کد خبر 1312028
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
تظاهرات گسترده علیه محدودیت‌های کرونایی در اتریش

بیش از چهل هزار اتریشی با تجمع در خیابان‌های وین، به تصمیم دولت این کشور برای بازگرداندن قوانین قرنطینه و اجباری کردن واکسیناسیون کرونا اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، ده‌ها هزار نفر از مردم اتریش عصر شنبه در وین در اعتراض به محدودیت‌های اعمال‌شده برای توقف گسترش ویروس «کووید۱۹» در این کشور، از جمله تزریق اجباری واکسن‌ کرونا و دستورات قرنطینه خانگی برای افراد واکسینه نشده، تظاهرات کردند.

حدود ۱۴۰۰ مأمور پلیس برای نظارت بر این تظاهرات که حدود ۴۴۰۰۰ نفر را به خود جلب کرد و پس از تظاهرات مشابهی در پایتخت اتریش در هفته گذشته،  انجام شد، در وین حضور پیدا کردند.

تظاهرات اتریشی‌ها علیه محدودیت‌های کرونایی +عکس

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پلیس اتریش می‌گوید سه نفر به دلیل جرائمی از جمله استفاده از وسایل آتش‌بازی و بی‌توجهی به استفاده از ماسک بازداشت شدند. به گفته پلیس، خبرنگارانی که این رویداد را پوشش می‌دادند، با گلوله های برفی و یخ مورد حمله قرار گرفتند و یک خبرنگار در این حملات آسیب دید.

«هربرت کیکل»، رهبر حزب راست‌گرای آزادی اتریش که در جمع معترضان سخنرانی می‌کرد، به حمله به واکنش دولت وین به همه‌گیری ویروس کرونا، با کنایه گفت مردم نمی‌دانستند که قرار است توسط دولت لگدمال شوند و تاکید کرد که اعتراضات ادامه خواهد داشت.

تظاهرات اتریشی‌ها علیه محدودیت‌های کرونایی +عکس

بر اساس این گزارش، در تجمعی دیگر در اتریش، حدود ۲۵۰۰ نفر علیه محدودیت‌های کرونایی در کلاگنفورت تظاهرات کردند، و ۱۵۰ نفر در لینز دست به اعتراض زدند.

به نوشته رویترز، دولت اتریش در مواجهه با افزایش روزافزون موارد ابتلای روزانه به این بیماری، ماه گذشته اولین کشور در اروپای غربی بود که قرنطینه را دوباره اعمال کرد و گفت که واکسیناسیون را از فوریه اجباری می‌کند.

در این تظاهرات‌ها، بنرهایی با مضمون «نه به واکسیناسیون اجباری» و «دست از سر فرزندانمان بردارید» توسط معترضان در وین حمل شد و شعارهای «ما مردم هستیم» و «مقاومت» سر دادند.

اتریش با جمعیتی بالغ بر ۸.۹ میلیون نفر، از زمان شروع همه‌گیری در سال گذشته، ۱.۲ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از ۱۳۰۰۰ مرگ را ثبت کرده است.

تظاهرات اتریشی‌ها علیه محدودیت‌های کرونایی +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Nasra IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    2 0
    مصداق جمله آزادگی و شرافت مرز نمی شناسد هست در برابر یک برنامه مشکوک جهانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس