کد خبر 1310389
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
مروری بر هر آنچه که از نسل بعدی بی‌ام‌و سری‌۷ می‌دانیم

این موتور بر اساس پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری توئین توربوی N۶۳ کنونی ساخته خواهد شد و از سیستم هیبریدی برخوردار خواهد بود. خروجی این موتور باید حدود ۵۳۵ اسب بخار باشد.

به گزارش مشرق، پس از عرضه نسل جدید مرسدس بنز S کلاس و همین‌طور فیس‌لیفت آئودی A۸، حالا در بین سدان‌های پرچم‌دار آلمانی، ب‌ام‌و سری ۷ از همه سالخورده‌تر است؛ اما باواریایی‌ها هم بیکار ننشسته و در حال آماده‌سازی نسل جدید سدان پرچم‌دار خود هستند. نسل جدید سری ۷ سال آینده رونمایی خواهد شد اما هنوز تا پیش از آنکه روی خط تولید برود باید آزمایش‌های زیادی را پشت سر بگذارد. حال اما در ادامه قصد داریم به هر آنچه که تاکنون از این پرچم‌دار آلمانی می‌دانیم مروری داشته باشیم.

طراحی بیرونی

هرچند رقبای اصلی سری ۷ یعنی S کلاس و A۸ در نسخه‌های جدید خود طراحی تکاملی داشته‌اند، پرچم‌دار جدید باواریایی‌ها در طراحی یک انقلاب به راه خواهد انداخت.

بیشتر بخوانید

تست گوزن شوکه کننده کیا + فیلم و عکس

بااینکه هنوز در رابطه با استفاده از چراغ‌های جلوی دوقسمتی بحث‌برانگیز در نسل جدید سری ۷ تردید وجود دارد اما در یکی از پروتوتایپ‌های آن که در پیست نوربرگ‌رینگ دیده شده است، نوارهای LED باریکی به‌عنوان دی‌لایت به‌خوبی در بالای دماغه مشخص هستند.

در مورد نسل بعدی بی‌ام‌و سری‌۷ چه می‌دانید +عکس

کمی پایین‌تر هم چراغ‌های اصلی جای گرفته‌اند که به نظر نمی‌رسد با دی‌لایت‌ها در یک مجموعه قرار گرفته باشند؛ بنابراین، به‌احتمال‌زیاد در سری ۷ جدید شاهد چراغ‌های جلوی دوقسمتی خواهیم بود.

در مورد نسل بعدی بی‌ام‌و سری‌۷ چه می‌دانید +عکس

البته ب‌ام‌و اولین خودروسازی نیست که از این طرح غیرمعمول برای چراغ‌های جلو استفاده می‌کند زیرا پیشگام استفاده از چراغ‌های جلوی دوقسمتی سیتروئن با مدل C۴ پیکاسو سال ۲۰۱۳ بود. از آن زمان تاکنون شرکت‌های زیادی از این طرح استفاده کرده‌اند اما هنوز هم دیدن آن در خودرویی مثل ب‌ام‌و سری ۷ عجیب به نظر می‌رسد. این در حالی است که ب‌ام‌و به‌تازگی کانسپت XM را هم با همین چراغ‌ها معرفی کرده که انتقادات زیادی را هم به دنبال داشته است.

در مورد نسل بعدی بی‌ام‌و سری‌۷ چه می‌دانید +عکس

از چراغ‌ها که بگذریم، از زیر روکش‌های استتاری جلوپنجرهٔ بسیار بزرگی هم خودنمایی می‌کند که هرچند به بزرگی جلوپنجرهٔ بحث‌برانگیز مدل‌های M۴ و iX نیست اما بسیار بزرگ‌تر از جلوپنجرهٔ کنونی سری ۷ به نظر می‌رسد. در پروفیل جانبی خودرو موضوع مهمی به چشم نمی‌خورد و تنها نکتهٔ قابل‌ذکر دستگیرهای مخفی درها هستند. در عقب نیز به نظر نمی‌رسد مثل جلو تحول بزرگی رخ داده باشد اما طراحی چراغ‌های عقب قطعاً تغییر خواهد کرد و به نظر می‌رسد باریک‌تر شده باشند.

داخل و تکنولوژی

مثل بیرون که تغییر بزرگی را نسبت به قبل تجربه کرده است، کابین سری ۷ جدید هم متحول شده و در آن مثل کانسپت XM شاهد دو نمایشگر منحنی کنار هم برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خواهیم بود. این نمایشگرها اکثر کنترل‌های فیزیکی را خواهند بلعید و بنابراین داشبورد خودرو بسیار خلوت‌تر خواهد شد.

در مورد نسل بعدی بی‌ام‌و سری‌۷ چه می‌دانید +عکس

همان‌طور که از خودروی سطح بالایی مثل سری ۷ انتظار می‌رود، در نسل بعدی این ماشین تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مثل سیستم نیمه خودران سطح سه هم ارائه خواهد شد. این سیستم می‌تواند تحت شرایطی کنترل خودرو را در دست بگیرد اما راننده باید همچنان هوشیار باشد. البته استفاده از خودران سطح سه در ایالات‌متحده قانونی نیست و این سیستم فعلاً فقط در اروپا ارائه خواهد شد.

پیشرانه‌ها

چندی پیش گزارشی منتشر شد که به پیشرانه‌های نسل بعدی سری ۷ اشاره می‌کرد. طبق این گزارش، نسخهٔ پایهٔ سری ۷ جدید با نسخه‌ای ارتقاءیافته از پیشرانهٔ شش سیلندر خطی B۵۸ ارائه خواهد شد. این موتور در مدل ۷۳۵i حدود ۲۷۰ اسب بخار و در ۷۴۰i حدود ۳۷۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. علاوه بر این، یک پیشرانهٔ V۸ هم برای این پرچم‌دار ارائه خواهد شد که با کد S۶۸ شناخته می‌شود.

در مورد نسل بعدی بی‌ام‌و سری‌۷ چه می‌دانید +عکس

این موتور بر اساس پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری توئین توربوی N۶۳ کنونی ساخته خواهد شد و از سیستم هیبریدی برخوردار خواهد بود. خروجی این موتور باید حدود ۵۳۵ اسب بخار باشد.

در مورد نسل بعدی بی‌ام‌و سری‌۷ چه می‌دانید +عکس

اما متأسفانه در نسل بعدی سری ۷ خبری از پیشرانهٔ دوازده سیلندر نخواهد بود و به‌احتمال‌زیاد قوی‌ترین عضو خانوادهٔ این خودرو مدلی تمام الکتریکی خواهد بود. این مدل که i۷ نام دارد، گفته می‌شود دو یا سه موتور الکتریکی خواهد داشت که مجموعاً حدود ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. اگر گزارشات درست باشند، نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ با کد G۷۰ در جولای ۲۰۲۲ راهی خط تولید خواهد شد که این یعنی رونمایی آن احتمالاً در بهار یا اوایل تابستان آینده انجام خواهد گرفت.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بنده ی خدا IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    نمی‌دونم طراح بی ام وه اینا می خونه یا نه اما به نظر من این ماشین را جالب طراحی نکردی مثل اینه که بی ام چه سری ۷ را بالاش دو تا چراغ اضافه کنی و خیلی جالبی نیست لطفا طرح هایی بدید که مثلا چراغش اضافه بر سازمان نباشه و لطفا بدنه را از رو رولز رویس کپی نکنید
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    مطلب جالبی بود امیدوارم خودرو سازی ایران از یوغ مدیران بیرون بیاد و نخبگان امور بدست بگیرند وبه جایگاه واقعی مان برسیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس