افزایش درخواست‎ها برای تحریم شرکت جاسوسی رژیم صهیونیستی

ده‌ها گروه حقوق بشری از اتحادیه اروپا خواستند تا تحریم‌هایی را علیه شرکت سازنده جاسوس افزار پگاسوس اعمال کند.

به گزارش مشرق، گروهی متشکل از ۸۶ سازمان حقوق بشری و کارشناسان مستقل از اتحادیه اروپا خواسته‎اند تا تحریم‌های هدفمندی مرتبط با نقض حقوق بشر علیه گروه «ان اس او»، شرکت صهیونیستی تولید کننده نرم افزار جاسوسی «پگاسوس»، اعمال کند.

بیشتر بخوانید:

صهیونیست‌ها تلفن‌های وزارت خارجه آمریکا را هک کردند

امضا کنندگان این نامه به تحقیقات ۳ موسسه استناد کرده‎اند که چگونه دولت‌های بسیاری در سراسر جهان از «پگاسوس» برای جاسوسی و نظارت، بهره می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

جاسوسی اسرائیل از فعالان حقوقی فلسطین با بدافزار «پگاسوس»

این سازمان‌ها می‌گویند که شرکت «ان اس او» الگوی نقض حقوق بشر را از طریق فروش نرم افزارهای جاسوسی به دولت‌های سوءاستفاده گر در جهان، تسهیل می‌کند.

آن‌ها استدلال کرده‎اند که رژیم تحریم جهانی حقوق بشر اتحادیه اروپا بر اساس تصمیم شورای امنیت به این اتحادیه اجازه می‌دهد تا تحریم‌های هدفمندی را علیه نهادهایی که مسئول نقض حقوق بشر تلقی می‌شوند و نگرانی جدی در رابطه با اهداف سیاست خارجی و امنیتی مشترک هستند، اتخاذ کند.

علاوه بر این، امضاکنندگان خواستار آن شدند که اتحادیه اروپا فورا شرکت صهیونیستی «ان اس او» را در فهرست تحریم‌های جهانی خود قرار دهد و اقدامات مناسب را برای ممنوعیت فروش، انتقال، صادرات، واردات و استفاده از فناوری‌های گروه «ان اس او» و همچنین ارائه خدماتی که از محصولات این شرکت پشتیبانی می‌کند، اتخاذ کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس