نشریه هیل سایت هیل TheHill

نشریه کنگره آمریکا معتقد است:‌ بایدن نتیجه جنگ اراده‌ها را به ایران واگذار می‌کند.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در بخش اخبار ویژه خود نوشت:

تارنمای هیل در تحلیلی به قلم جان بولتون مشاور ورشکسته امنیت ملی پیشین در دولت ‌ترامپ نوشت: ما با ۲ پرسش کاملاً مرتبط روبه رو هستیم؛ چرا آمریکا نتوانست برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران را متوقف کند و با توجه به گذشت سریع زمان، چگونه می‌تواند از شکست پایانی خود جلوگیری کند.

خطای اصلی توافق هسته‌ای، اجازه دادن به ادامه توانایی غنی‌سازی اورانیوم ایران بود که تا پیش از روی کارآمدن باراک اوباما خط قرمز آشکاری بود. اوباما به شرط توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی تهران، ادامه غنی‌سازی اورانیوم ایران را تا سطوح مناسب برای راکتورهای هسته‌ای پذیرفت. این نرمش براساس تفسیر نادرستی از معنای سطوح مختلف غنی‌سازی، اشتباه بسیار بزرگی است که نباید در جهان پسابرجام، تکرار شود.

بیشتر بخوانید:

مانع خرید زمان توسط ایران شوید

رئیسان جمهوری ایالات متحده که در چندین دهه، داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط ایران را غیرقابل پذیرش دانسته‌اند، همین موضع را درباره کره شمالی در پیش گرفته بودند که به شدت شکست خوردند و اکنون در معرض شکست خوردن از ایران هستند. تحریم‌های اقتصادی بدون اقدامات دیگر، شکست خورده، به‌ویژه که چین آماده خرید همه نفت قابل ایران و وتو کردن یا نادیده گرفتن تحریم‌های آینده شورای امنیت است.

در صورتی که واقعاً ایران هسته‌ای، غیرقابل پذیرش باشد، تنها مسیر باز، تغییر حکومت تهران و اجرای اقدامات نظامی و اطلاعاتی برای بی‌اثر کردن برنامه‌های هسته‌ای ایران است. واشنگتن باید در مورد تعیین برنده در رقابت و جنگ اراده‌ها پیروز شود. آقای بایدن! تهران جلو افتاده است و پیروزی آمریکا به تو بستگی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    5 6
    بازنده تحریم فقط ملت ایران است و بس
  • عبدالله مومن IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    9 1
    ایران هراسی با طعم یهود اسرائیلی
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    12 2
    ايران ابرقدرت آينده جهان است‌ باور ندارید سری به‌ یمن بزنید تامتوجه بشوید که وعده‌های الهی تخلف ناپذیراست
  • محمد IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    3 4
    بله مسئولین با این حقوق که میگیرن تحریما براشون شکست خورده
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 0
    احمق درجه ترامپ و مشاوران احمقی مانند بولتون سگ قلاده به دست صهیونیست ها باعث این بی اعتمادی امریکا به ایران شدند و ایران باید با افزایش غنی سازی انها را دیوانه تر کند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس