کد خبر 1311276
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
اعتراض برخی اعضای ۱+۴ به تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

در جلسه کمیسیون مشترک برجام، علاوه بر هیأت ایرانی، برخی دیگر از اعضای گروه ۱+۴ نیز به صراحت به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان اعتراض کرده و خواستار اجتناب از اتخاذ چنین اقداماتی شدند.

به گزارش مشرق؛ با وجود برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای در هفته گذشته، نشست کمیسیون مشترک برجام در فضایی سازنده، صریح، حرفه‌ای و رو به جلو برگزار شد و هیأت ایرانی هدف از ارائه مکتوب پیشنهادات خود را، هموار کردن مسیر پیشرفت گفت‌وگوها اعلام کرد.

در جلسه کمیسیون مشترک برجام، علاوه بر هیأت ایرانی، برخی دیگر از اعضای گروه ۱+۴ نیز به صراحت به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان اعتراض کرده و خواستار اجتناب از اتخاذ چنین اقداماتی شدند.

در این میان، برخی از رسانه‌های غربی تلاش دارند، تیم مذاکره‌کننده ایرانی را برای عقب‌نشینی از مواضع اصولی خود تحت فشار قرار دهند، اما به‌نظر می‌رسد این فضاسازی‌ها موجب عقب‌نشینی تیم ایرانی نخواهد شد.

همین رویکرد موجب شده است که طرف‌های مقابل بر خلاف هفته گذشته، اکنون از لزوم آغاز بررسی بر روی متون پیشنهادی صحبت کنند.

گفتنی است بر خلاف طرف‌های مقابل بخصوص سه کشور اروپایی، هیأت اعزامی ایران به وین برای تصمیم‌گیری درخصوص مسائل مطروحه در جریان مذاکرات، اختیارات کامل دارد و همین مسأله مانع بهانه گیری و اتهام‌زنی غربی‌ها مبنی بر وقت‌کشی ایران در مذاکرات شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    4 5
    بگذارید تا اروپایی ها هم به بی منطق بودن سران آمریکا پی برده باشند‌ .
    • تک سوار DE ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      11 0
      دلت خوشه. ببین اون اعضایی که اعتراض کردن روسیه و چین بودن. در استبدادی و استعماری بودن رفتار امریکا شکی نیست ولی وقتی که خبر رو نصف و نیمه منتشر می کنن باعث می شه درک غلطی در ذهن مخاطب بشینه
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      2 2
      کاملا درست میگی این همه از انقلاب تا حالا گذشته هنوز این اروپایی ها نفهمیدن که آمریکایی ها بقول شما بی منطقن .میگن نرود میخ آهنین در سنگ . خدایا یه پول زیادی هم به ما بده
    • حاج جواد IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      0 0
      در دنیای امروز کشورها بر اساس منافع خودشون ومردمشون تصمیم میگیرن
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      0 0
      سگ زرد برادر شغاله
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      1 0
      بی وجدان ها باهم هماهنگ هستندو اعتراض اروپایی ها دروغی بیش نیست . اگر این ها راست میگفتند به نعهدات خود عمل میکردند و زیر بار امریکا نمیرفتند
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    11 4
    اقتصاد کل کشورهای دنیا وابسته به دلار آمریکا است.حتی چین
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      0 1
      اگر هم بوده دیگه تموم شده، از غار بیا بیرون!!!
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      0 0
      اقتصاد وابسته به تولید و خدماته و نه ارز، دلالی فکر کردی مرکز جهانی. دلار فقط یه کاغذه اون اعتبارش از فناوری و قدرت آمریکاست.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    9 2
    همشون دنبال منافعشون هستند. به جای این کارها قوی بشید تا کسی جرات نکنه بهتون چپ نگاه کنه
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      2 0
      نخوریمون پلنگ
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      0 0
      اروپا قبل از منافع نوکر است
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    اروپایی‌ها مصداق سگ زرد برادر شغالند
  • کارشناس IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    امریکا باید سریع و فوری و انقلابی دانشگاه امام صادق را تحریم کند
    • افشین IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 0
      آلبانیایی .امريکادغقط منو تحریم نکرده که اونم از دستش دررفته.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    حتی اگر معاملات،مبادلات بازار وتجارت خارجی رامثل قرنهای قبل ازاستفاده از(ضرب سکه،سفته،چک،برات،پول...)براساس پایاپای یا حتی ارزدیجیتال درنظر بگیریم،افزایش ارزش دلار وکاهش ارزش تومان(بعلت تله برجام،دشمنیها،اشغالها،تحریمها،تحمیل ها،غارتها،زورگوئیها،جلوگیری ازانواع پیشرفتها...)را میتوان به فرصت تبدیل کرد تا دشمنان وخائنین داخلی وخارجی نتوانند سواستفاده کنند وایران را دردام برجام وضعیف کردن بیاندازند ومیتوان با یک فرمول طلایی مشکل را حل کرد
  • افشین IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    اولا آمریکا و اروپاییها همشون هم پالگی هستند. دوم اینکه باید واکنش عملی نشان داد. هزار دستگاه سانتریفوژ ای آر ۹ در فرد و اضافه کنید و دوهزار کیلومتر هم به برد موشکهای زیبا و خوشگلمون به جهت توان زدن پایگاه دیگو گارسیا اضافه کنید و یک ماهواره و ماهواره بر هم بفرستید هوا حالشو ببرن. جواب تروریستهای کت و شلوار پوش غربی اینه. برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پایمال هست. تامام.زبان اینها اینه.دیپلماسی کیلو چنده.با تروریست که دیپلماسی نداريم
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    جناب اقای دکتر باقری : حداقل سعی کنید که در این مذاکرات عدم دنباله روی 4+1 از تحریمهای غیر قانونی آمریکا را به تصویب برسانید. با این روند فعلی که تقریبا شبیه مذاکرات در گذشته است بسیار بعید به نظر میرسد که توافقی با آمریکا به نتیجه برسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس