درماندگی ارتش آمریکا در تقابل با موشک‌های ابرفراصوت و یگان جنگال چین

مقام‌های نظامی و تحلیلگران ابراز نگرانی کرده‌اند که واشنگتن در شماری از فناوری‌های مهم از جمله هوش مصنوعی و موشک‌های ابرفراصوت از چین عقب مانده است.

به گزارش مشرق، علی‌رغم بودجه هنگفت نظامی ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ ، مقام‌های نظامی و تحلیلگران ابراز نگرانی کرده‌اند که واشنگتن در شماری از فناوری‌های حیاتی از جمله هوش مصنوعی و موشک‌های ابرفراصوت از چین عقب مانده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «ویکرام میتال»، از تحلیلگران بخش هوا،فضا و دفاعی نشریه آمریکایی «فوربس»، پیشنهاد کرده  که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) برای مقابله با سیستم‌ها و تسلیحات پیشرفته‌ای که چین در حال توسعه و عرضه می‌کند باید به مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید دست یابد.

تهدیدهای جدی چین علیه آمریکا

در تحلیلی که روز جمعه منتشر شد آمده است، در حالی که تهدید رویارویی نظامی آشکار بین ابرقدرت‌های اقتصادی امروز قریب‌الوقوع نیست، اما پنتاگون قبل از درگیری احتمالی برای تحقیق، ساخت و کشف سلاح‌های جدید و دفاعی به زمان نیاز دارد و سیستم‌های کشور در بخش‌هایی از سوی  توانایی‌های چین در تهدید است.

تحلیلگر نشریه فوربس به شماری از زمینه‌هایی اشاره می‌کند که ارتش ایالات متحده در معرض خطر عقب ماندن است، از جمله فناوری سلاح ضد پهپاد که در آن توانایی‌های کنونی آمریکا عمدتاً به سمت سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین ساده توسط شورشیان در مناطق فقیر استفاده می‌شود.

پهپادهای چین بسیار پیشرفته هستند

این تحلیلگر با اشاره به فیلمی که سال گذشته از آزمایش ارتش چین از آزمایش یک پهپاد انتحاری جدید منتشر شد، هشدار می‌دهد پهپادهای مورد استفاده چین بسیار پیشرفته‌تر هستند و می‌توانند اثرات مخرب‌تری داشته باشند.

درماندگی ارتش آمریکا در تقابل با موشک‌های ابرفراصوت و یگان جنگال چین

به گفته میتال ،تلاش چین در ساخت سلاح‌های ابرفراصوت مشکل دیگری است و نشان می دهد که ارتش ایالات متحده برای مقابله با چنین تسلیحاتی نیاز فوری به ایجاد سیستم‌های دفاع هوایی دارد.

چین به طور رسمی در سال ۲۰۱۹ به باشگاه تسلیحات ابرفراصوت صوت ملحق شد، زمانی که ارتش چین موشک ابرفراصوت و دارای قابلیت اتمی «دانگ فنگ زی اف»  را اعلام کرد.

برتری چین در بخش  سایبری و جنگال 

میتال معتقد است بخش‌های دیگری نیز وجود دارد که ارتش ایالات متحده با خطراتی روبرو است از جمله نقاط ضعف در شبکه‌های ارتباطی نظامی ایالات متحده است.  به گفته وی، شبکه‌های ارتباطی نظامی ایالات متحده قابل اعتماد نیستند و تا حدودی از هم گسسته بوده و نیازمند به نوسازی دارند.

به گفته این تحلیلگر امور نظامی، چین قابلیت‌های سایبری و جنگال (جنگ الکترونیک) قابل توجهی دارد که می‌تواند شبکه ارتباطی نظامی ایالات متحده را تخریب یا مختل کند. علاوه بر این، حتی بدون حمله خصمانه، شبکه‌های ارتباطی نظامی ایالات متحده قابل اعتماد نیستند، تا حدودی ازهم گسسته هستند و نیازمند نوسازی هستند.

چندی قبل نیز رسانه‌ها از تجهیز نیروی دریایی چین به  زیردریایی جدید مجهز  به موشک‌هایی که قادر به هدف قرار دادن سراسر خاک آمریکا هستند، خبر دادند.

به نوشته روزنامه «چاینا مورنیگ پست» زیردریایی اتمی جدید چین که اخیرا رونمایی شد، مجهز به موشک‌های بالستیکی است که می‌توانند سراسر خاک آمریکا را هدف قرار دهند. زیردریایی جدید اتمی چین «تایپ ۰۹۹» است و موشک‌های بالستیک آن اهدافی در فاصله ۱۰ هزار کیلومتری را منهدم می‌کنند. به گفته یک منبع نظامی، زیردریایی جدید اتمی چین مجهز به قدرتمندترین موشک بالستیک زیردریایی (SLBM)  و قادر به ضربه به سراسر ایالات متحده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    چین عشق است و عشق افسانه نیست آنکه امریکا را نابود کند دیوانه نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس