کد خبر 1309446
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
دیدار ولایتی با رییس شورای امنیت قرقیزستان/ تاکید بر اتحاد و توسعه همکاری کشورهای منطقه

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با طلعت بیک مصدق‌اف رییس شورای امنیت ملی قرقیزستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با طلعت بیک مصدق‌اف رییس شورای امنیت ملی قرقیزستان دیدار و گفتگو کرد. 

ولایتی در این دیدار ضمن خوش آمد گویی، بر توسعه روابط همه جانبه با کشور قرقیزستان تاکید کرد و با توجه به اشتراکات فراوان بین دو کشور گفت: ما و شما هرچند مرز مشترک نداریم ولی در یک منطقه قرار داریم و مانند همسایه هستیم و مشترکات فراوان فرهنگی، دو ملت را به یکدیگر نزدیک کرده است.

ببینید:

عکس/ دیدار معاون رئیس جمهور قرقیزستان با امیرعبداللهیان

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه گفت: ما باید از ظرفیت‌های بالقوه‌ای که بر اساس اشتراکات دو ملت است استفاده کنیم و آنان را تقویت نماییم و باید ارتباط قوی تری داشته باشیم و خوشبختانه این مسیر بسیار هموار و در اختیار قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همکاری های همه جانبه می باشد.

ولایتی ضمن تشریح و تحلیل مسایل منطقه هم پرداخت و تاکید کرد: کشورهای منطقه باید با هم متحد باشند و در جهت توسعه همکاری‌ها گام بردارند و با احترام متقابل گام‌های جدی تری را در این زمینه عملیاتی کنند.

طلعت بیک مصدق اف هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، ولایتی را یک سیاستمدار، دیپلمات برجسته و یک تاریخ زنده خطاب کرد و گفت: من با دیپلمات‌های زیادی دیدار داشته‌ام ولی شما دارای جایگاه ویژه‌ای هستید و ما همیشه از تجربیات با ارزش شما استفاده می‌کنیم و حقیقتا یک تاریخ گویا و ستونی برای ایران و منطقه هستید.

در بخش دیگری از این دیدار در خصوص توسعه همکاری های دو جانبه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس