روسیه هند

وزیران دفاع روسیه و هند، قراردادی برای همکاریهای فنی-نظامی بین دو کشور تا سال ۲۰۳۰ امضا کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ریانووستی، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که "دمیتری شوگایف" رئیس سازمان فدرال همکاریهای فنی-نظامی روسیه و "کانتا راگ" معاون امور خرید تسلیحات وزیر دفاع هند این قرارداد ۱۰ ساله را امضا کردند. 

بیشتر بخوانید:

آغاز تحویل اس-۴۰۰ به هند به رغم تهدیدهای آمریکا

این قرارداد در حضور «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه و  «راجنات سینگ»  همتای هندی وی امضا شد.

بیشتر بخوانید:

روسیه و هند همکاری تسلیحاتی- فضایی را گسترش می‌دهند

امروز دیدار وزیران امور خارجه و دفاع روسیه و هند در فرمت ۲+۲ برگزار شد و دو طرف در خصوص همکاریهای دوجانبه در حوزه های مختلف گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید:

هند جزئیات سفر آتی پوتین به دهلی نو را منتشر کرد

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در قرارداد همکاریهای فنی-نظامی روسیه و هند از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰، همکاریهای وزارت دفاع و سازمان های نظامی و نیروهای مسلح روسیه و هند و تحویل تسلیحات روسی به این کشور پیش بینی شده است. 

روسیه و هند قرارداد همکاری‌های فنی-نظامی امضا کردند

 در زمان حاضر روسیه و هند در ساخت مجموعه های موشکی براموس و طراحی مشترک هواپیمای شکاری نسل پنجم و نیز ساخت جنگنده های سوخو-۳۰ و تانک تی-۹۰ با یکدیگر همکاری می کنند. 

روسیه در سال ۲۰۱۹ کارخانه تولید اسلحه های خودکار کلاشینکوف در شهر کوروا در هند تاسیس و راه اندازی کرد.

مسکو و دهلی نو در اکتبر سال ۲۰۱۸ قرارداد برای فروش تسلیحات پدافند موشکی برای ۵ گردان موشکی به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار امضا کردند.

دو کشور همچنین قراردادی برای فروش چهار ناوشکن روسی از نوع طرح ۱۱۳۵۶ و نیز موشک های پدافند هوایی دوش پرتاب ایگلا امضا کرده اند. 

در حالی که امروز قرار است ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به کشور هند سفر کند، مساله روابط نظامی و فروش تسلیحات پیشرفته روسی به دهلی نو در کانون توجه برخی تحلیلگران نظامی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا از «اوراسین تایمز»، تاریخ سفر پوتین به هند نه تنها مصادف با تحویل اولین سامانه‌های موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ است، بلکه همچنین در این سفر مذاکراتی هم با نارندرا مودی نخست وزیر هند درباره احتمال فروش سامانه‌های موشکی فوق پیشرفته اس-۵۰۰ و اس-۵۵۰ انجام خواهد شد.

اگر مذاکرات نتیجه بخش باشد در این صورت هند می‌تواند اولین خریدار خارجی سامانه‌های دفاع هوایی اس-۵۰۰ و اس-۵۵۰ روسیه باشد. مقدمات سفر پوتین به هند در جریان است.

هند خریدار عمده تسلیحات روسی است و در دهه های اخیر میلیاردها دلار انواع تسلیحات ازجمله هواپیمای نظامی و ناو هواپیمابر از روسیه خریدار کرده است.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس