کد خبر 1310943
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
رایزنی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با السیسی؛ ایران یکی از محورها

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ضمن اعلام اینکه طرحی موسوم به «اقتصاد در برابر امنیت غزه» را به رئیس‌جمهور مصر ارائه کرده، گفت که با او درباره ایران نیز گفت‌وگو کرده است.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که به قاهره سفر کرده است، امروز (پنجشنبه)، با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر ضمن تشکر از رئیس‌جمهور مصر نوشت: «ما در این دیدار درباره پاره‌ای از مسائل امنیتی از جمله تلاش ایران برای تبدیل شدن به کشوری با قابلیت هسته‌ای نظامی و مقابله با عوامل تروریستی و بی‌ثباتی در منطقه گفت‌وگو کردیم».

یائیر لاپید همچنین اضافه کرد که طرحی را به رئیس‌جمهور مصر تحت عنوان «اقتصاد در برابر امنیت غزه» و اقدام‌های آتی تل‌آویو در ارتباط با مسئله فلسطین ارائه کرده است.

همزمان با این اظهارات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: «السیسی در گفت‌وگو با وزیر خارجه اسرائیل بر تداوم اقدامات مصر در زمینه پیشبرد تلاش‌ها برای برقراری صلح فراگیر و عادلانه در خاورمیانه بر پایه راهکار دودولتی و قطعنامه‌های بین‌المللی تأکید کرد».

قاهره همچنین اعلام کرد که السیسی در گفت‌وگو با لاپید به تلاش‌های مصر برای بازسازی غزه و جلوگیری از تنش در فلسطین پرداخته است.

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که منابع آگاه، امروز، از قاهره خبر دادند که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و هیأت همراه او با یک هواپیمای شخصی وارد قاهره شدند.

منابع مذکور خبر داده بودند که لاپید با «سامح شکری» همتای مصری و شماری از مقامات ارشد این کشور در خصوص تحولات قضیه فلسطین و نوار غزه، پرونده اسرا و مفقودشدگان و سایر  مسائل مورد اهتمام مشترک رایزنی می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس