جوکر

ظاهرا سازندگان «جوکر» دچار سوءبرداشت درباره مفهوم «ریَلیتی شو» شده‌اند و همه چیز را بیش از حد به بداهه و شیرین‌کاری شرکت‌کنندگان سپرده‌اند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- در دورانی که صدا و سیمای جمهوری اسلامی از دوران اوج خود در دهه 1380 فاصله آشکار و معناداری گرفته و متاسفانه دفع‌الوقت و روزمرگی در تولیدات سیما خود را به رخ می کشد و احتمالا همگان (در خود ساختار سازمان) منتظر روشن شدن برنامه‌های رییس جدید سازمان و اجرایی شدن برنامه‌های او هستند، پلتفرم‌ها تا حدی فضا را بی ‌رقیب می‌بینند تا با استفاده از اقبال قابل توجه مخاطبان به سریال‌ها و شوهای ساخته شده در بخش خصوصی، اصطلاحا میخ خود را محکم بکوبند و تثبیت شوند.

در چنین فضایی، سریال پشت سریال و شو پشت شو از تنور در می آید تا تجربه‌ی ابرپلتفرم‌های سرگرمی‌ساز چون نتفلیکس، در مقیاسی بسیار کوچک‌تر در فضای وب ایرانی تکرار شود. با این حال، به نظر می رسد که شتاب و تعجیل یا بهتر بگوییم هول و ولای پلتفرم‌ها برای ساخت و تولید، به مانند همیشه گردنی نازک‌تر از «کیفیت» برای بریدن نیافته است. تازه‌ترین مصداق این تعجیل و «شلختگی» در تولید، شوی کمدی موسوم به «جوکر» است که توسط فیلیمو تولید می شود و چند قسمتی از آن منتشر شده است.

وقتی ریلیتی شو را با «دورهمی‌بازی» اشتباه می‌گیرند/ «جوکر» حتی مسخره‌باز هم نیست!

«جوکر» یک ریَلیتی شو به کارگردانی احسان علیخانی و حامد میرفتاحی با میزبانی سیامک انصاری است که در هر سری خود، جمعی از پایوران حوزه طنز (نویسنده، بازیگر، دابسمش‌کار! و...) را گرد هم می آورد که قرار است به مدت چند ساعت در کنار هم تجربیاتی خنده‌دار را از سر بگذرانند و البته «نخندند» و هر کسی که استقامت بیشتری در نخندیدن به خرج دهد و تا پایان در گردونه رقابت بماند، جایزه نقدی را که در چند کیف جای گرفته به دست خواهد آورد.

اصل این ایده که جمعی که پیشه‌ی آن‌ها طنز و خنداندن است، در یک جا جمع شوند و تلاش کنند با خنداندن بقیه همکاران خود، آنان را وادار به خندیدن کنند و خود نخندند تا برنده شوند، جالب و هوشمندانه است و البته در جذابیت آن برای یک ریَلیتی شو، تردیدی نیست، اما...

در علم منطق، وقتی یک گزاره، پیش‌فرض گزاره‌های بعدی قرار می گیرد، نباید گزاره‌های بعد در تضاد با گزاره پیش‌فرض قرار بگیرد، چون با زیر سوال رفتن مبنا، کل ساختار فرو می ریزد. وقتی ایده اصلی یک برنامه شامل این پیش‌فرض است که جمعی «طناز» که طنز، پیشه آن‌هاست، قرار است با هم رقابت کنند، در صورتی که شرکت‌کنندگان یا بخش قابل ملاحظه آنان اصولا طناز نباشند، کل ساختار برنامه سست و لرزان می شود.

با همین تعریف، «سهیل مستجابیان» با چه تعریفی طناز است؟ هنر (در واقع شیرین‌کاری) که او بلد است، لب زدن به جای شخصیت‌های دیگر است که به اسم «دابسمش» شهرت یافته است. به عبارت دیگر، ذات کار او وابسته به دیگران است و او در همان شیرین‌کاری که بلد است، نه مهره اصلی، که مهره مکمل است. حال ابزار کار او، یعنی قطعات صوتی بامزه دیگران را برای لب زدن، از او بگیرید: نتیجه همان نمایش بی‌مزه و خُنُکی است که در قسمت دوم می نویسد و اجرا می کند.

امیر مهدی ژوله شاید در نوشتن قطعات طنز کوتاه برای وله‌های تلویزیونی تبحرّی داشته باشد و بتواند تیپ خنده‌دار یا موقعیت طنز بنویسد، اما فی‌نفسه چه اندازه طناز است؟ تقریبا هیچ. امین حیایی، بازیگر توانمندی است که در سابقه خود کار طنز هم دارد، آن هم عمدتا با تکرار یک تیپ مشخص که کمابیش همان «بیژن مرتضوی» فیلم اخراجی‌ها است، اما امین حیایی با تعبیر فنی، بازیگر طنز نیست.

سام درخشانی را هم با هیچ متر و معیاری نمی توان بازیگر حرفه‌ای طنز در نظر گرفت. آن‌چه که در سال‌های اخیر از طنازی او به مخاطبان القاء شده، محصول زوجی است که با پژمان جمشیدی در «پژمان» تشکیل داد و به واسطه علاقه مفرط اداره‌کنندگان اصلی سینما به تکرار مکرر یک تجربه نسبتا موفق و دیده شده، با فیلم‌های چون «خوب، بد، جلف»، امتداد یافت و به وادی کلیشه افتاد. درخشانی یک بازیگر طناز نیست و شخصیتا هم (چه به لحاظ فیزیک بدنی، چه لحن و چه حاضرجوابی لازم برای طنازی) گزینه استانداردی برای خنده گرفتن از مخاطب نیست.

وقتی ریلیتی شو را با «دورهمی‌بازی» اشتباه می‌گیرند/ «جوکر» حتی مسخره‌باز هم نیست!

شاید درست‌ترین و مناسب‌ترین انتخاب برای چنان شو و رقابتی، «هومن حاجی عبداللهی» است که هم سوابق بازیگری، هم خصوصیات فیزیکی و کلامی و هم هوش و حاضرجوابی لازم برای طنازی را دارد و البته شاهدیم که هم در موقعیت‌سازی طنز و هم خنده گرفتن از همه موفق‌تر است.

خود «سیامک انصاری»، به عنوان میزبان شو، در همه این سال‌ها کجا تیپ طنز مستقل و ماندگاری خلق کرده است؟ قرار گرفتن او در حلقه «طنازان» سینمای ایران، بیش از آن که محصول خلاقیت و بداعت خود باشد، محصول روابط و رفاقت او با مهران مدیری است که در شوها و سریال‌های مختلفی که توسط مدیری ساخته شد، سیامک انصاری عمدتا تیپ انسان فرهیخته‌ای را بازی کرده که در جمع مشتی انسان نامتمدن و بی‌کلاس گیر افتاده و به مرور برای بقا، مهارت‌های تعامل با آن جمع را می آموزد. بگذریم از این که به گواه ویدیوهای پشت‌صحنه کارهای مدیری، سیامک انصاری مرتب با عدم کنترل روی خنده خود و حرفه‌ای نبودن در اجرای موقعیت‌های طنز، کارگردان را وادار به برداشت‌های چندگانه می کند. در واقع برداشتی که از حضور انصاری در همه این کارها می شود، این است که او به واسطه رفاقت با مولف یا مولفان اثر، بیشتر در حال تفریح کردن در یک فضای شاد و شنگول است تا اجرای جدی و حرفه‌ای یک کاراکتر طنز.

این فقدان یا کمبود آشکار عنصر طنازی در بیشتر شرکت‌کنندگان سری اول رقابت، به روشنی خود را در «جوکر تایم» و طراحی‌های صورت گرفته توسط شرکت‌کنندگان برای خنده گرفتن از رقیبان، به رخ می کشد، چرا که محصول کار آن‌ها عمدتا بی‌مزه، خُنُک و بعضا حتی کسالت‌بار از کار درآمده است(به طور خاص ایده‌ی ژوله برای خنداندن دیگران که خود او به بی‌مزه بودنش اذعان کرد، یا کمدی‌نویسی مستجابیان و از همه بدتر شعبده‌بازی رضا نیکخواه)

وقتی ریلیتی شو را با «دورهمی‌بازی» اشتباه می‌گیرند/ «جوکر» حتی مسخره‌باز هم نیست!

اما در سه قسمتی که از شوی «جوکر» منتشر شده، عملا شاهد هستیم که سازندگان اثر، زحمت چندانی برای پردازش ایده‌ی نسبتا جذاب اولیه، شوخی‌نویسی و طراحی دقیق و اثرگذار مراحل مختلف مسابقه‌ای با این مختصات، نکشیده‌اند. ظاهرا سازندگان «جوکر» دچار سوءبرداشت درباره مفهوم «ریَلیتی شو» شده‌اند و همه چیز را بیش از حد به بداهه و شیرین‌کاری شرکت‌کنندگان سپرده‌اند و اصولا نمی دانند جایگاه «طراحی» و «دکوپاژ» در این سنخ برنامه‌ها چیست. این که انسان نسبتا سن و سال‌دار و موسفیدکرده‌ای چون «غلامرضا نیکخواه»، که علی‌رغم بی‌ادعایی و دیده نشدن، هنر طنازی خود را در مجموعه‌های تلویزیونی چون «بزنگاه» و «مرد هزار چهره» نشان داده، بخواهد با حرکات موزون و تقلید بریک دنس خنده بگیرد، بیش از آن که خنده‌دار باشد، ترحم‌انگیز است. یا اوج مثلا خلاقیت سازندگان که وارد کردن «ایرج ملکی» به شو بود (چهره‌ی نسبتا مشهور سال‌های قبل‌تر در فضای مجازی که با ویدیوهای مثلا اخلاقی اما به شدت مضحک خود تبدیل به سوژه خنده شده بود) که آن هم بیش از آن که شیرین و خنده‌دار باشد، کلافه‌کننده از کار درآمد و هم شرکت‌کنندگان و هم تماشاگران را معذب می کرد.

وقتی ریلیتی شو را با «دورهمی‌بازی» اشتباه می‌گیرند/ «جوکر» حتی مسخره‌باز هم نیست!

ایده‌هایی چون سخن گفتن با لب‌های به هم چسبیده هم بیش از آن که ایجاد موقیعت طنز کند، به یک مسخره‌بازی کشدار و بی‌مزه تبدیل شد که بازیگر حرفه‌ای چون امین حیایی آشکارا در آن معذب بود و می خواست زودتر تمام شود چرا که بیش از آن که خوشمزه باشد، «جفنگ» و «ابزورد» بود. یا فلسفه غذا درست کردن سام درخشانی اصولا چه بود و قرار بود از دل آن چه بمب خنده‌ای منفجر شود؟

به هر روی، چنین به نظر می رسد که در دوران فترت تولید در صدا و سیما، و احساس مفرط «بی‌رقیبی» پلتفرم‌ها، «دورهمی-بازی» و «دورهمی-سازی» به سکه رایج تولید سرگرمی این روزها تبدیل شده است. این در حالی است که این احساس بی‌رقیبی توهمی بیش نیست. در این مقطع از زمان، چه بخواهیم و چه نخواهیم، انواع و اقسام تولیدات کمپانی‌های سرگرمی‌ساز دنیا، با دوبله یا زیرنویس فارسی، از قضاء از طریق همین پلتفرم‌های وطنی، در دسترس مخاطب ایرانی است و، خواه ناخواه، این مقایسه کیفی در ذهن مخاطب شکل می گیرد.

شلختگی و ولنگاری در پردازش ایده‌ها و تولید، عمدتا محصول «مستضعف فکری» دانستن مخاطب ایرانی است که نه تنها جفای بزرگی در حق مخاطب است که در آینده نه چندان دور، ضربه‌ای سنگین به کسب و کار همان سرگرمی‌سازان وطنی خواهد زد و بلایی که سر سینمای ایران آمد و قهر سنگین ایرانی‌ها با سینما را رقم زد، در انتظار پلتفرم‌ها هم خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    37 29
    خب این دیدگاه و برداشت شماس خیلی ها با نظر شما موافق نیستن . وقتی در اقلیتین احترام بزارین .صدا و سیما که رسما تعطیل فقط بوجه خواری انقلاب فرهنگی هم فاقد کارشناس و سلیقهو عدم به روزاوری امور فرهنگز تربیتی هم که صفر پس اینا با هر روشی سلیقه مخاطب رو میگیرن
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      19 18
      از تعداد اندک بینندگان این مسخره شو نسبت به برنامه های طنز تولید شده در صدا و سیما معلومه کیا در اقلیت هستند و از این اباطیل خوششان میاد
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      13 14
      اینا اقلیت اکثریت سرشون نمیشه با هرچیز شاد که مردمو شاد کنه کلا مخالفن
  • مهدی IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    14 17
    کار اینها هم شده لوده بازی وتقلید از برنامه های غربی
    • وطنم IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      3 0
      درست میگی. برنامه سازان سلبریتی همیشه برای ساخت برنامه فقط یک ایده دارند اونهم اینه: چندتا آدم معروف و بازیگر طنز رو دور هم جمع میکنیم حالا یه چیزی از آب درمیاد دیگه ... بدون فلسفه - بدون هدف - بدون برنامه - البته برنامه خندوانه هم تقریبا همینطوره - اگه جناب خان نباشه چی کسی نگاهش میکنه؟
  • علی-قم IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    9 1
    ایا فکر میکنید تلویزیون با مدیریت جدید این طنز بسیار سطح پایین را تکرار نخواهند کرد، تمام برنامه های تلویزیون کپی بسیار بد و ضعیف نمونه های هالیودی است، این را هم تکرار میکنند، اون برنامه اشپزی شبکه را به تلویزیون بگید که دیگه شام ایرانی منو تو پخش نمشه لطفا ادامه اش ندید خیلی بیخوده، مشکل تلویزیون از زمان افزایش تعداد شبکه ها شروع شد، باید این شبکه ها کم شود، و در نهایت 10 شبکه بشود نه حدود 30 شبکه ملی و 34 شبکه استانی، چه خبر است.....
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    19 13
    این ریالیتی شو فوق العاده است.این حرفا جیههه.به جان خودم من که منفجر شدم‌از خنده.چند بار هر قسمتیو نگاه می کنم
    • ماحسون IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      10 12
      زیاد منفجر نشو یهو چند نفر زخمی کردی، بی پولی نکشیدی به اینا که مثل دلقک ها مدام بالا پایین میرن حالت بهم نخوره،لا اقل بگو وضعم خوبه لذت میبرم
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    20 5
    اونایی که دوست دارن میبینن و اونایی هم که دوست ندارن میتونن اونی که دوست دارن رو ببینن.
    • وطنم IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      3 1
      هزینه های میلیاردی اش چی میشه؟ نمیشد صرف یک چیز بهتر بشه؟
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    13 6
    به نام خدا گزارش منصفانه ای نبود فقط درمورد سهیل مستجابیان باهاتون موافقم که کلا وصله ی نچسبیه، وگرنه هم سام درخشانی بامزه بوده تاحالا، هم امین حیایی هم ژوله و ...
  • حمید IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    9 9
    این سریالهای به ظاهر طنز اگر برای فرهنگ و هنر این سرزمین آبی نداره!در عوض برای تهیه کنندگانش اما حسابی نان چرب و چیلی داره!!!
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    13 9
    معمولا وقتی یه چیزی تو جامعه بولد و معروف میشه یکسری منتقد برای نشان دادن خودشان دست به انتقادش میزنند! وگرنه جوکر تا الانش خیلی باحالو خنده دار بوده برای منی که خیلی سخت میخندم
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    7 3
    بزرگترین مشکل سیستم های پخش خارج از صداوسیما مثل همین تلویزیون های اینترنتی و شبکه نمایش خانگی این هست که فکر می کنند با شکستن قواعد و استانداردهای پخش که بر صداوسیما حاکم بوده باید کار تولید برنامه انجام دهند در حالی که این تفکر کاملا اشتباه هست
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    8 8
    اصلا خوب نیست
  • امیر IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    12 5
    یه عده مایه دار بی درد جمع شدند ... بایدم بخندند... من دیشب از فکر اجاره خونه م خوابم نبرده
  • یه دوست IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    5 0
    سام درخشانی توپژمان بود
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    11 9
    خنده براي مردم ايران حرم شده ، بابا بزاريد كمي مردم لبخند بزنند الان فيلم گريه دار درست مي كرد خوب بود؟
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    8 8
    از افردی ژوله جز این بر نمیاد ما که اصلا به اینجور برنامه ها اهمیت نمیدیم و نگاه نمی کنیم. حیف وقتی که صرف این برنامه ها بشه.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    9 9
    در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم
  • سهراب FR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    9 3
    فرم و موقعیت یکی از عوامل اصلی به وجود آمدن طنز است اگر هر مجموعه طنز را بخواهیم بر اساس اجزا و مستقل و خارج از بستر و موقعیت خود بسنجیم آنگاه در میابیم که کلا مفهومی به نام طنز بی معناست کاری که نویسنده این متن با تجزیه آن و غافل از ترکیب آنانجام می دهد. مثلا تضاد دو شخص موقعیت طنز را مهیا می کند که تلویزون همان دوره 1380 که در نوشته آمده است به صورت سطحی ترین وجه آن از آن سو استفاده می کرد( دوتایی مسن مذهبی و جوان مدرن) ...بر اساس کلیشه های موجود طنز کار سهیل مستجابیان چندین سطح بالا تر از سطح طنز ایران بود نمایشنامه ای ابزورد که نقش‌ها در غیاب و حضور خود موقعیت تصویری را خلق می‌کردند که حاصل آن در فرم نهایی فوق العاده از کار درآمد به نحوی که همان آقای ژوله مورد تایید شما به درخشان بودن آن اقرار کرد. یا آواز خوندن فالش ژوله بر روی یکی از آثار فنی و مشکل پاپ ایران بسیار طنازانه بود همان کاری که همیشه همگی ما انجام می دهیم در موقعیتی خاص از فردی که هیچ ربط به آن ندارد سبب ساز وضعیت خنده است. یا تضاد حرکات نیکخواه با سن و شخصیت اش کاملا طنازانه بود ...طنز گسست امر جدی از خود است که بنظر در این شو به خوبی رعایت شده است... سیامک انصاری هم چه با رابطه وارد این حوزه شده باشد چه با ضابطه شخصیت کاریزماتیک و محوری او در اکثر سریال های مدیری که اتفاقا یکی از عامل های اصلی جذب مخاطب بود و رفلکس های او به موقعیت های گسست امر جدی و بازی با دوربین از ویژگی های بازی اوست . بازی درخشان او در چند سکانس سریال ابله نشان دهنده ی انعطاف و خلاقیت او در بازیگری طنز است.درباره تک تک این افراد می شود ردیه ایی بر این نوشته افزود اما ما هم به دام نادیده گرفتن موقعیت و فرم طنز می شویم . راستی رفتار انسانی ژوله با ملکی شاید آب سردی باشد بر سر فضای مجازی عصبی خود خداپندار و نویسنده این متن و چنین دیدگاهایی ... در آخر شما هنوز در طنز قبل انقلاب مانده اید طنز صمد و ... که با مسخره کردن لهجه سایر شهرستان ها کار طنز می کردند شاید بی راه نباشد که هومن حاج عبداللهی را پسندیده اید که باقی مانده رسوبات همان دوره طنز جلف است
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      3 1
      جواب بسیار عالی بود
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    12 1
    خوبه حالا توهم خیی باکینه نقد نکن اتفاقابرنامه خیلی جالب وخنده داری شده من که اصلا این ریلیتی شوهارودنبال نمیکنم ولی به این کلی خندیدم وهی منتظرم بعدیش بیادفقط گوش تلخشون اون سهیله . به نظرم واسه اولین سریشون خیلی خوب از آب دراومده که توی قسمتهای بعدی میشه ایراداتش رو برطرف کرد
  • بنده خدا IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    6 1
    من نقد تون رو دوست نداشتم به دور از انصاف تا حدودی غیر واقعی و انگار فقط می خواهد جو ژورنالیستی بدهد جدا از این که این طنز مورد اقبال عمومی قرار گرفته و با سایر شو های مجازی به نظرم خیلی فرق داشت من را عمیقا به فکر واداشت که همانطور که می توان نخندید تا چه حد می‌شود خشم خودرا کنترل کرد و ناراحت نشد
  • واااای IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    8 0
    سام درخشانی و پژمان جمشیدی تو ساختمان پزشکان ؟؟؟؟؟؟؟
  • هموطن IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 5
    عزیزم بی پول موندن و بیکار دورهم جمع شدن میگن و می‌خندن و حال میکنن ملت هم سر کارن
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    5 3
    "در علم منطق، وقتی یک گزاره، پیش‌فرض گزاره‌های بعدی قرار می گیرد،" چقدر عالمانه و منطقی فرمودین! این همه نوشتی که چی مثلا؟ فعلا که بینندگان این برنامه از این چند قسمت راضی هستن و باهاش کلی خندیدن!
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 0
    البته کاری ندارم که این متن چقدر با فضای برنامه همخوانی داره، ولی اون سریالی که سام درخشانی و پژمان جمشیدی بازی کردن، «پژمان» بود. نه «ساختمان پزشکان»!
  • طاهر IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    6 0
    سام درخشانی در مجموعه ساختمان پزشکان اصلا بازی نکرده است
  • عبدالله IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    6 0
    سلام از نظر فنی نظر خاصی ندارم ولی تواین اوضاع و احوال جوکر تونست حالم رو خوب کند
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 1
    مزخرف
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    9 1
    این برنامه کاملا زیبا وشاد ومردم پسند است کارشناس محترم حتما به صدا وسیما گرایش داردشادیوبرنامه شاد در صدا وسیما کلیشه ای شده فیلم های تکراری اتفاقا برنامه هایی مثل دورهمی وخندوانه وامثالهم هم کپی برداری از برنامه های خارجی است که ایرانیزه شده است آیا مگر همین کمدین همین لمپن بازی را در خندوانه در نمی آورند چرا در رقیب صدا وسیما حرام است مگر برنامه ۹۰ چه جنبه سیاسی داشت که همه تماشاگرش را به سمت هت تریک خارجی ها هدایت کردید ومیلیاردها تومان درآمد تبلیغ را ازدست دادیدوجای آن از بودجه ونان مردم استفاده کردید اینها سلیقه شخصی است نه هنر و ‌اصول انقلاب مگر ای فیلم بودجه ملی دارد ومانند صدا وسیما اینهمه مکان وتجهیزات وغیره داردواینهمه برنامه میسازد وصاحبانش پولدار هم شده اند صدا وسیما مانند دونده ای است که با پارتی انتخاب شده ‌چون توان دویدن ندارد وسط دو به دونده جلو خودش پشت پا میزنه وداور هم دوستش است
  • ماحسون IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 5
    اینقد از این برنامه های مسخره به شدت بدم میاد نه تنها تو اینستا بلکه فقط تو یوتیوب هرچی بخوام لذت میبرم،با احترام به بینندگان این لوس بازی‌ ها بنظرم برای بچه های زیر 8 سال خوبه قسم گناهه باورکنید بچه های فامیل که ابتدایی هم هستن میگن شبکه رو عوض کنید وبیشتر شبکه نمایش نگاه نیکنند
  • م. IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    تحلیل بدی نبود منتها ندیدن تیپ کیانوش در شبهای برره که توسط سیامک انصاری بازی شد و چند جا تکرار شد، کل تحلیل رو برای من کم ارزش کرد
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    تا به الان که نگاه کردم از حدود ۴۴ هزارنفری نظر دهنده ، ۹۴ درصد از قسمت سوم جوکر راضی بودند ( داخل صفحه فیلیمو) لذا قضاوت در رابطه با اقبال مخاطب توسط نقاد زیرسوال است غلط‌هایی مانند اسم بردن از ساختمان پزشکان و مشابه آن هم اصل تحلیل محتوایی را سست می کند اینکه حاضر هستیم قلم را راحت بگردانیم یک معضل جدی است
  • FR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 2
    ژوله که خودش نماد بی مزه گی ست واقعا
  • رضا IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام خودم از چند نفری که جوکرو دیدن سوال کردم واقعا وجهه طنزشو عالی میدونستن طرفدار مشرقم
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    1 درصد بودجه صداسیما را بدهند به این سینمای خانگی و ... خیلی بهتره ... تو صدا سیما فقط پول هدر میدند نمونش سریال مووووووووووووچ
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    مزخرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس