کد خبر 1310982
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
خطر فرونشست در اصفهان جدی است

استاندار اصفهان با بیان اینکه مشکلات تحمیل شده سیاسی و قومی قبیله ای مشکل اصلی در مسیر مدیریت آبی در کشور است، گفت: مشکل فرونشست زمین در اصفهان جدی است.

به گزارش مشرق؛ سید رضا مرتضوی بعد ظهر پنج شنبه سومین همایش ائمه جمعه استان اصفهان با ابراز خرسندی ا حضور در امامزاده سید محمد خمینی شهر، به شرَایط خاص دولت اشاره و اظهار کرد: دولت جدید با رویکردی متفاوت وارد عرصه خدمت‌رسانی به مردم شده است، انبوهی از مشکلات از سال‌های گذشته روی هم انباشته شده است اما دولت کنونی با توجه به برخی انتظارات مردم از حکومت اسلامی که شفافیت و عدالت اجتماعی از جمله آنهاست، وارد صحنه شده است.

وی با بیان اینکه این دولت با نگاهی مردم گرا، ذیل سیاست‌های کلی اهداف خود را پیش می‌برد، افزود: استان اصفهان از لحاظ جغرافیایی به اشتباه یک استان برخوردار ترسیم شده و این نگاه در بخش‌های موجب محدود شدن امکانات و بودجه تخصیص یافته به استان اصفهان است؛ از طرفی دیگر شرایطی از قبل بر استان حاکم شده که چند جانبه است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه معضلاتی چند جانبه از سال‌های قبل در استان اصفهان حاکم شده است، به مساله آب و آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: این مسائل در سطح ملی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد چراکه استان اصفهان در راستای برون رفت از این مشکلات نیاز به وحدت همه جانبه دارد.

پیگیری مسائل آبی استان اصفهان مختص مجموعه حاکمیتی باشد

وی به ضرورت حفظ وحدت در این زمینه اشاره کرد و توضیح داد: زمانی که پیگیری مسائل آبی اصفهان، مختص به مجموعه حاکمیتی استان نباشد، تمام اقشار احساس مسئولیت می‌کنند اما بدین شکل تدوین یک برنامه ملی و سناریوی واحد ناممکن می‌شود و چه بسا گاهی باعث عکس‌العمل‌های اشتباه و مشکلات بیشتر شود.

مرتضوی به چند صدایی در استان اشاره کرد و گفت: اقدامات اشتباهی در خصوص حوضه زاینده رود صورت گرفته و با توجه به بارش کم بارندگی مشکلات عدیده ای برای کشاورزان به دنبال داشته که این قشر مطالبات فراوانی از مسئولان در این حوزه خواستار هستند.

۵۸ درصد کاهش بارندگی در سرشاخه‌های زاینده رود

استاندار اصفهان هشدار داد: ورودی آب به زاینده رود ۸.۲ متر مکعب بر ثانیه است و خروجی سد زاینده رود ۱۲.۵ است، سال گذشته میزان بارندگی ۳۲۱ میلی متر بوده که امسال به سال گذشته ۵۸ در صد کاهش بارندگی را شاهد بوده‌ایم.

وی به مطالبه به حق کشاورزان اشاره کرد و گفت: هشتاد میلیون مترمکعب آب باید در زمان مشخص برای کشاورزی باز می‌شد اما با انجام این کار حتی مصرف آب شرب اصفهان تحت تأثیر قرار می‌گرفت.

مدیریت ۷۳ درصد محتواهای فضای مجازی در ارتباط با زاینده رود از خارج از کشور

مرتضوی تصریح کرد: در پنج آذر و روزهای قبل و بعد از آن ۷۳ درصد از محتوای فضای مجازی استان اصفهان از خارج کشور مدیریت می‌شد که سه برابر محتوای داخلی بود و ادامه این روند به صلاح نبود که نیروی انتظامی به خاتمه اجتماعات منجر شد.

وی به مدیریت صحیح آب اشاره نمود و تصریح کرد: نگاه‌ها باید از روی رأفت و مهربانانه باشد تا مشکل آب حل شده و فرصتی به دشمن برای بهره برداری به نفع بیگانگان ندهیم، با توجه به اینکه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دارای بافت به‌هم تنیده‌ای است و باید تمام جوانب سنجیده شود، مدیریت آب باید دغدغه تمامی شهرهای درگیر با موضوع باشد واما بواسطه مشکلات قومی قبیله‌ای و سیاسی که بر ما تحمیل می‌شود از مدیریت آب باز مانده‌ایم.

استاندار اصفهان هشدار داد: در صورتی که معضل آب حل نشود با مشکل دیگر فرونشست زمین در اصفهان روبرو خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره انتخاب فرمانداران شهرهای استان اصفهان تاکید کرد: با نگاه دولت به برنامه‌های مطرح شده به دنبال فرماندارانی هستیم که پرتلاش و با جدیت و عزم راسخ وارد عرصه خدمت رسانی به مردم شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس