علی باقری - کراپ‌شده

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان گفت که دیدگاه‌های ایران در دو سند رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای به عنوان مبنای مذاکرات آینده پذیرفته شد وافزود: در حال حاضر ما دو مبنای جدید برای مذاکرات آینده خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ ( آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در وین برای رفع تحریم‌ها امشب (جمعه) بعد از نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام در اظهاراتی درباره نتایج این دور از گفت‌وگوها اظهار داشت: در دور هفتم ما دیدگاه‌ها و مواضع دولت و تیم جدید را در موضوعات قابل گفت‌وگو در مذاکرات وین را به طرف مقابل ارائه کردیم.

وی افزود: در دو سند اصلی یعنی یکی در مورد پیش نویس تحریم‌ها، طرف مقابل دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مبنای گفت‌وگو پذیرفت. بر این اساس، سند جدیدی مبنای گفت‌وگوها در حوزه تحریم‌ها قرار گرفت که این سند با سندی که در گفت‌وگوهای وین ۶ نهایی شده بود، متفاوت و مغایر است.

باقری درباره موضوع هسته‌ای نیز عنوان کرد: در موضوع هسته‌ای طرف ایرانی دیدگاه‌های خود را در متنی که در وین ۶ نهایی شده بود درج کرد، اما طرف اروپایی مقاومت می‌کرد و نمی‌پذیرفت که دیدگاه‌های ایران نیز در آن سند درج شود و مبنای گفت‌وگو قرار بگیرد.

معاون سیاسی وزیر خارجه ادامه داد: در طول یک هفته‌ گذشته مذاکرات فشرده و سنگینی بین هیأت‌های دو طرف  برگزار شد تا نهایتا طرف مقابل پذیرفت که در سند هسته‌ای هم دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران درج شود و به عنوان مبنای گفت‌وگوها قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، این دیپلمات ارشد کشورمان بیان کرد: در حال حاضر ما در پایان گفت‌وگوهای وین هفت، دو مبنای جدید برای گفت‌وگوها و مذاکرات آینده خواهیم داشت که این دو مبنا متفاوت از دو مبنایی است که در وین ۶ نهایی شده بود.

* توافق درباره از سرگیری گفت‌وگوها در آینده نزدیک

وی درباره دور بعدی مذاکرات وین اظهار داشت: درباره این‌که در آینده نزدیک این گفت‌وگوها از سر گرفته شود توافق شده، ولی در مورد روز آن قرار شد (انریکه مورا) هماهنگ کننده کمیسیون مشترک با هیأت‌های مختلف در تماس باشد تا زمانی که مورد توافق همه هیأت‌ها باشد، اعلام کند.

به گزارش مشرق، دور هفتم مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز و در نهایت چهارشنبه شب دهم آذر ماه هیأت ایرانی دو سند به طرف مقابل ارائه کرد شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای. در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره روز (پنجشنبه) ۱۸ آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام این مذاکرات از سر گرفته شد که در هفته گذشته در وین در جریان بود و امروز نیز نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام برگزار شد.

«انریکه مورا» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام بعد از نشست اختتامیه امروز در وین گفت که برای دور بعدی مذاکرات در وین کار بسیار زیاد و وظیفه بسیار پیچیده‌ای در پیش است.

دیپلمات ارشد چین هم اعلام کرد که طرف‌ها با از سر گرفتن مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین قبل از پایان سال جاری میلادی موافقند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • اسماعیل IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    7 2
    سلام جناب باقری امیدوارم که مثل ظریف ملت کشورت رو نامحرم تلقی نکنی و توافق احتمالی رو رسانه ای کنی . بدون هر توافقی بدون رفع تحریم‌ها از نظر ملت دوزار ارزش نداره . بگذار مردم تفاوت بین این تیم و تیم قبلی که شعارش هر توافقی بهتر از عدم توافقی رو بفهمند
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 2
      سلام - حيوانات، با شعور خود منطقه اى را براى زندگى انتخاب مى كنند. «وادالّنمل» - گفتگو و امر ونهى در ميان حيوانات نيز وجود دارد. «قالت نملة يا ايّها النمل» - در ميان مورچگان، هم فرماندهى و هم اطلاع رسانى و هم فرمان برى وجود دارد. «قالت نملة ... اُدخلوا» - حيوانات شعور دارند و مفاسد و ضررها را مى شناسند و به يكديگر هشدار مى دهند. «اُدخلوا مساكنكم» - غريزه دفع ضرر احتمالى، در حيوانات نيز وجود دارد. «اُدخلوا... لايحطمنّكم» - كسى كه با احساس خطر، همنوع خود را هشدار ندهد از مورچه هم كمتر است. «لا يحطمنّكم» - هنگام راه رفتن دقّت كنيم تا مورچگان را پايمال نكنيم. «لا يحطمنّكم» -
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      3 0
      خداوکیلی مقایسه جناب باقری کنی با ظریف ظلم به شعور مردم است
  • DE ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    4 1
    مذاکره‌کننده ارشد کشورمان گفت که دیدگاه‌های ایران در دو سند رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای به عنوان مبنای مذاکرات آینده پذیرفته شد وافزود: در حال حاضر ما دو مبنای جدید برای مذاکرات آینده خواهیم داشت. // همونجا در وین یک آسمانخراش بخرید با برو بچ بمونید تا تحریمها تموم شن پول هتل هم ندهید چون تا سالها این مذاکرات ادامه دارد. به شرطی کشدار بودن مذاکرات خوبست که زندگی مردم کشدار و شرطی نشه /یک گروه هم برای مذاکرات داخلی بگذارید صنعت و تولید را راه بندازن بدون ارتباط با مذاکرات خارج.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام - حيوانات، با شعور خود منطقه اى را براى زندگى انتخاب مى كنند. «وادالّنمل» - گفتگو و امر ونهى در ميان حيوانات نيز وجود دارد. «قالت نملة يا ايّها النمل» - در ميان مورچگان، هم فرماندهى و هم اطلاع رسانى و هم فرمان برى وجود دارد. «قالت نملة ... اُدخلوا» - حيوانات شعور دارند و مفاسد و ضررها را مى شناسند و به يكديگر هشدار مى دهند. «اُدخلوا مساكنكم» - غريزه دفع ضرر احتمالى، در حيوانات نيز وجود دارد. «اُدخلوا... لايحطمنّكم» - كسى كه با احساس خطر، همنوع خود را هشدار ندهد از مورچه هم كمتر است. «لا يحطمنّكم» - هنگام راه رفتن دقّت كنيم تا مورچگان را پايمال نكنيم. «لا يحطمنّكم» -
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      1 0
      ایکاش تمامی آیات را در قرآن هم بخوانی کینه بد است دشمنی بد است فساد بد است اختلاس بد است آیا میدانید ماها کهغصه آینده غصه گرانی را دم و دقیقه میخوریم محاسبه‌ای جمهوری اسلامی چقدر حقوق می‌گیرند آیا از این درخت از بن کرم زده میدانی اگر قرآن را در ایران اجرا کنی حضرت عباسی گردن اکثر مسولیت دولتی و مجلسی را باید زد
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    7 11
    هیچ غلطی نکردهای ونمی کنی با یک لشکر رفته
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 1
    جناب باقری رییس محترم مذاکره کننده به نصایح آقای شریعتمداری توجه کنید مانند دولت اقای روحانی با پوچ هیچ معامله نکنید مدام نگویید باید تحریم‌های برجامی برداشته شود بلکه باید تمام تحریمها برداشته شود فریب کشورهای غربی برهمگان آشکار است مانند گذشته بعد از قرارداد مجددا به بهانه های حقوق بشری موشکها وغیره یکی یکی تحریمها را وضع می کنند یک دفعه بخودتان می آیید که همه چیز را از دست دادید هیچ نصیبتان نشده است و بعد دربرجام بعضی از محدودیتها مانند خرید سلاح و غیره با گذشت سالها از بین رفته آنها نیز مدنظر گرفته شود
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام - - كارهاى الهى با مشيّت و اراده اوست. «ولوشئنا لآتينا...» - پذيرفتن هدايت، بايد اختيارى باشد نه اجبارى. «ولوشئنا لآتينا...» - مردم متفاوتند و هر شخصى هدايتى مخصوص خود دارد. «كلّ نفسٍ هُداها» - رحمت گسترده ى الهى، مانع قهر او نيست. «لَاَملأن» - جنّ مانند انسان، مورد تكليف و مهر و قهر الهى است. «من الجنة والنّاس»
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    پذیرفته نشده پیش نویس جدید ایجاد شده این که میگید به عنوان مبنا پذیرفته شد فرافکنی است.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 1
    تنفس مصنوعی به استکبار ندهید-کمی مسئولین مثل مردم مقاومت کنندومبارزه واقعی با انواع فساد،خیانت،زوروتزویر وجنایت خودیها ونخودیها بشود-استکباربرای همیشه فروپاشیده وبه ایران هسته ای نامحدود هم راضی میشوند
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    تنفس مصنوعی به استکبار ندهید-کمی مسئولین مثل مردم مقاومت کنندومبارزه واقعی با انواع فساد،خیانت،زوروتزویر وجنایت خودیها ونخودیها بشودوعدالت واقعی برقراربشود-استکباربرای همیشه فروپاشیده وبه ایران هسته ای نامحدود هم راضی میشوند
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام - - كارهاى الهى با مشيّت و اراده اوست/ از تفاسیر خوب شما تشکر می کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس