تظاهرات در سنجار عراق در محکومیت تجاوز نظامی ترکیه - کراپ‌شده

مردم شهر سنجار در استان نینوا در شمال عراق امروز در محکومیت تجاوز نظامی ترکیه علیه عراق تظاهرات کردند که در جریان آن یک نظامی عراقی هم زخمی شد.

به گزارش مشرق، شهر سنجار استان نینوا در شمال عراق امروز صحنه تظاهرات شهروندان علیه تجاوز نظامی ترکیه به خاک کشورشان بود.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی دولت عراق اعلام کرد که در جریان تامین امنیت برگزاری تظاهرات در منطقه سنونو در شهر سنجار، یک نظامی عراقی زخمی شده است.

در بیانیه این ستاد آمده است: نیروهای امنیتی تحقیقاتی را در مورد حادثه تیراندازی و  پرتاب کوکتل مولوتف به سمت ماشین هامر نیروهای امنیتی آغاز کردند که منجر به مجروح شدن یکی از اعضای لشکر ۲۰ ارتش عراق شد.

در این بیانیه آمده است نیروهای امنیتی پس از حادثه تیراندازی ضمن متفرق کردن مسالمت آمیز تظاهرات شروع به جمع آوری اطلاعات و شواهد برای شناسایی عاملان آن کردند.

پایگاه نظامی «زلیکان» در استان نینوای عراق که نیروهای ترکیه‌ای در آن مستقر هستند، در مقطع اخیر چندین بار هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است که کشته‌های زیادی از بین غیرنظامیان عراقی نیز به همراه داشته است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

ترکیه از آوریل گذشته چندین عملیات نظامی را به بهانه مبارزه با پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده و به راحتی از احتمال حمله به منطقه سنجار در غرب استان نینوی سخن می‌گوید. امری که با واکنش گروه‌های سیاسی و نظامی عراقی مواجه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 4
    به ترکیه بگو ایران با اسم مهدی ع زندگی میکنه بهش بگو ایران انقدر مرد و مردونگی داره که لازم بشه سهم مردونگی ی نداشته بقیه رو هم میده، صدام و اون زاییده هات یعنی داعش و النصره رو فرستادیم قاطی باقالیا، خودت و باکو هم بماند به موقع اش
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 5
    ترکیه باید از ما آذری ها عذرخواهی کند که ما وارثان خون آریایی امپراطوری ماد را ترک نامید. ___ این مردم اراده کرده اند زبان ترکها را بگیرند همین وبس-- و شاید روزی اراده کنند سرزمین های ترک ها را هم بگیرند‌
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 4
    چون ترکیه برای روسیه و امریکا بی خطره بهش اجازه دادند کمی قوی بازی دربیاره یعنی ترکیه ازنظر شکل سرزمینی هوش و اراده مردمش و نداشتن تفکر شهادت طلبی پاک و نداشتن منابع نفت و گاز و غیره هیچگاه نمیتونه ابرقدرت دنیا بشه یک کشور بانقشه باریک که از درون و بیرون در محاصره اقوام ایرانی و عربی است.
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 5
    بر سر سرزمین‌ها با هم دعوا میکنید؟؟ در حالی همه سرزمین های انسانها جزء املاک شش دانگ امام زمان ع است.‌او داوزدهمین شوالیه عدالت، جانشین خدا بر روی کره زمین و دیگر سیاره های جهان هستی، حاکم تمدن های زمین و دیگر تمدن های موجود در کهکشانهای دیگر است. او فرزند زهرا س و مالک جانهای ما ایرانیان است.____تنها امید بشریت برای نجات از بردگی اشراف جهان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس