کد خبر 1310146
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
نشست پوتین و بایدن، رقابتی ناعادلانه برای آمریکا خواهد بود

رئیس جمهور سابق آمریکا با انتقاد از سیاست دولت بایدن در قبال روسیه، نشست امروز میان وی و پوتین را رقابتی ناعادلانه برای واشنگتن توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا طی سخنانی، نشست پیش روی جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه را رقابتی ناعادلانه توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، ترامپ در گفتگو با شبکه تلویزیونی نیوزمکس گفت: نشست مجازی آتی بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه، "یک مسابقه عادلانه" نخواهد بود.

لازم به ذکر است، پوتین و بایدن قرار است امروز، شش ماه پس از ملاقات حضوری در ژنو با یکدیگر، بار دیگر به صورت مجازی گفتگو کنند.

ترامپ در ادامه گفت: "اکنون می بینم که بایدن با پوتین مذاکره می‌کند و این یک مسابقه عادلانه نیست… این مسابقه‌ای عادلانه در زمانی مناسب نیست".

ترامپ از سیاست واشنگتن در برابر روسیه که دولت آمریکا در دوران بایدن اتخاذ کرده انتقاد کرده و گفت: می‌شنوم که چقدر با روسیه خوب بودم؛ با پوتین خیلی خوب کنار آمدم، اما با پوتین بیش از هر کس دیگری سرسخت بودم… در مورد چین، سخت‌تر از هر کس دیگری رفتار کردم… و اگر به این موضوع نگاه کنید، در خصوص کره شمالی، من با کیم جونگ اون خیلی خوب کنار آمدم.

تماس پوتین و بایدن در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بر سر فعالیت‌های ادعایی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین بالا گرفته است.

مسکو قبلاً تأیید کرده بود که انتظار می‌رود مذاکراتی با ایالات متحده در مورد تنش‌های اوکراین و حضور فزاینده ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه برگزار شود و دو طرف همچنین قرار است درباره اجرای نتایج نشست پیشین رؤسای جمهور دو کشور در ژنو صحبت کنند.

کرملین همچنین در خصوص رفتار ناتو و واشنگتن که به گفته روسیه هیچ خط قرمزی را به رسمیت نمی‌شناسند، ابراز نگرانی کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    ترامپ بیش از هرکس دیگری آدم روسیه بود . خیلی با روسیه نرم رفتار کرد .
    • ناشناس IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 0
      زن معلوم الحال ترامپ . کارمند زیر دست پوتین در شعبه کا گ ب آلمانشرقی و در زمان شوروی سابق بوده است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس