کد خبر 1310570
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
امیر ایرانی: مرزهای کشور را دو هزار کیلومتر دورتر برده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن دماوند با آخرین تجهیزات و فناوری به ناوگان شمال کشور ملحق می‌شود.

به گزارش مشرق، امیردریادار شهرام ایرانی ظهر امروز در حاشیه مراسم معارفه فرمانده جدید ناوگان شمال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش تمام فعالیت‌های خود را در عرصه ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌کند و با کمک شرکت‌های دانش بنیان، تجهیزات به روز را در ناوگان شمال و جنوب در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید:

بازدید پرسنل ناوگروه پاکستان از ناو جماران

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به عملکرد قابل توجه نیروی دریایی ارتش در عرصه بین‌الملل خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضوی موثر در حوزه اقیانوس هند  اجلاس فرماندهان نیروی دریایی همچنین انجام تعاملات چند جانبه بین‌المللی با اجرای رزمایش‌های مرکب و مشترک با کشورهای دوست حضور فعالی دارد.

امیردریادار ایرانی از الحاق چند شناور به ناوگان شمال و جنوب خبر داد و با بیان اینکه در ناوگان شمال ناوشکن دماوند با آخرین تجهیزات و فناوری آماده انداختن به آب است تصریح کرد: همچنین در ناوگان جنوب نیز از ناو اطلاعاتی طلایه از کلاس ناوشکن جماران که دارای آشیانه بالگرد و همچنین زیر دریایی از کلاس فاتح به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ایران همواره در تلاشند تا با ایران هراسی مانع ارتباطات بین المللی نیروهای نظامی ایران شوند اما نیروی دریایی به دلیل ساختارش فراتر در آب‌های بین المللی و فراتر از مرزهای داخلی خود فعالیت دارد و برای سفر ناوگروه‌های ایرانی به کشورهای همسایه و بالعکس برنامه‌هایی در دستور کار نیروی دریایی است.

امیر ایرانی با اشاره به هدف از سفر ناوگروه‌ها به کشورهای همسایه اظهار داشت: هدف از میزبانی ناوگروه‌های کشورهای دیگر در ایران و سفر ناوگروه‌ها به کشورهای همسایه جهت اجرای تمرین‌های رزمی مرکب و مشترک و تبادل آموزش‌ها، صدور پیام صلح و دوستی و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌های چند جانبه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    3 3
    حالا کو تا بشود البته اگه قبلش بلایی سرش نیاد!
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      4 0
      که ان شاءالله نمیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس