کد خبر 1310895
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
مدیر اینستاگرام در کنگره حاضر شد

مدیر اینستاگرام اعلام کرد ۲۰۲۲ نسخه ای از اپ ارائه می شود که فید را برحسب ترتیب زمانی به کاربر نشان می دهد. همچنین وی خواستار سازمانی برای تعیین استانداردهای حفاظت آنلاین از کاربران جوان شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مدیر اینستاگرام در جلسه استماع کنگره اعلام کرد سال آینده میلادی نسخه‌ای از اپ راه اندازی می‌شود که محتوای فید آن به جای رده بندی براساس الگوریتم‌ها، به ترتیب زمانی نشان داده می‌شود.‌

در حال حاضر در فید اینستاگرام پست‌ها بر حسب الگوریتم‌هایی دسته بندی و نمایش داده می‌شوند. اما بسیاری از کاربران این قابلیت را نمی‌پسندند و ترجیح می‌دهد پست‌ها براساس ترتیب زمانی نشان داده شوند.

آدام موسری در حقیقت جدیدترین مدیر ارشد اجرایی حوزه فناوری است که با فشار از سوی قانونگذاران مجبور شده شفافیت بیشتری درباره الگوریتم‌های پلتفرم و تأثیر محتوای ترویج و توصیه شده برای کاربران فراهم کند.

پس از افشاگری فرانسیس هوگن کارمند سابق فیس بوک درباره اسناد داخلی اینستاگرام، این پلتفرم و شرکت مادر آن (متا) به دلیل تأثیر سرویس بر سلامت ذهنی و ایمنی کاربران نوجوان با تحقیقات و فشارهای گسترده‌ای روبرو شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

علت احضار مدیر اینستاگرام به کنگره آمریکا چیست؟

در جلسه استماع کنگره آمریکا، نمایندگان از موسری خواستند تا درباره آنکه از چه اصلاحات قانونی برای ایمنی کودکان در فضای آنلاین (از جمله تبلیغات هدفمند) پشتیبانی می‌کند، پاسخ‌هایی دقیق و صریح بدهد.

سناتور ریچارد بلومنتال در سخنان خود در این جلسه اعلام کرد فرصت برای آنکه شرکت خود قوانینی در این زمینه ایجاد کند، از دست رفته است.

همچنین مدیر اینستاگرام در سخنانش خواستار ایجاد یک سازمان شد تا بهترین روش‌ها برای ایمن نگه داشتن کاربران در فضای آنلاین را تعیین کند.

به گفته او این سازمان باید اطلاعات از جامعه، والدین و قانونگذاران دریافت کند تا استانداردهایی درباره احراز هویت سنی و موارد دیگر تعیین کند و علاوه بر آن قابلیت‌هایی برای کنترل والدین نیز بسازد.

به نوشته ورج، موسری در این جلسه اعلام کرد شرکت‌های فناوری باید برای دستیابی به مصونیت تعیین شده در بخش ۲۳۰ قانون نجابت ارتباطات، مواردی را به استانداردهای این سازمان اضافه و آنها را رعایت کنند.

طبق این بخش از قانون شرکت‌های فناوری مسئولیت محتوایی که کاربران در پلتفرم‌ها منتشر می‌کنند را برعهده ندارند و از آن مصون هستند.

یکی دیگر از موارد اشاره شده در این جلسه اپ مخصوص این شرکت برای کودکان بود.

البته اینستاگرام از ماه سپتامبر تصمیم‌ها برای توسعه نسخه‌ای از اپ برای کودکان را تعلیق کرد زیرا گزارش‌های وال استریت ژورنال (مبتنی بر فایل‌های افشا شده) نشان داد این پلتفرم درباره تأثیرات مخرب پلتفرم بر نوجوانان آگاهی داشته است.

مدیر اینستاگرام در این جلسه به بیانیه‌های پیشین این شرکت اشاره و ادعا کرد گزارش‌های مذکور برداشت نادرستی از تحقیقات داخلی را منتشر کرده‌اند.

او در ادامه همچنین به برنامه‌های شرکت در خصوص ایمنی کاربران جوان اشاره کرد که روز سه شنبه منتشر شد.

یک روز قبل از شهادت آدام موسری در کنگره، اینستاگرام از تغییراتی در پلتفرم خود خبر داد. براساس این تغییرات قابلیت «Take a Break» عرضه شده است. این قابلیت از ماه گذشته به طور آزمایشی در آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا ارائه شده بود. این قابلیت کاربران را تشویق می‌کند تا هنگام استفاده از اپ پس از مدت زمان معینی، از آن فاصله بگیرند.

موسری نیز اعلام کرد قابلیت‌هایی برای والدین ارائه می‌شود تا آنها بتوانند استفاده فرزندان نوجوانشان از اپ را کنترل کنند.

اما سناتور مارشا بلک برن در جلسه شهادت گفت این تغییرات بسیار اندک و بسیار دیرهنگام هستند.

از سوی دیگر بلومنتال نیز در سخنانش اشاره کرد این تغییرات از جمله توقف توسعه اینستاگرام کودکان فقط تاکتیک‌های روابط عمومی و برای تغییر دیدگاه عمومی هستند.

سناتور بلک برن در مصاحبه‌ای پس از این جلسه گفت که تمایل دارد اینستاگرام هم اکنون قابلیت نمایش فید برحسب ترتیب زمانی را ارائه کند. از سوی دیگر بلومنتال معتقد است این اقدام با توجه به جزئیات آن گام مهمی خواهد بود.

بلک برن همچنین در این جلسه عنوان کرد تیم کارمندان او یک حساب اینستاگرام جعلی برای کاربری ۱۵ ساله ابداع کردند. اما این حساب براساس پیش فرض عمومی بود. حال آنکه اینستاگرام تغییراتی ایجاد کرده تا حساب‌های کاربری افراد زیر ۱۶ سال به طور پیش فرض خصوصی باشد. موسری نیز گفت این شکاف در نسخه وب برطرف نشده بود و اصلاح خواهد شد.

اینستاگرام نیز مانند شبکه‌های اجتماعی دیگر قانونی برای منع عضویت افراد زیر ۱۳ سال وضع کرده است اما به گفته موسری کاربرانی با سن کمتر از حد تعیین شده نیز در شبکه اجتماعی حضور دارند.

همچنین مدیر اینستاگرام خواستار ایجاد فناوری احراز هویت سنی در سطح دستگاه‌های موبایل به جای ایجاد آن در پلتفرم‌های فناوری شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس