داوران در انتظار تحقق قول‌های فدراسیونِ وعده و وعید/ VAR پیشکش، رادیو را روشن کنید!

فدراسیون فوتبال در شرایطی که وعده پرداخت دستمزد داوران با افزایش ۴۰۰ درصدی آن را هر چهار هفته یک بار داده بود، اما این وعده نیز عملی نشده است.

به گزارش مشرق، داورانی که تا فصل پیش دستمزدشان که حدود یک میلیون تومان بود را دریافت نمی‌کردند، اکنون با ریاست عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال و خداداد افشاریان در کمیته داوران، دستمزد حدود پنج میلیون تومانی خود را دریافت نمی‌کنند، چرا که تمام مسائلی که با داوران مطرح شده بود تا آنها قدری از مشکلات‌شان را برطرف کنند، در حد حرف و وعده فدراسیون فوتبال باقی مانده است.

در حالی که فدراسیون فوتبال با هدایت شهاب‌الدین عزیزی خادم به دنبال ورود کمک داور ویدئویی (VAR) به فوتبال ایران بود و پس از حواشی مختلف اعلام شد که اجازه ورود آن را نمی‌دهند یا VAR را به گروگان گرفته‌اند، اما گویا فدراسیون فوتبال در مسائل پیش پا افتاده‌تری در خصوص داوران مانده است.

اینکه مربیان و بازیکنان لیگ برتری هر هفته درخواست VAR دارند نکته‌ای غیرقابل انکار است و این تکنولوژی نیاز امروز فوتبال به حساب می‌آید، اما وضعیت بغرنج‌تر از این حرف‌هاست که بسیاری از داوران فعال و پیشکسوت می‌گویند، VAR پیشکش، حداقل سیستم ارتباط رادیویی برای داوران بیاورید تا کمی از اشتباهات آنها از طریق ارتباط کمتر شود. وعده‌های پرداخت مطالبات داوران و افزایش ۴۰۰ درصدی دستمزد آنها نیز همچنان در حد حرف باقی مانده و مشخص نیست چه زمانی عملی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اول فرهنگ VAR را بیاوریم، بعد خودش را

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پیش از شروع فصل مصوب کرده بود که مطالبات داوران، چهار هفته یک بار (در پایان هفته‌های چهارم، هشتم، دوازدهم و...) پرداخت شود. فدراسیون که مسئول مستقیم داوران است، در مصوبه خود پرداخت دستمزد داوران را به سازمان لیگ واگذار کرد که این سازمان با ریاست حیدر بهاروند بخشی از سهم تبلیغات محیطی را از آن خود می‌کند. مبلغی که پیش از این گفته می‌شد ۲۰ درصد آن سهم فدراسیون و سازمان لیگ است، اما اخیراً باشگاه استقلال که تبلیغات محیطی را دریافت کرده اعلام کرد ۲۵ درصد به‌عنوان سهم فدراسیون و سازمان لیگ پرداخت می‌کند و ۵ درصد هم برای برگزاری مسابقه و عوامل بازی از جمله داوران پرداخت خواهد کرد و مجموع پولی که به حساب سازمان لیگ می‌رود، ۳۰ درصد از مبلغ تبلیغات محیطی خواهد بود.

حالا در این خصوص چه کسی باید مصوبه هیئت رئیسه را اجرایی کند؟ حیدر بهاروند سرپرست غیرقانونی نایب رئیسی فدراسیون فوتبال که خود یکی از اعضای هیئت رئیسه است که در این مصوبه نقش دارد. او که به واسطه نایب رئیسی غیرقانونی‌اش، ریاست سازمان لیگ را هم به عهده دارد و اکنون باید دستمزد داوران که پول آنها از محل درآمدهای تبلیغات محیطی حاصل می‌شود را پرداخت کند، اما در حال طفره رفتن است. فردی که انتخاب او به‌عنوان رئیس سازمان لیگ از سوی رئیس فدراسیون وعده بوده و انگار بی‌اعتنایی به وعده‌ها، یک اپیدمی در فدراسیون فوتبال شده است.

داوران فوتبال ایران که بعضاً با اشتباهات خود در دیدارهای مختلف، تحت شدیدترین فشارها هستند، از نظر مالی هم تحت فشار قرار می‌گیرند و با عملی نشدن وعده‌ها آوار مشکلات روی سر آنها خراب می‌شود. داوران لیگ برتر پس از گذشت ۸ هفته از مسابقات لیگ برتر، هنوز هیچ پولی دریافت نکرده‌اند، آن هم در حالی که این سؤال مطرح است که سازمان لیگ با درآمد خوبی که از طریق تبلیغات محیطی به دست می‌آورد، چرا هنوز به داوران پرداختی نداشته است و کاش رئیس فدراسیون فوتبال به جای پرداختن به مسائل غیرفوتبالی، پیگیر مشکلات فوتبال باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس