کد خبر 1310576
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
صادرات ۴ میلیارد دلاری آهن و محصولات مرتبط آن در ۸ ماه

سخنگوی گمرک گفت: صادرات انواع محصولات مرتبط با آهن در هشت ماه امسال به بیش از چهار و نیم میلیارد دلار رسید که سهمی بیش از ۱۴ درصد ارزش صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مشرق، با اعلام گمرک ایران، سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: صادرات انواع محصولات مرتبط با آهن در هشت ماه امسال به بیش از چهار و نیم میلیارد دلار رسید که سهمی بیش از ۱۴ درصد ارزش صادرات کشور را به خود اختصاص داده است. با رشد تولید و صادرات محصولات مرتبط با آهن از محصول نیمه تمام، انواع میله، شمش و صفحات آهنی یا فولادی در هشت ماه نخست امسال، بیش از چهار و نیم میلیارد دلار که ۱۴.۵ درصد کل صادرات ۳۱ میلیارد دلاری کشور در این مدت است را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در کل سال ۹۹، ۱۱ میلیون و ۶۷ هزار و ۹۴ تن انواع محصول مرتبط با آهن و فولاد به ارزش سه میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۲۵۳ دلار صادر شده بود که دو میلیون و ۲۳۰ هزار و ۳۵ تن آن انواع سنگ آهن و مشتقات آن به ارزش ۱۰۵ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۸۸ دلار و هشت میلیون و ۸۳۷ هزار و ۵۹ تن آن محصولات مرتبط با آهن و فولاد به ارزش سه میلیارد و ۶۳۰ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۵۶۵ دلار بوده است که کمتر از سه درصد ارزش کالای صادره مرتبط، سنگ آهن و مابقی محصولات نیمه تمام و نهایی بودند.

سخنگوی گمرک اظهار داشت: در هشت ماهه نخست امسال، صادرات محصولات آهنی از کل یکسال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون دلار بیشتر شده است و سه محصول آهنی در هشت ماهه امسال در لیست ۱۰ قلم نخست کالای صادراتی کشور قرار گرفته است.

لطیفی افزود: یک میلیون و ۶۱۲ هزار تن محصولات نیمه تمام از آهن به ارزش یک میلیارد و ۱۴۸ میلیون دلار، یک میلیون و ۷۶۲ هزارتن شمش آهن یا فولاد به ارزش یک میلیارد و ۷۲ میلیون دلار و یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن انواع میله های آهنی به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار در هشت ماه سال جاری صادر شده است و سایر کد تعرفه ها مابقی صادرات اقلام مرتبط بودند.

وی اظهار داشت: این سه محصول به ترتیب در جایگاه چهارم، ششم و دهم کالاهای صادراتی ایران در هشت ماه نخست قرار گرفتند. محصولات نیمه تمام از آهن، دو درصد وزن و ۳.۷ درصد ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۷ درصد در وزن و ۲۲۱ درصد در ارزش رشد داشته است.

لطیفی افزود: انواع شمش آهنی و فولادی نیز ۲.۱ درصد وزن و ۳.۴ درصد ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده و رشد ۴۴ درصدی در وزن و ۱۴۹ درصدی در ارزش داشته است. یک و نیم درصد وزن و ۲.۷ درصد ارزش صادرات کشور اختصاص به میله های آهنی و فولادی داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۶۲ درصد و از لحاظ ارزش ۱۶۸ درصد رشد داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    چرا سهام ذوب کاهش داشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس