کد خبر 1312083
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
ارز ۴۲۰۰ از بودجه حذف شد

در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی در رابطه با پرداخت ارز ترجیحی نشده و نشان از اقدام دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ دارد.

به گزارش مشرق، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که امروز به مجلس ارائه شد در تبصره‌ها خبری از پرداخت ارز ترجیحی نیست و به نظر می‌رسد دولت برنامه خود برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در سال آینده اجرایی خواهد کرد.

با این حال در جدول تبصره ۱۴ مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در دو ردیف مبالغی را برای جبران اصلاح نرخ کالاهای اساسی در نظر گرفته است به طوری که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای جبران اصلاح نرخ کالاهای اساسی، دارو، یارانه نان و خرید تضمینی گندم پیش‌بینی شده و در بخش دیگر ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای یارانه نهاده‌های کشاورزی، تنظیم بازار کالاهای اساسی و ضروری و تادیه تعهدات مربوطه پیش بینی شده است.

در بودجه سال جاری دولت هشت میلیارد دلار بابت ارز ۴۲۰۰ تومانی پیش بینی کرده بود که در نیمه سال این رقم به پایان رسیده بود.

در حال حاضر شش قلم کالای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، روغن خام و دانه های روغنی به همراه بخشی از دارو و تجهیزات پزشکی ارز ۴۲۰۰ دریافت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    8 10
    حذف ارز ۴۲۰۰ باعث افزایش پنج برابری قیمتها می‌شود
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      6 10
      خیر نمی‌شود!
    • عبدالله IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      10 1
      قیمت هارو ما به نرخ جهانی میخریم گرونتر کنن دیگه مرزنشینا برامون ارزون ترش رو میارن.
    • دماوند IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      6 0
      آقایان محترم حداقل ارز گندم و نان خشک و داروی مردم را حذف نکنید. نان که دست دلالان نمی رسد. نان را مستقیما همه مردم میخرند. حذف ارز نان به معنای 5 برابر شدن قیمت نان هست. یک نان بربری 10 هزار تومان.از طرفی دولت گفته حقوق ها 4 میلیون و 500 هزار تومان میشوند.یک خانواده 5 نفره باید روزی 80 هزار تومان پول نان بدهند.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    5 1
    برای دارو بکنید ده تومن چرا یهو حذف میکنید
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    6 2
    دارو تجهیزات پزشکی رو استثنا کنین لااقل...یه موج تورمی دیگه خدا رحم کنه..
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      8 4
      هیچ استثنایی وکود ندارد چون مردم ایران ارزشی برا مسئولین ندارند .لبنان و فلسطین و یمن برا اونا ارزش مند تر هستند تا خود مردم ایران .
  • DE ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    1 4
    در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی در رابطه با پرداخت ارز ترجیحی نشده و نشان از اقدام دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ دارد. //با عرض تسلیت به جهانگیری و شرکا .۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰ هیجده میلیارد دلار را اشتعال زد رفت منظور به کار اشتغال زد و رفت . با ۶۵ تن طلا هم وزیر مسکن سابق آخوندی چند صد هَزار ان ها مسکن ساخت ها. خخخ . کاش دوبله‌پارک کرده بودند در خیابان تا به این دلیل دادگاهیشون میکردید. رانت و دزدی و رفیق بخشی و هپل هپوی معادن و زمینها و ساختمانها و کارخانه ها و ضررهای میلیارد دلاری به‌کشور که خلاف محسوب نمیشه . فقط توو خیابون ورود ممنوع داریم نه توو سیاست و اقثصاد...
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    1 3
    اقتصاد ایران مثل مریضی زیر تیغ جراحی می ماند اما با این تفاوت که به جای جراحان متخصص چند سلاخ پای کار هستند تصمیمات اشتباه و پشت سر هم شما کار به جای رسانده که تمام توصیه اهل فن این است که اصلا کاری نکنید و فقط وضع خراب موجود را حفظ کنید
  • حسین IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    1 1
    حالا رانتی های انقلابی مجلس پای کار میان و ... آره یه سفره ایی پهنه هرکی هرچی می تونه برمی داره...
  • مهدی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    2 4
    دولتی ندیدم که در مواقعی مثل بعد افزایش قیمت بنزین و... جلوی تورم رو بگیره چه برسه به این وضعیت بحرانی! این دولت هم بی برنامه بود! برنامه کاندیدای ریاست جمهوری فقط این نیست که جلوی نقدینگی رو بگیره و... اینها رو قبلی ها میگفتند! کاندیدای ریاست جمهوری باید برنامه جامعی برای تمام حوزه ها داشته باشه! من که تا الان غیر از حرف، از رئیسی کار قابل توجهی در حوزه اقتصادی ندیدم! اگه برنامه عملیاتی برای حوزه مهم اقتصاد نداشت نباید کاندیدا میشد!!!
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    2 0
    طبق گفته انجمن مرغداران گوشتی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت مرغ به حداقل ۷۰ هزار تومان و قیمت گوشت و تخم مرغ و روغن نباتی هم دو یا سه برابر خواهد شد تازه اگر دولت تورم انتظاری آن را کنترل کند و در عوضش افزایش ۱۱۰ هزار تومانی یارانه کفاف این شوک تورمی را نخواهد کرد بهتر است اگر دولت خواهان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در این شرایط تورم بالا و تحریم های شدید است ابتدا سیستم توزیع کالاهای اساسی با استفاده از کالا کارت یارانه ایی را راه اندازی کند یعنی هر فرد نیازمند با استفاده از کارت یارانه خود مقدار مشخصی مرغ و گوشت و روغن نباتی از فروشگاههای زنجیره ایی که زیاد هم هستند دریافت کند این طوری سفره مردم از دست دلالان خارج خواهد شد و اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موفقیت آمیز خواهد بود در غیر این صورت این حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در شرایط تورمی فعلی کشور باعث یک شوک تورمی دیگر شده و سفره های مردم طبقه ضعیف را کوچکتر خواهد کرد و باعث ناامیدی مردم از دولت انقلابی خواهد شد چقدر آزمون و خطا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس