زاکانی نمایه

شهردار تهران گفت: سطح سرمایه اجتماعی در تهران در پایین ترین سطح است و مردم از ما گله دارند. شهرداری از یک نهاد خدمات صرف باید به یک نهاد خدمتگذار اجتماعی تاثیرگذار تبدیل شود.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی شهردار تهران، با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، ضمن بزرگداشت روز دانشجو گفت: اتفاقی که ۶۸ سال پیش در دانشگاه تهران رخ داد ماهیتی ضد استبدادی و ضد استکباری داشت. ۱۶ آذر  یادآور مسئولیت‌هایی است که نسبت به راه و جریان دانشجویی داریم. در دهه ۷۰ خیلی تلاش شد، جوهره جریان دانشجویی تغییر کند و مسیری بر خلاف ماهیت اصلی خود طی کند که به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: با ظهور انقلاب وارد رقابت جدی بین اسلام و لیبرالیسم به خصوص در نگاه به انسان شدیم و این افق جدیدی را مقابل ما گذاشت. ‌

شهردار تهران با اشاره به اینکه ما به دنبال جهانی شدن هستیم و غرب هم دنبال جهانی سازی است، تصریح کرد: آمریکا با حمله به افغانستان و عراق به دنبال کدخدایی شدن بود که به نتیجه نرسید ولی رقابت‌های ما در این دو جبهه همچنان وجود دارد و این رقابت پایانی ندارد.

 زاکانی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های قدرت، علم است که با این امکان باید در این رقابت نابرابر پیروز شویم افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی باید عینیت شعارهای خود را در جامعه به جهانیان عرضه کنیم. آزادی و استقلال فرهنگی از آن جمله است که باید ‌در این زمینه قدم‌های اساسی برداریم.

وی معنویت، عدالت و پیشرفت را از دیگر مولفه های تاثیرگذار در این زمینه دانست و گفت: جامعه‌ای که پیشرفته نباشد به زمین می‌خورد و باید کوشش کنیم در این بخش ها حداقل گام رو به جلو داشته باشیم.  مسئولیم کشور را به سمت ساختن ببریم و در این مسیر علاوه بر در صحنه بودن نیاز به روشن بینی و حرکت به سمت اهداف داریم.

شهردار تهران گفت: در سطح بین الملل باید یار مظلومان باشیم و با جبهه‌سازی و توسعه آن را گسترش دهیم. مکلفیم یک‌صدا از داخل شنیده شود. در احقاق حق خودمان و جبهه سازی باید بتوانیم حرفمان را با صلابت برنیم زیرا عرصه مطالبات هسته‌ای و مذاکرات برای رفع تحریم نیازمند اجماع و یک صدایی در داخل است.

زاکانی در ادامه با اشاره به موضوع شهرداری تهران، شهر، مردم و شهرداری را از سه گانه های موجود در شهرداری دانست و افزود: شهر ما دچار نقصان‌ها و عیوبی است. بی دقتی در روح شهر در حوزه‌های مختلف تسری  یافته است. ۱۲ هزار بافت ناپایدار در شهر وجود دارد. بحران‌ها و مسائلی را دارد که ترافیک یکی از این بخش هاست. ۷ خط مترو، سه هزار و ۵۰۰ واگن لازم دارد در حالیکه ما بیش از یک هزار واگن  داریم.

شهردار تهران افزود: سطح سرمایه اجتماعی در تهران در پایین ترین سطح است و مردم از ما گله دارند. شهرداری از یک نهاد خدمات صرف باید به یک نهاد خدمتگذار اجتماعی تاثیرگذار تبدیل شود.  باید تحول را در روح و جسم شهر ایجاد کنیم. ۸۲ درصد آلودگی هوا برای حمل و نقل است لذا  باید امور تهران را با دقت انجام داد. یک‌ برنامه ۱۰ ساله ای را تعریف کردیم تا در آن تهران به شهر پیشرو و پیشرفته‌ای تبدیل شود و یک جایگاه ممتازی داشته باشیم.  

وی با اشاره به برخی انتقادات که خبرسازی های بی پایه علیه شهرداری تهران است، گفت: برخی کارشان در زدن آدم هاست.  ما هنوز شروع نکردیم که شروع به زدن کردند و ما هم فرصت نداریم  پاسخ این مسایل بی پایه و اساس را دهیم اما پاسخگوی شما جوانان و دانشجویان که سوالات دقیق، عمیق و مشخصی را مطرح می‌کنید هستیم.

زاکانی با اشاره به نگاه حاکم بر شهرداری به حضور نخبگان در مقاطع مختلف این دستگاه گفت: از حضور نخبگان در بخش های مختلف علوم انسانی و تجربی در این دستگاه استقبال می کنیم.

استفاده از تخصص نیروهای علمی و متخصص دانشگاهها در شهرداری، قراردادن امکانات و تسهیلاتی برای دانشجویان، توجه به مسائل فرهنگی و  نقش مردم در مدیریت شهری، رسیدگی به آسیب های اجتماعی، مبلمان شهری، ترافیک، تبدیل شهرداری تهران به اتاق شیشه‌ای، شفافیت درباره بودجه، ‌ قراردادها و مزایده ها و حقوق کارکنان،  پاسخگویی به عنوان یک اصل در مدیریت شهرداری، پرهیز از تصمیمات و طرح های نمایشی، جلسات مردمی مستمر در محلات تهران و توجه به اهمیت و تاثیرگذاری مساجد در فعالیت‌های شهری از جمله محورهای سخنان دانشجویان در این مراسم بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مرصاد IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    برادر عزیز ! مردم وقتی تغییر در شهرداری را قبول میکنند ، که تغییر را ، در آنچه ملموس است ، حس کنند ! رسیدگی ویژه به وضعیت و نظافت معابر شهری ، از مهمترین وظایف شهرداری است !
  • SE ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    1 0
    آقای زاکانی برادر میخوای کار الهی بکنی؟ این بساط رشوه و فساد در شهرداری ها و پلیس ساختمان و نیروهای انضباط شهری رو جمع کن ! بعضیاشون روز به روز جلو چشم مردم به بهانه اجرا قانون زور میگند و رشوه میگیرند ! گفته بعد دوباره برمیگردند! متاسفانه برای رسانه ها هم عادی شده و کسی بهش نمیپردازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس