کد خبر 1310318
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
رژیم صهیونیستی در محاصره گروه‌های افشاگر سایبری

رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی شاهد رشد روزافزون حملات سایبری فلج کننده‌ای بوده است.

به گزارش مشرق، گروه هکری «بلک شادو» در ماه اکتبر، داده‌های به سرقت رفته از یک سایت دوست یابی در اراضی اشغالی را منتشر کرد؛ به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها همچنان هدف افشاگری این گروه هکری قرار دارند.

به گزارش «سایبر اسکوپ»، انتشار داده‌های یک سایت دوست یابی در اراضی اشغالی در ماه اکتبر توسط گروه هکری «بلک شادو»، نتیجه حادثه بزرگ تری در «cyberserve»، یک شرکت میزبانی وب بود که اطلاعات حساسی از یک موسسه پزشکی دارای داده‌های تقریبا ۲۹۰ هزار بیمار و دیگر شرکت‌های اطلاعاتی دارای اطلاعات حساس بخشی از ساکنان اراضی اشغالی، در اختیار داشت.

بیشتر بخوانید:

نیاز ایران به ۱۰ هزار متخصص امنیت سایبری

در حالی که رسانه‌های بین المللی در حال بررسی پیامدهای نفوذ سایبری مذکور بودند، کارشناسان امنیتی اعلام کردند که «بلک شادو» در دسامبر ۲۰۲۰ نیز یک شرکت بیمه رژیم صهیونیستی موسوم به «شربیت» را هدف قرار داده بودند.

تحلیلگران نکته مهم در حمله سایبری مذکور را این می‌دانستند که اصلا انگیزه این حمله، مالی نبوده است.

کارشناسان رژیم صهیونیستی که در مورد افزایش در فعالیت‌های «بلک شادو»، در ماه‌های اخیر حیرت زده شده‎اند، بر این باورند که «بلک شادو»، تلاشی برای انحراف توجه از یک عملیات اطلاعاتی بزرگ‌تر و گسترده‌تر است.

آن‌ها می‌گویند، رویکرد «بلک شادو» ساده بوده و در هدف قرار دادن اهداف صهیونیستی یا ایجاد وحشت در ساکنان اراضی اشغالی خلاصه شده است.

کارشناسان تهدیدهای امنیت سایبری در اراضی اشغالی اعلام کردند که «بلک شادو» یکی از نام‌های مستعار گروهی است که با اهداف ضد صهیونیستی، سایتی را در سال ۲۰۱۶ ثبت کرد، اما در سال ۲۰۱۷ به حالت آفلاین درآمد.

وب سایت مذکور در ماه می‌ سال جاری مجددا فعالیت خود را از سر گرفت.

«چک پوینت»، شرکت امنیت سایبری دیگر در اراضی اشغالی نیز به ظهور گروه‌های هکری دیگری با نام «عصای موسی» در ماه سپتامبر و گروه «پِی ۲ کِی» اشاره کرده و ادعا کرد تاکتیک‌های سه گروه شباهت زیادی به هم دارد.

اما آن چه سبب تفاوت «بلک شادو» با دیگر گروه‌های هکری می‌شود، نحوه انتخاب قربانی است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس