کد خبر 1310919
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
تصادف نمایه

رئیس پلیس راهور ناجا ضمن اعلام اینکه ۴۴ درصد فقره تصادفات در ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز و پر تصادف رخ می‌دهد، آمار ۶ ماهه تصادفات کشور را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۲۵ درصد از جان باختگان در درون شهر، ۶ درصد در برون شهر و ۱۱ درصد در نقاط حادثه خیز بحرانی درون و برون شهر جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: ۴۴ درصد فقره تصادفات در ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز و پر تصادف رخ می‌دهد و ۲۶.۹ درصد از سرنشینان وسایل نقلیه بر اثر واژگونی جان خود را از دست داده اند که مهمترین عامل برای حفظ جان آن‌ها استفاده از کمربند ایمنی است.

بیشتر بخوانید:

علت وقوع ۸۲ درصد از تصادفات جاده‌ای چیست؟

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص تحلیل جان باختگان سوانح رانندگی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ گفت: ۵۱ درصد جان باختگان سوانح ترافیکی سر صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند. ۶ درصد در اورژانس و ۴۳ درصد از مصدومین در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

وی در خصوص استان‌های دارای بیشترین و کمترین جان باختگان سوانح رانندگی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و کرمان بیشترین جان باخته را داشته و در مقابل استان‌های قم، سمنان، مازندران، اردبیل و لرستان دارای کمترین جان باخته در تصادفات شش ماهه اول سال جاری بودند.

سردار هادیانفر گفت: با تلاش همه جانبه نیروهای پلیس و مشارکت هموطنان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خصوصاً رعایت ۴ عامل، عدم سرعت و سبقت، خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو در حین رانندگی و بستن کمربند ایمنی بتوانیم شاهد کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی تا پایان سال باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    مشکل در رانندگی هاست وگرنه نقاط حادثه خیز کم شود سرعت ها اضافه میشود و تصادف به شکل دیگری کشته میگیرد.
  • ح ر IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    این مناطق برای تغییر و تحول به وزارت راه اعلام شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس