انتقاد رییس پارلمان لبنان از محاصره کشورش توسط کشورهای عربی

رییس پارلمان لبنان گفت: این کشور تحت محاصره کشورهای عربی بوده، در حالی که اسرائیل محاصره‌اش را شکسته است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری ملی لبنان، نبیه بری روز چهارشنبه اظهار داشت: لبنان در محاصره کشورهای عربی است، در حالی که اسرائیل موفق شده است محاصره‌اش را بشکند.

وی در خصوص مشکلات لبنان نیز گفت که آماده است در صورتیکه نکته مثبتی در زمینه ایجاد راهکاری برای حل بحران کشور احساس کند، با پای پیاده برای دیدار با میشل عون رئیس جمهوری به کاخ بعبدا برود.

رییس مجلس لبنان از سهیل عبود رئیس شورای عالی قضایی خواست که این شورا در زمینه پرونده طارق البیطار قاضی تحقیق انفجار بیروت ایفای نقش کند.

لبنان هم اکنون به دلیل توطئه خارجی و فساد داخلی با بدترین بحران مالی خود در طول تاریخش مواجه است؛ طی ماه‌های اخیر ارزش پول این کشور بیش از ۱۵۰ درصد کاهش یافته است، به طوری که دو سال پیش نرخ برابری هر دلار آمریکا با لیر لبنان، ۱۵۰۰ لیر در مقابل یک دلار بود که این میزان در روزهای گذشته به بیش از ۲۵ هزار لیر در مقابل یک دلار رسید.  

در چند ماه اخیر قیمت‌ کالاها و خدمات در لبنان سر به فلک کشیده و تورم در ۱۲ ماه متوالی، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. اداره آمار مرکزی لبنان اعلام کرده که بهای مواد غذایی از سال ۲۰۲۰ تاکنون در این کشور چهار برابر شده و این بدان معنا است که در حال حاضر دو سوم از جمعیت چهار میلیون و دویست هزار نفری لبنان زیر خط فقر به سر می‌برند.

شرایط اقتصادی این روزهای لبنان آنقدر وخیم شده که سازمان ملل متحد هشدار داده که ۸۰ درصد مردم این کشور پول برای خرید غذا ندارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس