کد خبر 1310316
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
موافقت سنای آمریکا با فروش ۲۸۰ موشک به عربستان به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار

مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه طرح ممنوعیت فروش ۲۸۰ موشک میان‌بُرد پیشرفته «هوا به هوا» به عربستان سعودی را رد کرد.

به گزارش مشرق، مجلس سنای آمریکا  طرح ممنوعیت فروش ۲۸۰ موشک میان‌بُرد پیشرفته «هوا به هوا» به عربستان سعودی را رد کرده و با فروش این تعداد از موشک‌ها به سعودی‌ها موافقت کرد.

در جلسه رای‌گیری دیروز مجلس سنای آمریکا، ۶۲ سناتور به قرارداد فروش موشک‌ها به عربستان که شامل ۲۸۰ موشک هوا به هوای پیشرفته میان‌بُرد AIM-۱۲۰C-۷/C-۸  و ۵۹۶ سکوی پرتاپ LAU-۱۲۸ می‌شود، رای مثبت دادند و ۲۵ سناتور هم با این قرارداد مورد تأیید وزارت امور خارجه آمریکا مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید:

گزارش سیپری از رونق جهانی فروش تسلیحات به‌رغم کرونا

به گزارش اسپوتنیک، در ۱۹ نوامبر گذشته، سه تن از اعضای مجلس سنا اعلام کردند که گروهی از اعضای سنا با اولین معامله تسلیحاتی بزرگ به عربستان سعودی در دوره ریاست جمهوری بایدن، به دلیل ادامه حملات عربستان در یمن، مخالف هستند.

کاخ سفید اعلام کرد که به شدت با تصمیم مجلس سنا برای ممانعت از اجرای قرارداد پیشنهادی فروش موشک‌های هوا به هوای میان‌برد به عربستان سعودی مخالف است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که «به شدت با قطعنامه سنا که مانع از فروش ۲۸۰ موشک هوا به هوای میان‌برد به عربستان سعودی می‌شود، مخالف است».

مجلس سنای آمریکا با فروش ۲۸۰ موشک به عربستان به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار در حالی موافقت می‌کند که ‌ده‌ها سازمان بین‌المللی حقوق بشری از اعضای کنگره آمریکا خواستند با فروش تسلیحات به عربستان سعودی مخالفت کردند.

چهل و شش سازمان بین‌المللی حقوق بشر از اعضای کنگره خواستند با فروش ۶۵۰ میلیون دلار تسلیحات توسط دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی مخالفت کنند.

این سازمان‌ها  در ادامه تاکید کردند که این توافق به معنای این است که آمریکا عربستان را از مجازات معاف کرده و از جنایت‌های آن در یمن حمایت می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس