درخواست کاغذ و نوشت افزار از مردم در کلانتری‌ها تخلف است

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: درخواست تهیه کاغذ و نوشت افزار از مردم در کلانتری ها تخلف است و اگر چنین درخواستی از مردم شد حتما موضوع را به سامانه ۱۹۷ اطلاع دهید.

به گزارش مشرق، افراد مختلفی با خبرگزاری تماس گرفته و گلایه کردند که وقتی کارشان به کلانتری محل میفتد باید برای آن کلانتری نوشت افزارهایی از جمله خودکار، کاغذ و … تهیه کنند.

یکی از آنها می‌گفت برای پر کردن فرم و تشکیل پرونده برای تلفن همراه به سرقت رفته اش مجبور شده است تا از یک فرم بیش از ۲۰ کپی تهیه کند.

بیشتر بخوانید:

زمینگیری اشرار با شلیک پلیس

یکی دیگر می‌گفت وقتی تلفن همراهم پیدا شد ماموری که برگه تحویل کالا را امضا می‌کرد به خنده گفته است دو بسته کاغذ A۴ برای کلانتری به عنوان شیرینی بخرد.

مهر تأیید گلایه‌های مردمی یکی از همکاران شد که زمانی که تلفن همراهش به سرقت رفت و به کلانتری برای تشکیل پرونده مراجعه کرده بود از او خواسته بودند تا از فرم سرقت تعداد بالایی کپی تهیه کند.

این مساله را با سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت مطرح کردیم و او پاسخ داد: درخواست نوشت افزار از مردم از سوی کلانتری‌ها به هیچ عنوان قانونی نیست و حتی برای نظارت بیشتر رفتار کلانتری‌ها با مردم طرح «مکنا» سال‌ها است که در حال اجراست.

وی افزود: اگر بنا به تهیه کپی از مدرکی باشد، شهروند فقط باید از مدارک خود کپی تهیه کند و اصلاً نیاز نیست که از سایر فرم‌ها هم کپی بگیرند.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، پلیس به منظور آسایش شهروندان در تمامی کلانتری‌ها دستگاه فتوکپی قرار داده است.

موقوفه‌ای با اشاره به اینکه تهیه نوشت افزار از سوی مردم برای کلانتری‌ها به هیچ عنوان قانونی نیست، گفت: این کار قطعاً تخلف است و اگر فردی از عوامل کلانتری‌ها از مردم درخواست کپی و یا تهیه نوشت افزار کرد حتماً به سامانه ۱۹۷ اطلاع دهید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سرباز حاج قاسم IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    3 0
    ضمن تشکر از ماموران متعهد و زحمت کش نیروی انتظامی، پیشنهاد می کنم به صورت سر زده و بی اطلاع و در قالب مراجعه کننده بدون تشریفات اداری سالی چندبار به کلانتری ها مراجعه کنید و با مردم مراجعه کننده گفتگو کنید تا بزای رفع نواقص اقدام نمایید. با نشستن در اتاق و خواندن گزارش ها و دادن راهکار مسایل به درستی احصاء و حل نمی شود.حضور میدانی مهم تر است.
  • رضا IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    شما که میگید تخلف است نوشت افزار را تهیه و به مقدار کافی در اختیار کلانتریها قرار دهید تا مامور از مردم نوشت افزار برای کلانتری نگیرد
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    درخواست کاغذ و نوشت افزار از مردم در کلانتری‌ها تخلف است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس