کد خبر 1309038
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

 حدس می­زنم بسیاری از مخاطبان این مقاله خاطره خوشی از ترکیب­واژه آموزشگاه زبان انگلیسی نداشته باشند. شاید بسیاری از ما از سنین کودکی به اجبار خانواده و اطرافیان ساعت­های زیادی را در این مکان، یعنی یک آموزشگاه زبان انگلیسی، سپری کرده­­ایم بدون آنکه بدانیم دلیل آمدنمان چیست! ساعت­ها گرامر آموختیم، لغات را به ذهن سپردیم، فیلم و مستند نگاه کردیم و سعی کردیم با یک انگلیسی زبان هرطور که شده ارتباط بگیریم اما نتیجه­ای جز دلسرد شدن از یادگیری به بار نداشت. همین شد که وقتی به سنین بزرگسالی نیز رسیدیم نتوانستیم پیشرفت دلخواهمان را تجربه کنیم. شما هم از این دسته هستید؟ پس تا انتها با من همراه باشید.

آموزش زبان انگلیسی، هر روز مهم­تر از دیروز

آزمون­های بین­المللی زبان، موتورهای پیشران تحصیلی و شغلی غیرانگلیسی زبانان

چه بخواهیم چه نخواهیم، دنیای امروز به شدت به زبان انگلیسی وابسته است. به هرحال مردم دنیا، فارغ از ملیت و شغلشان، باید بتوانند با یک زبان مشترک با هم گفتگو کنند. این زبان مشترک همان زبان انگلیسی است. کسب نمره مناسب در آزمون­های بین­المللی همچون ایلتس و تافل کارفرمایان بین­المللی را چه استاد دانشگاه باشند چه صنعت­گر مطمئن خواهند کرد که با فردی روبرو خواهند بود که می­تواند در جامعه­ی جهانی پیشرفت و ترقی کند. اگر شما هم به دنبال پیشرفت تحصیلی و کاری در آینده نزدیک هستید، گذر از آزمون­های زبان بین­المللی از جمله دشواری­های راه شما هستند. تابه‌حال شده سراغ یک آموزشگاه زبان انگلیسی بروید و از آن­ها در مورد دوره­های آیلتس سؤال کنید؟ آیا تابه‌حال تعیین سطح زبان شده­اید؟ آیا می­دانید آموزش آیلتس و دیگر آزمون­های بین­المللی شامل چه محتویات و مراحلی است؟ خب! بگذارید کمکتان کنم.

بدترین شیوه در آموزش آیلتس: آموزش کلاسیک در یک آموزشگاه زبان انگلیسی کلاسیک!

معلمی که دائماً سر کلاس فارسی صحبت می­کند، تأکید بی­قاعده و غیرروشمند بر تدریس مباحث گرامری بی­فایده، ارائه­ پیشنهادهای ناهماهنگ با سطح معلومات زبان­آموز، متکلم وحده بودن معلم و ایجاد حالت دفاعی در زبان­آموز، این­ها و خیلی بیشتر از این­ها از جمله پارامترهای یک آموزشگاه زبان انگلیسی کلاسیک است. برای آموزش آیلتس، نه حفظ کردن لغات، نه یادگیری مباحث گرامری پیچیده، و نه بسیاری از فعالیت­های مرسوم دیگر کمک­کننده نخواهد بود! در واقع، بگذارید از جمله معروف رضا مارمولک در فیلم مارمولک کمال تبریزی کمک بگیرم! به تعداد هشتاد و اندی میلیون ایرانی، راه هست برای آموزش آیلتس! شاید در ابتدا این جمله را شوخی تصور کنید اما جالب است بدانید شاید مهم­ترین اصل در آموزش آیلتس در همین جمله به ظاهر مسخره نهفته باشد.

آموزش زبان انگلیسی، هر روز مهم­تر از دیروز

تعیین سطح زبان: همه انجامش می­دهند، اما بعد از آن چه می­کنند؟

لطفاً سری به وبسایت یک آموزشگاه زبان انگلیسی بزنید. احتمالاً یکی از اولین آیکون­هایی که به آن برخواهید خورد، آیکون تعیین سطح آنلاین است. اگر بخواهیم خوش‌بینانه فکر کنیم، تعیین سطح آنلاین شما به درستی انجام می­شود و سپس آن آموزشگاه زبان انگلیسی با شما تماس خواهد گرفت تا با پرداخت فلان مبلغ بر مبنای نتیجه تعیین سطح آنلاین شما آموزش آیلتس را آغاز کنید. اما متأسفانه این همه­ واقعیت نیست. در واقع، می­توان گفت تعیین سطح آنلاین امروزه برای بسیاری از آموزشگاه­ها به یک ابزار تبلیغاتی بدل شده که نمی­توان به نتایجش هم چندان مطمئن بود. یک تعیین سطح آنلاین حرفه­ای می­بایست بر مبنای یک چارچوب بین­المللی بوده و مهم­تر از آن تمامی مهارت­های زبانی زبان­آموزان را بسنجد تا بتوان برمبنای آن مسیر آموزشی پیش­رو را ترسیم کرد. تنها در این صورت است که یک آموزشگاه زبان انگلیسی را می­توان حرفه­ای نامید. اهمیت تعیین سطح زبان حرفه­ای در مورد آموزش آیلتس دوچندان خواهد شد چراکه جهت موفقیت در این آموزش، یک زبان­آموز می­بایست به سطح قابل قبولی در تمامی مهارت­های چهارگانه زبانی رسیده باشد. حال ببینیم جهت آموزش آیلتس به‌طور کلی چه موضوعاتی را باید فرا بگیریم.

آموزش زبان انگلیسی، هر روز مهم­تر از دیروز

آموزش آیلتس: سبک­ زندگی خود را تغییر دهید!

شاید همه می­دانید که آموزش آیلتس شامل چهار مهارت خوانشی، شنیداری، کلامی و نوشتاری است. در بخش مهارت خوانشی، زبان­آموز می­بایست توانایی لازم جهت خواندن سریع و فهم موضوعات کلیدی یک متن تخصصی را داشته باشد و سپس به سؤالات مربوطه پاسخ دهد. در بخش شنیداری، زبان آموز به جای خواندن یک متن، به بخشی از یک گفتگو یا ارائه گوش خواهد سپرد و سپس به سؤالات مربوطه پاسخ خواهد داد. در بخش کلامی، که برای خیلی از ماها بسیار ترسناک است، داوطلب به تعداد سؤال در موضوعات فردی و اجتماعی پاسخ خواهد داد. در انتها نیز داوطلب باید بتواند توانمندی خود در معرفی و بسط یک موضوع خاص را به نمایش بگذارد. حالا چرا گفتیم باید سبک زندگی خود را تغییر دهید! موضوع اینجاست که یادگیری مهارت­های چهارگانه فوق شاید از یک کلاس آموزش آیلتس در یک آموزشگاه زبان انگلیسی آغاز شود، اما قطعاً آنجا پایان نمی­یابد! در واقع، آموزش آیلتس وقتی حرفه­ای می­شود که زبان­آموز بیاموزد پس از خروج از کلاس چه باید بکند! شاید باورتان نشود، اما بدون شک فعالیت­های پس از کلاس است که شما را قادر می­سازد غول بی­یال و کوپال ایلتس را زمین­گیر کنید. گفتم بی­یال و کوپال تا یادمان بماند یک آموزشگاه زبان انگلیسی موفق در آموزش آیلتس همان چیزی است که می­تواند ایده­ی بی­یال و کوپال بودن آیلتس را در شما نهادینه کند. چطور؟ برای پاسخ این سؤال باید سری بزنید به آموزشگاه زبان انگلیسی سفیر گفتمان!

آموزشگاه زبان انگلیسی سفیر گفتمان، بهترین مکان برای آموزش آیلتس

آموزشگاه زبان انگلیسی گفتمان سفیر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات آموزشی راه را برای لذت بردن از آموزش آیلتس همواره می­کند. تعیین سطح زبان شما به شیوه­ای کاملاً حرفه­ای صورت خواهد گرفت، کلاسی مطابق با سطح توانمندی­های شما پیشنهاد خواهد شد، و در نهایت شما را به یک مبارز چموش و زیرک تبدیل خواهد کرد. یادتان باشد، آنچه ما در کلاس می­آموزیم مهم است، اما آنچه شاه­کلید داستان است، در اتاق مطالعه شما با حمایت و پشتیبانی تیم حرفه­ای آموزشگاه زبان انگلیسی گفتمان سفیر اتفاق می­افتد. ما هستیم که به شما می­آموزیم سبک زندگی­تان را به گونه­ای تغییر دهید تا گذر از آزمون آیلتس به یکی از دلپذیرترین تجربه­های زندگی­تان مبدل شود. کافی است در تعیین سطح آنلاین ما شرکت کنید و مابقی داستان را به ما بسپارید. شعار ما را فراموش نکنید! یک آموزشگاه زبان انگلیسی وقتی حرفه­ای است که پشت میز مطالعه­ در منزلتان هم همراهتان باشد!


برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس