اولویت اول فدراسیون است اظهار داشت: بعد از مسابقاتن جهانی برنامه برای حضور قدرتمند در بازی های آسیایی داریم که تمام مدعیان نیز به اردو دعوت خواهند شد. البته اعزام آنان منوط به احترام به قوانین و حضور در اردوها است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس