وزیر ارتباطات وظایف رگولاتوری را تشریح کرد

وزیر ارتباطات، برنامه ریزی برای افزایش جذابیت سرمایه گذاری در زیرساخت های نوین به ویژه مبتنی بر فیبرنوری و نسل های نوین شبکه های ارتباطات سیار را از وظایف کلیدی سازمان تنظیم مقررات دانست.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور پیامی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیامی صادر کرد.

متن کامل پیام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرح است:

«سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، فرصتی برای قدردانی از همکاران ارزشمند و پرتلاشم در یکی از مهمترین حلقه های سیاستگذاری، برنامه ریزی و تنظیم گری در زیست بوم پویای فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

در طول نزدیک به دو دهه، پیشرفت زیرساخت‌های ارتباطی، فناوری‌های نوین و توسعه شکل تازه از کسب و کار و نیازها و انتظارات کاربران، سطح پیچیده‌ای از تنظیم‌گری را پدید آورده است. همه گیری بیماری کرونا در ۲سال اخیر، اهمیت توسعه زیرساخت های پهن باند را بیش از پیش آشکار کرده است. چنانکه در کنار بخش بهداشت و درمان، هیچ زیرساختی به اندازه زیرساخت های ارتباطی، در این سال‌ها حایز حساسیت و توجه نزد مردم و سیاستگذاران نبوده است.

توسعه عادلانه دسترسی همه مردم عزیز ایران در اقصی نقاط کشور به خدمات پرسرعت و با کیفیت ثابت و سیار توام با تحریک تقاضا برای خدمات دیجیتال بومی در کنار حمایت از طیف متنوع صاحبان کسب و کارها اعم از سرمایه گذاران کلان یا کارآفرینان نوپا به دلیل شتاب تحولات و فراگیری دامنه خدمات، تنظیم گری در این زیست بوم را به یکی از دشوارترین وظایف حاکمیتی بدل کرده است.

مطالعات کارشناسی مداوم در مورد چالش های فراگیری چون نظام تعرفه گذاری اینترنت، برنامه ریزی برای افزایش جذابیت سرمایه گذاری در زیرساخت های نوین به ویژه مبتنی بر فیبرنوری و نسل های نوین شبکه های ارتباطات سیار در کنار تقویت رقابت در تمامی لایه های شبکه ملی اطلاعات، مشارکت در توسعه زیست بوم خدمات دیجیتال و تنظیم گری در حوزه فناوری اطلاعات، تعامل بهینه با رگولاتورهای موجود در بخش های دیگر حاکمیت، بهبود روش های پایش خدمات ارایه شده به تمامی کاربران و نزدیک شدن نتایج پایش به میزان ارزیابی کاربران از وضعیت این خدمات (QoE)، همچنین نوآوری در ابزارها و فناوری های تنظیم گری و افزایش ضمانت اجرایی اعمال مقررات از جمله وظایف کلیدی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال های پیش روی است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در چارچوب این ماموریت ها باید بیش از گذشته برتوان و خرد جمعی عموم ذینفعان و توانمندسازی منابع انسانی ارزشمند درونی و بیرونی آن تاکید کند و سند تحول سازمان را در کوتاه ترین زمان ممکن تدوین و در دسترس عموم ذینفعان قرار دهد.

البته سایر بخش های مرتبط با ماموریت های جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز باید نقش خود را در تحقق اهداف این سازمان از طریق حداکثرسازی میزان مشارکت تشکل های تخصصی در فرآیند تصمیم سازی ایفا نمایند.

اینجانب به عنوان مسوول سیاست گذاری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم تمامی تلاش خود را برای تحقق اهداف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به کار خواهم بست. پشتیبانی کامل و قاطع از جایگاه و تصمیمات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و اقدامات آن سازمان به عنوان بازوی اجرایی کمیسیون، ایجاد یک فضای باثبات برای سرمایه گذاران و فعالین کسب وکار و جذب منابع سرمایه ای لازم برای اقتصادی کردن توسعه زیرساخت های پهن باند ثابت در مناطق کمتر توسعه یافته از جمله سیاست های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال های پیش روی خواهد بود.

پیشاپیش از کوشش مسئولانه و همراهی یکایک شما در طی این مسیر دشوار قدردانی کرده و امیدوارم در کنار سایر ارکان و اعضای خانواده بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات برای سربلندی ایرانیان و توسعه ایران، گام های موثرتری برداریم. »

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    حتی اگر معاملات،مبادلات بازار وتجارت خارجی رامثل قرنهای قبل ازاستفاده از(ضرب سکه،سفته،چک،برات،پول...)براساس پایاپای یا حتی ارزدیجیتال درنظر بگیریم،افزایش ارزش دلار وکاهش ارزش تومان(بعلت تله برجام،دشمنیها،اشغالها،تحریمها،تحمیل ها،غارتها،زورگوئیها،جلوگیری ازانواع پیشرفتها...)را میتوان به فرصت تبدیل کرد تا دشمنان وخائنین داخلی وخارجی نتوانند سواستفاده کنند وایران را دردام برجام وضعیف کردن بیاندازند ومیتوان با یک فرمول طلایی مشکل را حل کرد،مثلا(وقتی۱کیلو زعفران یا۱۰۰کیلوپسته یا۱۵بشکه نفت یا۱۵تن سیمان ویا۱پهپاد نظامی....ایرانی معادل یک گوشی آیفن یا یک سیپیو هست)بعداز افزایش ارزش دلار وکاهش ارزش تومان،بازهم(۱کیلوزعفران یا۱۰۰کیلوپسته یا۱۵بشکه نفت یا۱۵تن سیمان ویا۱پهپاد نظامی...ایرانی معادل یک گوشی اپل هست بلکه بیشتر)ولی باید چندتا کارومدیریت دقیق؛سریع وتابلوی تغییرات لحظه ای وبه روزانجام دادتا تحریمها به ایران ضربه نزند-۱-به لحاظ کمی وکیفی ایران باید تولیداتش را بیشتر کند-۲-ارزش پول وپس اندازهای خرد،درآمد وحقوق مردم را بهمان نسبت وفرمول افزایش داد-۳-به نسبت لازم ازاقشار(بی پول،بی درآمد،بی حقوق،بی بیمه،بیکار...)حمایت شود-۴-هرنیم سال یا سال ویا...صفرهای اضافی تومان را طبق (فرمول طلایی واون نسبت بدست آمده)در تومان جدید،کاهش دادبا افزایش وحفظ ارزش تومان قبلی-۵-بقیه چیزها هم مثل(مالیات،عوارض، دارائیها وسهام مختلف مردم)خودبخود افزایش پیدا میکند که اقشار مختلف علی الخصوص اقشار ضعیفتر با حمایت بیشتر برخوردار میشوند-۶-مایحتاج مردم که درداخل تولید میشودو ازیارانه،آب و...مملکت به سختی تولید میشودنباید صادر وقاچاق شود-واردات مایحتاج مردم نیز پایاپای یا.... انجام وراحت شود،روشهای(اقتصادانتظاری،هیجانی، انقباضی،انبساطی،رکودتورمی وغیر تورمی،دستوری،عدم شفافیت وجلوگیری ازفضاهای مجازی...)حذف وبه(محاسبات دقیق قیمتی،کنترلی،فرصت،سرعت ورشداقتصادی....)تبدیل شود
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    جناب وزیر، توسعه سخت افزاری که ساده ترین کارهاست لطفا برای بخش نرم افزاری و نظارت بر محتواهای غیراخلاقی یک فکری بکن، نسل جدید از دست رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس