عون از تغییر موعد برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان خبر داد

رئیس‌جمهوری لبنان از تغییر موعد برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان امروز سه شنبه اعلام کرد که انتخابات پارلمانی این کشور که قرار بود در ۲۷ مارس ۲۰۲۲ اجرا شود، در ماه مه برگزار خواهد شد.

عون در دیدار با عضای شورای انجمن سردبیران و روزنامه‌نگاران لبنان گفت: تاریخ برگزاری انتخابات را به ماه مه (اردیبهشت ماه) ۲۰۲۲ تغییر دادم و درباره آن توافق خواهد شد.

وی تأکید کرد که انتخابات برگزار خواهد شد؛ اما تاریخ برگزاری آن از ۲۷ مارس(اسفندماه) به هشت تا ۱۵ مه (اردیبهشت) تغییر کرده است.

«بسام مولوی» وزیر کشور لبنان اخیرا در گفت‌وگو با خبرگزاری «الشرق الاوسط» گفت که مهمترین اولویتش در مرحله بعدی برگزاری انتخابات پارلمانی است و انتظار می‌رود انتخابات سال آینده در زمان مقرر برگزار شود.

وزیر کشور لبنان در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلاف بر سر تعیین تاریخ انتخابات افزود: در قانون مقرر شده است که انتخابات بین ۲۱ مارس و۲۱ ماه مه آینده برگزار شود. پارلمان در اصلاحات قانون پیشنهاد کرده است که انتخابات در ۲۷ مارس برگزار می‌شود، این در حالی است که تاریخ دقیق انتخابات بر اساس تصمیم وزیر کشور و با امضای نخست وزیر و رئیس جمهور تعیین می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ------------ که شمایید کفایت کننده ام و مرا یارى کنید که شمایید یاور من اى سرور ما اى صاحب زمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس