گزارش الجزیره از دیدارهای دیپلماتیک امارات و عربستان با ایران

الجزیره می‎گوید دیدارهای دیپلماتیک درون منطقه‌ای اخیر از وقوع تغییرات در معادلات منطقه‌ای خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، سفر مقام ارشد امنیت ملی امارات به ایران برای توسعه روابط، در پی تلاش عربستان برای حل اختلاف‌ها با ایران، از وقوع تغییرات گسترده در معادلات منطقه‌ای حکایت دارد.

بیشتر بخوانید:

علت اهمیت حملات بی سابقه ارتش یمن به عربستان

به گزارش «الجزیره»، مقام‌های اماراتی تاکید دارند که خواهان بهبود روابط گرم و برادرانه با ایران به عنوان قدرت ژئوپلتیک هستند.

در همین راستا، «طحنون بن زاید آل نهیان»، مشاور امنیت ملی امارات به ایران سفر کرد تا گفت‎وگوهایی در سطح بالا انجام دهد؛ این اقدام نشانه‌ای از آب شدن یخ روابط میان دو کشور است.

«انور قرقاش»، مشاور رئیس دولت امارات در امور خارجی، با انتشار توییتی، اهداف سفر مشاور امنیت ملی این کشور به تهران را تشریح کرد.

«قرقاش»، نوشت «سفر شیخ طحنون بن زاید به تهران در ادامه تلاش‌های امارات با هدف تقویت پل‌های ارتباطی و همکاری در منطقه براساس منافع ملی، انجام می‌شود.»

وی افزود «امارات به دنبال تقویت ثبات و رفاه منطقه‌ای از طریق توسعه روابط مثبت از طریق گفت و گوی مبتنی بر دیدگاه‌های مشترک و مدیریت متفاوت است.»

پیشتر از این نیز، عربستان برای حل اختلاف‌های خود با ایران، مذاکرات مستقیمی با تهران انجام داده بود.

ایران و عربستان از ماه آوریل گذشته تاکنون چهار دور مذاکره با میانجیگری عراق را برگزار کرده‎اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    برای رقابت با کریدور عراق و اتصال بنادر خلیج فارس به بنادر دریای مدیترانه و تسهیل ترانزیت بین ایران و بندر مرسین ترکیه در سواحل مدیترانه و بعلت عدم قابلیت بزرگراه شدن مسیر بین دره ای و تنگ "جاده خوی - قطور" احداث یک تونل دوقلوی ۱۵ کیلومتری در مسیر بین چالدران ایران و چالدران ترکیه اجتناب ناپذیر است و این مسیر جدید موجب کوتاهتر شدن ۳۰۰ کیلومتری دسترسی به بندر مرسین نسبت به مسیر فعلی "بازرگان - سیواس - مرسین" میشود.
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    هزینه احداث این تونل با اخذ عوارض از تریلی های عبوری جبران میشود، موقعی که شرکتهای حمل و نقل بار میزان عوارض پرداختی تونل را در قبال کاهش میزان هزینه های مصرف سوخت خودرو و استهلاک لاستیک و خود ماشین از بابت کوتاهی ۳۰۰ کیلومتری مسیر به اصلاح از بابت هزینه فایده بررسی بکنند، این یک سود دو طرفه می باشد که باید در عرصه جنگ کریدورها برای رقابت با کریدور عراق جهت اتصال بنادر خلیج فارس به بنادر دریای مدیترانه در ترکیه تعریف شود و سرمایه گذاری شرکتهای خصوصی برای این پروژه سودآور بصورت تشکیل یک کنسرسیوم بسیار جذاب خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس