کد خبر 1309143
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
سنگ اندازی صهیونیست ها در مسیر مذاکرات وین

آغاز مذاکرات میان ایران و کشورهای عضو توافق هسته ای باعث شده رژیم اشغالگر قدس بار دیگر برای تخریب و برهم زدن مذاکرات به تکاپو بیفتد، مقامات این رژیم در روزهای اخیر ادعاهای پوچ خود را بارها تکرار کرد.

به گزارش مشرق، رژیم اشغالگر قدس هیچ گاه نگرانی خود را از مذاکرات وی پنهان نکرده است و پای ثابت اقدامات تخریبی و ایذایی علیه توافق هسته ای بوده است. این رژیم در خروج آمریکای ترامپ از برجام و اعمال سیاست فشار حداکثری کاملا موثر بود و عملا سیاستهای منطقه ای آمریکا در خاور میانه را هم هدایت و مدیریت می کرد. در پی پیروزی بایدن در انتخابات و وعده وی برای بازگشت به توافق هسته ای،  مقامات رژیم صهیونیستی به رغم اختلافات درونی در نوع مواجهه با این توافق، در نهایت به مسیر نقش آفرینی مخرب و ایذایی که در دوره نتانیاهو  سمت و سوی شدیدتری یافته بود، ادامه دادند.

طی روزهای اخیر و در حالی که هیاتهای مذاکره کننده ایران و ۱+۴ برای مشورت به پایتختهای خود رفته اند،  نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس از آمریکا خواسته که به گفت‌وگوهای غیرمستقیم هسته‌ای با ایران فورا پاپان دهد.  داوید بارنئا، رئیس موساد هم به واشنگتن سفر کرده تا مقام‌های ارشد دولت بایدن را قانع کند که دنبال توافق موقت با ایران نباشند.

تل آویو با به کارگیری رسانه‌ها، کانال های دیپلماتیک و ابزارهای سیاسی خود تبلیغات منفی روشمند علیه مذاکرات را آغاز کرده است این تلاش‌ها با هدف تخریب هر گونه توافق احتمالی صورت می گیرد و به نظر می رسد همه محافل سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر قدس نگران نتیجه این مذاکرات هستند.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، پس از پایان دور اول مذاکرات هسته‌ای وین میان ایران و قدرت‌های جهانی، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این اتهام را مطرح کرد که تاکتیک مذاکرات ایران اخاذی و قلدری هسته‌ای است. بنت تأکید کرد که در برابر این رویکرد ایران، باید مذاکرات را متوقف کرد و ایران را با اقدامات مشخص قدرت‌های جهانی رویارو ساخت اما بلینکن درخواست بنت را برای خاتمه دادن به حضور غیرمستقیم در مذاکرات وین را نپذیرفته است.

بنت چند روز پیش هم با آغاز گفت‌وگوها در وین، نسبت به لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران هشدار داد و ادعا کرد که ایران در حال خریدن زمان است تا برنامه اتمی خود را پیش براند. وی مدعی شد؛ میلیاردها دلاری که با لغو تحریم‌ها آزاد می‌شوند، برای پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران هزینه خواهند شد.

اتهامات نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در حالی مطرح می شود که ایران بارها اعلام کرده که قصد دستیابی به سلاح هسته ای ندارد و مقامات اسرائیلی این سخنان را در راستای پروژه ایران هراسی مطرح می کنند.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه به دنبال این سخنان بنت، در پیامی توئیتری نوشت که اسرائیل در جریان مذاکرات وین بار دیگر چهره واقعی خود را نشان داد. او افزود: ماهیت اسرائیل مبتنی بر جنگ، تنش و ترور است و هیات‌های نمایندگی در وین از بیت اغیون (کاخ نخست‌وزیری اسرائیل) دستور نمی‌گیرند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در روزهای اخیر با انتشار خبر سفر رئیس موساد به ایالات متحده، این سفر را بسیار مهم توصیف کرد و مدعی شد  در این سفر اطلاعات جدیدی درباره برنامه هسته‌ای ایران به آمریکایی‌ها ارائه خواهد شد.

داوید بارنئا، رئیس موساد، در روزهای اخیر با تاکید بر اینکه اسرائیل توافق بد را تحمل نمی‌کند، در راستای ایران هراسی گفت که ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت.  در مقابل مقامات این رژیم از این‌که رئیس موساد به اظهارنظر علنی پرداخته، انتقاد کردند و گفتند موقعیت زمانی سخنان او نیز بسیار زود و نابه‌هنگام بود.

در یک اقدام مذبوحانه دیگر قبل از آغاز گفت و گوهای وین،  سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر قدس (موساد) در گزارشی به آمریکا گفته که ایران در مسیر غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۹۰ درصدی است که تنها برای تولید بمب اتمی کاربرد دارد. اما آمریکا و همچنین مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ارزیابی اسرائیل را رد کرده و گفتند که نشانه‌ای از این امر در دست نیست.

حالا بنی گانتس، وزیر دفاع رژیم اسرائیل قرار است هفته آینده عازم واشنگتن شود تا با همتای آمریکایی خود درباره پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و طرح‌های جایگزین در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک گفت‌وگو کند.

گانتس به سایت وای‌نت گفته که لحظه‌ای فرا خواهد رسید که منطقه و دولت اسرائیل گزینه دیگری ندارند، غیر از آن ‌که دست به عمل بزنند. او در تهدیدی آشکار مدعی شد: گزینه نظامی همیشه باید روی میز باشد. البته این آخرین گزینه‌ای است که ما در نظر خواهیم گرفت، اما ما حق نداریم خود را برای این گزینه آماده نکنیم.

گانتس در پیامی خطاب به آمریکا گفته است: اطمینان دارم که آمریکا به وعده خود مبنی بر عدم دسترسی ایران به بمب هسته‌ای پایبند است؛ این منفعت جهان، منطقه و اسرائیل است.

علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد هیأت ایرانی در وین در گفت‌وگو با شبکه الجزیره با اشاره به درخواست صهیونیست‌ها برای توقف مذاکرات با جمهوری اسلامی گفت: بازیگران خارجی و صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی برای ایجاد مانع در مسیر مذاکرات کردند. صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا یا تأسیسات هسته‌ای ایران را مورد حمله قرار دهند یا در مسیر مذاکرات اخلال و مانع ایجاد کنند و استقلال طرف‌های مقابل بستگی دارد که نشان‌دهند نمی‌خواهند تحت تأثیر رژیم صهیونیستی قرار بگیرند و می‌خواهند بر اساس منافع خود و کشورشان پیش بروند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه  در ارتباط با لفاظی‌ مقام‌های رژیم صهیونیستی در ارتباط با حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران افزود: صهیونیست‌ها باید خواب حمله به ایران را ببینند و اگر چنین خوابی ببینند، دیگر از چنین خوابی بلند نخواهند شد.

گفتنی است که با وجود تشدید تهدیدهای سران رژیم صهیونیستی علیه مذاکرات وین، بیانیه‌های هیئت‌های ایرانی و سایر کشورهای حاضر در مذاکرات نشان می‌دهد که هیئت‌ها پس از رایزنی‌های کوتاهی در پایتخت کشور خود، ظاهرا قرار است در روزهای آینده گفت‌وگوها را دنبال کنند.

در حالی که یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم اسرائیل، پیشتر به آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود قول داده بود که مسائل مورد اختلاف، پشت درهای بسته مطرح شود و دولت بنت از رویکردی که بنیامین نتانیاهو در قبال آمریکا داشت، دوری کند. رسانه‌های این رژیم گزارش داده‌اند که در طول مذاکرات روزهای گذشته در وین، اختلافات میان دولت نفتالی بنت با دولت جو بایدن عمیق‌تر شده و بیانیه‌های نخست‌وزیر و دیگر مقامات رژیم اشغالگر قدس علیه مذاکرات وین، در حقیقت همگی موضع‌گیری آشکار علیه آمریکا بوده است. گفته می شود سفر بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم اسرائیل، به واشینگتن با محوریت ایران و همکاری مشترک، تلاشی برای کاهش تنش میان دولت نفتالی بنت با دولت جو بایدن است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    6 1
    شما صهیونیستها بغیر از شر بپا کردن چه هنری دارید ؟؟ بیخود نبود هیتلر میخواست نسلتان را براندازد !!
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 1
    اسرائیل پاشو خیلی از گلیمش دارزتر کرده،به ولای علی قسم ما ایرانیان شیعه علی ع اسرائیل را نابود ومحو خواهیم کرد وزنانشان را به اسارت خواهیم برد وهمه مردانشان را خواهیم کشت،همان بلایی که علی بن ابی طالب ع وپیامبرص بر سریهودیان خیبر دادند دوباره سر اسرائیل خواهیم اورد . اسرائیل خوب میداند دشمنش شیعیان علی بن ابی طالب هستند که توان مقابله با انها را ندارد.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق درخواسضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس