نطنز

آزمایش پدافندی اخیر در منطقه بادرود باهدف پیشگیری از دسیسه خارجی صورت گرفته و نشانه‌ای از دست برتر نظامی ایران در تحرکات حادثه‌ساز دارد.

سرویس سیاست مشرق- شنبه شب موشک پدافندی در آسمان شهر بادرود نزدیک به تأسیسات هسته‌ای نطنز با موفقیت یک هدف هوایی را سرنگون کرد. امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش به تشریح جزییاتی از این ماجرا در تست سامانه‌های پدافندی پرداخت؛ همچنین فرمانده پدافند هوایی نطنز از ارزیابی و آمادگی میدانی سامانه‌های دفاعی در مناطق حساس کشور خبر داد. آزمایش پدافندی اخیر در منطقه بادرود باهدف پیشگیری از دسیسه خارجی صورت گرفته و نشانه‌ای از دست برتر نظامی ایران در تحرکات حادثه‌ساز دارد. چشمان تیزبین یگان‌ها و مدافعان حریم کشور به‌صورت شبانه‌روزی در حال رصد و ارزیابی است و پدافند هوشمند هر اقدام خرابکارانه را به‌صورت آنی و سخت پاسخ خواهد داد.

اما  تست پدافندی در نطنز اهمیت بین‌المللی نیز دارد. آزمایش موفقت آمیز سامانه‌های پدافندی در آستانه دور هشتم مذاکرات هسته‌ای برای لغو تحریم‌ها در وین، حامل پیام روشنی برای آمریکا و چند کشور اروپایی است. فروردین‌ماه امسال و در آستانه مذاکرات هسته‌ای در گرند هتل وین؛ لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم اسرائیل در نشست خبری با وزیر دفاع آمریکا مدعی اقدام‌های تروریستی از سوی ایران شد و در زمینهٔ برنامه هسته‌ای گفت: «ایران کماکان به برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. ما اجازه نخواهیم داد ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد؛ ایران هنوز تهدید علیه ما و جهان است.» پس‌ازآن ملاقات حادثه‌ای خرابکارانه در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشت.

پس‌ از آن اتفاق محمدجواد ظریف وزیر وقت خارجه به مجلس رفته و اعلام کرد که در نطنز «تروریسم هسته‌ای» رخ‌داده است. در آن رویداد واکنش ایران استفاده از این تهدید به یک فرصت با جایگزینی سانتریفیوژهای جدیدتر با توان بالاتر به‌جای سانتریفیوژهای نسل اول بود. ایران در تحرکی قابل‌توجه از یک مجموعه ۱۵۳ عددی از سانتریفیوژهای IR-۴ در کنار آبشار ۱۶۴ عددی از سانتریفیوژهای IR-۶ برای غنی‌سازی تا ۶۰ درصد رونمایی کرد.

اما اتفاق عجیب دیگری نیز روی داد! در آن روزها مقامات دولت روحانی تنها رژیم صهیونیستی را به‌عنوان عامل خرابکاری معرفی کردند؛ درحالی‌که اقدامات خرابکارانه دشمن در تأسیسات هسته‌ای ایران توسط مثلث آمریکا، اسرائیل و برخی دولت‌های اروپایی برنامه‌ریزی شده بود. به‌عنوان نمونه در تیرماه سال ۹۹ نشریه دیلی‌بیست در گزارشی فاش کرد که دستور حمله سایبری به سیستم کامپیوتری تأسیسات هسته‌ای نطنز توسط شخص باراک اوباما صادر شده است. همچنین وب‌سایت خبری یاهونیوز نیز در گزارشی نوشت: حمله استاکس‌نت، با درخواست سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و مشارکت هلند، انگلیس، آلمان، و فرانسه عملیاتی شده است.

در این گزارش از یک مهندس اجیرشده (عامل مزدور داخلی) توسط سرویس اطلاعاتی هلند، به‌ عنوان عامل نفوذی سیا و موساد نام‌ برده و تصریح‌ شده بود فرد نفوذی، داده‌های حساس برای ورود بدافزار استاکس‌نت به تاسیسات نطنز را در اختیار واشنگتن قرار داده و سپس به وسیله یک حافظه فلش بدافزار را وارد تاسیسات کرده است.

پیام تست موشک پدافند «بادرود» به «وین»/ یگان‌های پدافندی چگونه نمایش انگلیسی را به آتش کشیدند؟

اقدام پیش دستانه فرماندهی پدافند در تست سامانه‌های محافظ تاسیسات هسته‌ای  پیام روشنی برای طرف غربی دارد:

۱- جمهوری اسلامی ایران با استفاده از یک سیستم هوشمند اقدامات میدانی دشمن را رصد می‌کند؛ پس از خرابکاری در نطنز روزنامه صهیونیستی «جروزالم پُست» از تدارک و برنامه‌ریزی طولانی برای این حمله خبر داد. این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی مدعی شد که حمله به تأسیسات کلیدی ایران در نطنز از مدت‌ها قبل از مذاکرات  هسته‌ای در وین تدارک و برنامه‌ریزی‌شده بود. تست موشکی اخیر میزان سطح آمادگی دفاعی کشورمان در برابر هر اقدام مشابه را به رخ حریف کشید.

۲- مقامات دولت روحانی پس از حادثه نطنز در فروردین‌ماه با پاک کردن رد دست آمریکایی‌ها، آدرس غلط دادند؛ به‌عنوان‌مثال اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی بدون اشاره به رویکرد منفعلانه دولت تدبیر در سیاست خارجی با تطهیر آمریکا و اسرائیل، نهادهای داخلی را مورد هجمه قرار داده و گفت: باید دستگاهی که مسئول بوده جلوی اقدامات دشمن را بگیرد و در این زمینه توفیقی به دست نیاورده است بازخواست شود و مردم باید بدانند که منابع، اعتبار و حیثیت کشور خرج چه اقداماتی می‌شود. تست موفقیت‌آمیز سامانه‌های پدافندی نشان داد که دوران پاک‌سازی دست خارجی‌ها در حوادث خرابکارانه به پایان رسیده و ایالات‌متحده آمریکا مسئول اصلی هر اقدامی در آینده است. وزیر خارجه آمریکا نمی‌تواند به‌صورت هم‌زمان عملکرد ترامپ را نقد کرده اما راه او را برود؛ مسئولیت زنجیر کردن رژیم صهیونیستی با واشنگتن است؛ در صورت رها شدن آن عواقب امنیتی آن با خود آمریکایی‌هاست.

۳- تجربه به ما ثابت کرده است که اقتدار، ضامن امنیت است. با توجه به نقش آشکار آمریکا، اسرائیل و برخی دولت‌های اروپایی در اقدامات خرابکارانه در تأسیسات هسته‌ای؛ هرگونه تحرک ضد ایرانی با مجازات سخت متناسب با آن عمل روبرو خواهد شد.

۴- نتایج مذاکرات وین هفت برای لغو تحریم‌ها نشان داد که کشورهای اروپایی (با مشاوره آمریکا) دستشان در برابر ایران به‌شدت خالی است و دچار سرگیجه شده‌اند. پر بودن دست دیپلمات‌های ایرانی باعث شد که آن‌ها درخواست فرصت و تنفس کرده تا برای مشورت به پایتخت‌های خود بروند! درصورتی‌که در این مدت کوتاه تا آغاز مذاکرات اقدامی غیرقانونی از سوی دشمن علیه منافع ایران روی دهد؛ فرصت مذاکره برای غربی‌ها ازدست‌رفته و «مشت در برابر مشت» و «چشم در برابر چشم» تنها گزینه روی میز است.

پیام تست موشک پدافند «بادرود» به «وین»/ یگان‌های پدافندی چگونه نمایش انگلیسی را به آتش کشیدند؟

۵- دشمن به‌خوبی می‌داند که هرگونه اخلال در مذاکره به ضررش بوده و ایران را در موقعیت برتر قرار می‌دهد. روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشته است که ساختار فشار حداکثری شکست‌خورده و ایران نه‌تنها تحریم‌ها را بی‌اثر کرده، بلکه به پیشرفت‌های مهم هسته‌ای دست‌یافته است. شب گذشته اقتدار امنیتی ایران پیش چشم آمریکایی‌ها به نمایش درآمد. مثلث پیشرفت علمی؛ اقتدار دفاعی و چندجانبه گرایی دیپلماتیک؛ آمریکا و اروپایی‌ها را به‌شدت در تنگنا قرار داده است.

۶-آمریکایی ها گمان می کنند که با توسل به رژیم صهیونیستی (طرح  پلن B ) می‌توانند، زیاده خواهی خود را روی میز مذاکرات به ایران تحمیل کنند. واقعیت آن است که این فضای مبهم برای ترساندن تهران درونش خالیست و واشنگتن پیش از این ابزارهای فشار را خرج کرده است. تیم دیپلماتیک بایدن باید درک کند که هم اکنون در اتمسفر سال ۲۰۱۵ به سر نبرده و این جمهوری اسلامی ایران است که طرح مذاکره پیشنهاد می دهد و نه برعکس!

فیلمی که لحظات بلافاصله پس از دستگیری مک‌ایر در تجمع اعتراضی و پرس‌وجو از او را نشان می‌دهد

۷- پیش از آغاز مذاکرات در وین؛ «لیز تراس» و «یائیر لاپید» وزاری خارجه انگلیس و رژیم صهیونیستی در یادداشتی مشترک در روزنامه تلگراف ادعاهایی گزاف علیه پیشرفت‌های هسته‌ای ایران منتشر کرده تا هم‌گرایی دیپلماتیک و عملیاتی غرب و رژیم صهیونیستی را نمایش دهند؛ جالب آنکه در سومین شب از مذاکرات هسته‌ای برای لغو تحریم‌ها یک چهره نام‌آشنا برای ایرانیان سعی کرد مسیر مذاکرات را دچار تشنج کند. در عکس‌های منتشرشده از آن دیدار رابرت مک ایر سفیر سابق انگلیس در تهران و عامل یکی از اغتشاشات خیابانی روبروی باقری کنی رئیس هیئت نمایندگی ایران نشسته و بیش از آنکه نماینده لندن در نشست باشد؛ نقش مأمور صهیونیست ها را بازی کند. این نمایشنامه انگلیسی شب گذشته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در یگان‌های پدافندی دود شد و به هوا رفت!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل است
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      67 58
      درخواست ما صلح و آرامش در منطقه است
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      69 79
      - منافقان نمى دانند و نمى فهمند كه رمز عزّت و قدرت مسلمانان، اراده و لطف خداوند است.
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      77 12
      صلح با قتدار به دست می آید نه با ذلت و التماس
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      15 1
      سلام - در اين آيه چهار برنامه و سنّت الهى مطرح شده است: الف: سنّت فرستادن پيامبر. ب: سنّت معجزه داشتن انبيا. ج: كيفر مجرمان. د: نصرت مؤمنان مسأله ى نصرت مؤمنان، در قرآن مكرّر مطرح شده است از جمله: الف: اگر شما خدا را يارى كنيد، او نيز شما را يارى مى كند. «اِن تنصروا اللّه ينصركم»(179) ب: كسانى كه در راه ما تلاش و مجاهده كنند، ما راه هاى خود را به آنان نشان خواهيم داد. «والّذين جاهدوا فينا لنهدينّهم سبلنا»(180) ج: ما قطعاً پيامبران و مؤمنان را يارى خواهيم كرد. «انّا لننصر رسلنا والّذين آمنوا»(181) د: عاقبت و سرانجام نيك، از آنِ متّقين و پرهيزكاران است. «والعاقبة للمتّقين»(182) پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله خاتم انبياست و بعد از او پيامبرى نيست، لذا كلمه ى «من قبلك» مكرّر در قرآن آمده، ولى كلمه ى «من بعدك» نيامده است. ----- 179) محمّد، 7. 180) عنكبوت، 69 . 181) غافر، 51 . 182) اعراف، 128 .
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      4 11
      ذلت یعنی قهطی
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      3 3
      دقیقا
    • تورک IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      0 0
      چرا بعضی ها منفی میدهند مگه تحریمارو آمریکا نکرد مگه هزاران مظلوم رو اسرائیل صهیونیست نکشت؟؟؟ مگه یادتون رفته آمریکایی ها در طول تاریخ چقدر به منطقه ظلم کردن به عنوان یک بسیجی به ایران و رهبر معظم انقلاب افتخار میکنم. یاشاسین امام خامنه ای عزیز.
  • ماحسون IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    82 18
    الله اکبر،جاوید وطنم
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      11 4
      میگم راه نداره 4 تا بزنید در و دیوار دلار ارزون شه؟
    • SE ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      12 1
      فقط خدا جاوید است
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    40 13
    کاش اونطور بود که گفتی.
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      22 8
      کاش تو هم کمتر پای ماهواره بشینی تا ذهنت آماده شنیدن و دیدن اخبار واقعی بشود.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    38 7
    اگر در اسلحه های لیزری و مغناطیسی و الکترونیکی هم سر امد نشویم هنوز خیلی عقب هستیم
    • DE ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      16 4
      این اسلحه هایی که گفتی منظورَت چی بیده.
    • ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      0 0
      وطن فروش هستی؟
    • محمد IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      0 0
      ب نظر من جنگ امریکا با ایران خیلی وقت هست شروع شده جنگ در رابطه فرهنگی و اقتصادی در ذهن امریکا این نیست ک ب ایران حمله کنه هدف امریکا این هست ک این حکومت ب دست مردم تغیر کند مشرق پخش کن کامل هم پخش کن
  • E IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    28 12
    امیدوارم در جریان این "تست پدافندی" چیزی خوبی شکار شده باشه
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      1 4
      نفهمیدم!
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      7 5
      نفهمی مگر
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      4 1
      شکار شده
  • احمد IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    54 3
    اقتدار همیشه خوبه ، ولی مردم ایران وقتی خوشحال تر میشن از این پیشرفت ها و مقاومت ها که زندگیشون و معیشتشون تامین باشه و حداقل مشکل نون شب نداشته باشن ، بهتره دست دزدهای داخلی رو هم از اموال مردم قطع کنند و به فکر حداقل های مردم هم باشن تا همه با افتخار به این پیشرفت ها نگاه کنیم و لذت واقعی رو ببریم.
    • فرهاد IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      28 2
      شیرمادرونان پدرحلالت
    • جواد IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      12 6
      آدم مشکل نان داشته باشه بهتره که مشکل عقل و امنیت داشته باشه
    • افشین IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      6 6
      مشکل نان شب داريد؟؟ ننگ بر آدم دروغگو . برعکس شما تازه به دوران رسیده های کارنکن و مفتخور مشکل نان شب ندارید چون تنها چیزیکه در این کشور ارزان هست و از هر نانوایی میشه حتی مجانی تهیه کرد نان شب هست.شما مشکل آیفون سیزده دارید و صد جور تحفه دیگه اونم بدون تلاش و صبر و بدتر از همه جایگاهی که دارید. یه نگاهی به بوته خودتون بکنید .حداقل دو نسل قبل ببینید چی بودید و الان چی هستید. مشکل نان شب !!!! این نظر رو از جنوبی ترین نقطه شهر تهران برات گذاشتم
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    5 3
    ممنون
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      6 11
      میگن امریکا ترسیده و سریعا تمام تحریمها رو برداشته خخخخخخخخخ نه عزیزم تحریمی لغو نمیشه
  • غلامرضا ایمانی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    32 13
    سلام و درود بر شهدای هسته ای و سایر شهدای وطنم و درود بر مردانی و زنانی که دلشان برای پیشرفت و اعتلای این مرز و بوم می طپد . و اف بر نفوذیها و وطنفروشان و اختلاسگران و...
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    7 4
    چی بگم
    • تبریزی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      5 2
      هیچی نگی سنگین تری
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    12 5
    الان سرچ کنی هر خبرگزاری یه جور این داستان رو گفته!
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    23 1
    پیام با تاخیر طولانی در عصر ارتباطات یعنی ادعای سوخته
  • محمد IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    22 22
    سلام مطمئن باشید هدف امریکا در مقابله با ایران نفت و ثروت ایران نیست هدف اصلی امریکا در مقابله با ایران از بین بردن اسلام در دل مردم هست
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      2 2
      اوهوم
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      3 3
      نخیر هدفش مردم ایران است
  • فلاح IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    5 3
    اوکی
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    17 3
    همين تيتر حماسي! شما گوياي همه چيز است!!!
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    6 6
    خداقوت
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 5
    احسنت
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    10 7
    هیاهو و ملتهب سازی اینها نشان از وحشت و درستی کار ایران است .. ایران هر آنچه بیان کرده عمل نموده .
  • یاور IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 2
    خب الحمدلله
  • حسین IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    13 4
    مگه مانور و تست موشکی بدون اعلان قبلی هم داریم؟
    • !! IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      8 7
      استاد ! مگه دشمن میخواد حمله کنه ، قبلا به ما اعلام میکنه ؟!
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      11 5
      نه عزیزم اول جار میزنیم، بعد اگه همه مردم با رفراندوم موافقت خودشونو درباره شلیك اعلام كردن، فایر میكنیم!
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      11 2
      بله دلبندم ، تقریبا هر روز در کل نیروهای نظامی آزمایش و رزمایش های مختلف در غالب دسته ، گروهان ، گردان ، تیپ و ...در جریان هست ، از یک میدان تیر ساده که سربازان اعزام میشن تا تمرین ها و آمادگی های یک ناوشکن و زیر دریایی ...
  • بختیاری IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    8 1
    مشرق چرا بقیه فیلم رو نشون نمیدی؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 1
    ممنون مشرق
  • DE ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    11 3
    وقتی ما میریم پیش دوستان امریکاییمون برای برجام التماس کنیم سینه خیز بریم هرهر کرکر کنیم سلفی بگیریم و دیکته بنویسیم یک مشت بچه جمع میشن دور هم ترقه در میکنند موشک پرانی میکنند اسراییل را تهدید میکنند و برجام ما را بهم میزنن اینها زبان التماسی دیپلماسی نبفهمن .خخخخخ دوران ذلت به سرآمد ای غربگدای بدبخت . الان اقتدار حرف اول را میزند نه تو سری خوری .
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    9 3
    الحمد لله که دولت غربگدا و امیدوار به غرب سرنگون شد خدایااااااا شکرت
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    8 2
    باید هم مذاکره کنیم و هم به اندازه سر سوزنی به اروپائیها اعتماد نکنیم. این بهترین رویکرد در مواجهه با کشورهای پرروی اروپائی است که در حال نوکری آمریکا هستند.
  • علی آقائیان یسار IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    6 8
    آمریکا بزرگترین دروغگویان جهان هستند. وحالا که دستاشان درمقابل ایران خالیست متوسل به دروغ هایی شدیدترازقبل، دریک جمله آمریکا ومتحدان احمقش هیچ راهی جزاینکه باایران کناربیایند ندارند. وقتی می گوییم درحال حاضر آمریکا مثل طبل توخالی شده که فقط صدادارد درواقع پوچ هستند این یک واقعیت است. امکان ندارد آمریکا بتواند ایران را نابود کند زره ای صبرکند. آنها باتمام اینکه احمق هستند اینجارا خوب میدانند باایران نمی توان طرف شدهر ترفندو برنامه ای را پیاده کرد. چطور کسی درحال حاضر باشند که ذات آمریکا رانشناخته باشد. عزیزان آمریکا خود خود شیطان است. شیطان خیرخواه نمی شود. شبانه روز در حال دسیسه است. هرکس نمی خواهد باورکند نکند مهم نیست. مهم این است ایران به سرعت درحال قدرت تک می شود.
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      3 1
      شما که دروغ گو نیستید الحمدالله وای بروزی که بگندد نمک
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 2
    عالی
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 2
    موافقم
  • مقدس IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    13 8
    ننگ بر خاتمى و تاجزاده و مجيد انصارى و زشت كلام و حجاريان
    • RO ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      1 3
      چه ربطی داشت؟ فراموش نکن این دولت سه ماهه آمده، اگه دست هیات از پیشرفتهای هسته‌ای و شکست ساختار تحریم‌ها پره، از اقدامات دولت قبله، عیب می جمله بگفتی هنرش تیز بگوی
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 2
    تحلیل عالی و دقیق احسنت
  • حسین IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    7 22
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر لااله الاالله لااله الاالله لااله الاالله اسلام پیروز است
  • AT ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    7 2
    پیام آزمایش پدافند هوایی این بود که»ایران کشور بزرگ و نیرومندی است و زیربار حرف زورِ کشورهای(کفتارهای)غربی نمی رود//به امید اینکه ایران به بازدارندگی کامل(ساخت سلاح هسته ای) برسد،چون دنیا قانون جنگل است،به ویژه در منطقه ی خاورمیانه...
  • سعید IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 4
    راستی پراید چند؟
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 1
    خدا کنه بترسه و پول را پس بدهد
  • پندار نیک IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    تست کجا بود بابا?
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 1
    كسانى كه در راه ما تلاش و مجاهده كنند، ما راه هاى خود را به آنان نشان خواهيم داد. «والّذين جاهدوا فينا لنهدينّهم سبلنا»
  • راستگو IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 1
    سلام دم نیروهای مسلح بیدارماگرم باسربلندی دربرجام شرکت کنی وزیرباردشمن نری اوناکه ننیخوان برای ماکاری کنندفقط میخوان تحریم بردارن یه روزیگفتن تحریم حالامیخوان بگن تحریم تمام این مائیم که ضررکردیم تمام دستگاهایمان خاموش کردیم وبعضی پرازسیمان کردیم قراربودبه ماتکنولژی بدهندصارات ووارادت داشته باشیم نفت نون جابه جاکنیم همه ازدستمون رفت به امریکا واروپارحم نکنی نراعات نکنیدمحکم وایسی ملت پشت سرشماست جنگی صورت بگیرداونهاضررکردن تمام تبراه هامین گذاری میشه دیگه نفت وگارانرژی وتجارت تعطیل خواهدشداقتصاداونهافلج میشه ماسختی کشیدیم مشکلی نداریم
  • حسين DE ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 0
    اين بنده خدا فارسى رو بهتر از جواد صحبت ميكنه .
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    7 2
    چرا کل دنیا دشمن ایران است
  • حامد IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 1
    باز هم که معلوم نشد چی شده .هر ارگانی حرفی می زند و برای دیگران خط و نشان می کشد ؟
  • سید مرتضی IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 0
    وقنی زدن خراب کاری کردن هیچی نگفتیم ازمایش هم بکنیم ادعا میکنن شهید فخری زاده ترور شد ومحکوم شد فقط بزرگترین دانشمندای حال حاظر ایران زمین بود ایشون مستقیما هم اسرائیل مسؤلیت قبول کرد لااقل از حزب الله یاد بگیریم سرباز در مقابل سرباز فرمانده مقابل فرمانده پایتخت مقابل پایتخت
  • رادان IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 4
    اف بر بانیان ننگ تامه ی برجام چای
  • محمدایوب IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 1
    اقتدار و عزت زمانی به دین می آید که مسببان وضع موجود که 8سال برای غربیان تکان دادند وعزتی که در طول 8سال دفاع مقدس با تقدیم بیش از 300هزار شهید به دست آمده بود به ذلت تبدیل کردند ومردم را به انقلاب و نظام بدبین کردند محاکمه شوند ص
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 1
    دروغ است نطنز با بتن‌پر شده چجوری دولت حسن‌روحانی سانتریفیوژ نسل حدید توی نظنز جاگذاری کرده؟؟؟ کل صنعت هسته ای مگر‌توسط دولت روحانی و برجام تعطیل نشد؟؟؟
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 1
    ماشاالله پدافند یکپارچه ایران عزیز وقوی به امید زد ن و قطع دست هر متجاوز
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 1
    آره تو راست میگی. خخخخ
  • رضا IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 1
    کی نوبت محاکمه خائنانه میرسد روحانی برخی در طول 8 سال بیشترین خیانت را مرتکب شدند دارند راست راست می گردند
  • فریدون IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 1
    برای آنکه عزت خود را از دست ندهیم گرایش سیاسی موافق غرب باید در کشور ریشه کن شود. اینها فرصت مچدد پیدا کنند همه چیز را خراب خواهند کرد.
  • داریوش IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 3
    ترا بخدا تمامش کنید با دنیا تعامل و رابطه داشته باشید
    • محمد IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      1 1
      چطور انتظار داری با کشوری که سفیرشو میفرسته که مردم رو بجونه هم بندازه تعامل کنیم.من دوس ندارم واسه همه از کلمه اغتشاش گر استفاده کنم چون تقریبا همه اونا مردم همین کشورن.برادر و خواهر و پدر و مادر منو توان دوسته عزیز.همه این به اصطلاح اغتشاشات هم اولش یه اعتراض خیلی عادیه از طرف مردمی ک حقشونو میخوان.اونام درست میگن گرونیه اقتصاد بی ثباته خیلی چیزا کمه یا نیست تو بحث مسکن و خودرو و همه چیز.فقط یه عده بی وجوده بیناموس هستن خودشونو قاطی مردم میکنن یا مغازه های همون مردم رو اتیش میرنن یا بانکا و لوازم عمومی رو اتیش میزنن ک بازم ماله مردمه دولت ک از سر قبرش خرج نمیکنه و مجبوره با پوله منو تو همون اتوبوسو بانکو ماشین پلیس رو جایگزین کنه.اون مامورای بدبختم حالا چ نیروی انتظامی چه عزیزان سپاه و اطلاعات و یگان ویژه دارن وظیفشونو انجام میدن بخدا اونام کس و کاره منو توان.امثال این ... با کمکه یه عده بیناموسه وطن فروش این اعتراضات ک خیلی هم تاثیرگذار و خوبه به خشونت میکشن پلیسم مجبوره برای جلوگیری از به اتیش کشیده شدن مال مردم واکنش نشون بده.وقتی یه سری کثافت به سمت پلیس تیراندازی میکنن اونان ادمنم از خودشون دفاع میکنن یه سری هم تو همون معترضا هستن که به بقبه شلیک میکنن ک بگن کاره پلیس و نظامه.اینها دنبال تعامل به مردم ایران نیستن.اینا دنبال اینن که ما مستعمرشون بشیم.چرا ایران با روسیه و چین و خیلی دیگه از کشورا مشکل نداره.چرا فقط کشورایی ک هم پیمان امریکان با ما مشکل دارن.بابا اینهمه کشور اصلا بمب اتم دارن قانون اصل منع گسترش سلاح هسته‌ای هم اینه ک کسی این سلاح رو گسترش نده یعنی به بقیه نده یا استفاده نکنه.اسرائیل اصلا جزو پیمان نشد با اینکه امریکا بهش داد گفت خودم ساختم از کسی ک نگرفتم به کسی هم ربطی نداره.هرکی هرچی بکه ک ما نباید زیر بار حرف زورش بریم چون قویه.بدون وزنه زدن و عرق ریختن ک عضلات ساخته نمیشن.امریکا و چین و روسیه تو بدترین شرایط اقتصادی قرار گرفتن ک شدن ابرقدرت اقتصادی.ژاپن بمب اتم خورد وسطش مردم از گرسنگی خاک میخوردن ک شد ژاپن. ماهم خداروشکر اون پیک و سربالایی سخت اقتصادی رو رد کردیم حالا ک افتادیم رو دور و داریم میریم تو سراشیبی همه سختیایی ک برای این سراسیبی کشیدیم بی سرانجام بزاریم و تسلیم شیم
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 2
    سفیر سابق بریتانیای صغیر یادش افتاد پوشک بردن در سفارتخانه یادش هست
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    پیام تست خـــــــــــــــــــــــــــخ این نیز بگذرد...
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 2
    آمریکایها باید از حادثه طبس درس عبرت بگیرنند
  • CA ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 2
    ما زیاد در این دوران سختی کشیدم و مقاومت کردیم دولت و مجلس هم مقاومت کنن و کم نیارن
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    7 4
    موشک برای هیچ کشوری اقتدار نمی شود. اقتدار اقتصاد قوی یک کشور است. شوروی سابق مقتدرترین کشور موشکی و اتمی جهان بود که بع خاطر اقتصاد ضعیف از هم پاشید و به چند کشور تقسیم شد. کره شمالی فلاکت زده هم یکی ار قدرت های بزرگ موشکی امروز است. کره جنوبی موشکی ندارد ولی اقتصاد قوی دارد
    • محمد IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      5 1
      یه کشور رو بگو که اول اقتصادش قوی و غیر وابسته شده باشه بعد قدرت نظامیش؟اصلا کشوری ک اقتصاد قوی داشته باشه بدون قدرت نظامی نام ببر؟؟؟اولا کره جنوبی مستعمره امریکاست و به نسبت وسعت و جمعیتش چند برابر حد معمول نیروی نظامی امریکایی تو کشورشه.یعنی به امریکا باج میده تا امریکا ازش محافظت کنه.کره جنوبی اگه یکروز تحریم بشه توسط امریکا نابود میشه با اینکه خیلی از نیازهای نظامی امریکا تو بحث تکنولوژی نظامی تو کره انجام میشه.فک میکنی سامسونگ فقط یخچال و تلویزیون میسازه؟؟؟نخیر دوست عزیز سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کننده های سخت افزار الکترونیکی جنگ افزاره.خیلی از سیستمهای جی‌پی‌اس و کنترل ماهواره ای موشکهای جهان رو سامسونگ میسازه.بعد کی گفته اقتصاد کره جنوبی خوبه؟؟اگه اقتصادش خوبه چرا نرخ خودکشی تو کره جنوبی یا ژاپن خیلی بالاتر از حده معموله.چرا میانگین متراژ خونه های کره جنوبی در حد چین با اون تراکم جمعیته؟؟چرا کره جنوبی کمترین دستمزد روزانه رو بین کشورای توسعه یافته داره؟؟اقتصاد رو باید از وضع مردم اون کشور و gdp کشور فهمید نه بودجه و حجم معاملات اقتصادی.تا ده سال پیش ایران با اینکه از نظر جمعیتی نزدیک به رده پنجاه جهان قرار داره ولی پانزدهمین اقتصاد جهان از نظر حجم معاملاتی و الان کشور بیستم با اینهمه تحریم.میشه گفت ایران اقتصاد قدرتمندی داره؟؟؟دانمارک با اینکه اقتصاد قدرتمندی نداره و اصلا هیچ چیزی برای ارائه تو بحث اقتصاد نداره ولی بهترین gdp رو داره.این عدد شکاف میان مخارج و درامد رو تو یه کشور نشون میده.هرچی سرانه میانگین درامد بخش قالب یه جامعه نسبت به مخارجش بیشتر باشه و میزان مخارج یک خانواده از درامدش کمتر باشه اون جامعه GDP بهتری داره.هلند و دانمارک و نیوزلند جزو بهترینها هستند و برعکس کشورهای قدرتمند اقتصادی مثل امریکا تو رده دهم به بعد یا چین و روسیه و انگلیس تو رده های بیستم به بعد هستند.کشورای عربی هم وضعشون نسبت به بقیه اسیا خیلی خوبه.ولی بدترین مواردی ک میشه تو این زمینه مثال زد ایرانه چون کشوری ک رده پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیارو داره نباید تو GDP رده پنجاهم رو داشته باسه ک الان خیلی هم بدتر شده.کره جنوبی هم نسبت به جایگاه اقتصادیش رده خوبی نداره.شما یه زحمت بکش اول برو چنتا مقاله راجب GDP تو کره جنوبی مطالعه کن بعد بیا بگو کره جنوبی اقتصادش بزرگه موشک نداره
    • علی کاظمی AU ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 0
      با سلام و عرض ادب از آنجایی که در میان انبوه پیام ها سخنان شما دو بزرگوار یک مساله جدی در عرصه سیاسی کشور است جسارت کرده وبر خلاف عادت همیشکی این بار علاوه بر خواندن نظرات هموطنان عزیزم نظر میدهم: ایجاد دوگانه اقتدار نظامی و اقتصادی که دو جریان اصلی حاکم در سیاست ایران هر کدام یکی را فدای دیگری می کنند از ریشه غلط است، همونطور که دوستمون مثال های بسیار درست شوروی و کره شمالی رو زدند، یک کشور با قدرت نظامی بسیار بالا (حتی قدرت اتمی) بدون داشتن یک اقتصاد قوی، همبستگی ملی و ساختار سیاسی مناسب با فرهنگ مردم اون کشور نمیتونه اینده خوبی داشته باشه. اما درباره مثال کره جنوبی، اگر لطف کنید و یک جستجوی ساده داشته باشید میبینید که کره جنوبی نه تنها مستعمره امریکا نیست بلکه به لحاظ قدرت نظامی بعد از کشورهای امریکا، چین، روسیه، هند و ژاپن در جایگاه ششم جهان قرار داره. هنر مسئولان ایجاد توازن بین قدرت فرهنگی، اقتصادی و نظامی یک جامعه با توجه به پتانسیل های موجود است، که متاسفانه نشانی از این هنرمندی نمیبینم
  • بسیجی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 1
    سلام و درد بر ولی عصر و سربازان گمنامشان امام خمینی رضوان الله تعالی علیه فرمودند امریکا از شوری بدتر و شوروی از امریکا بدتر و انگلیس خبیث از هر دو بدتر . مرگ بر انگلیس
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 1
    وجدانی خودت فهمیدی چی نوشتی ، از تست پدافند شروع کردی رفتی اوباما رو آوردی ، حسن هم که اون وسط ها آمد پیش جهانگیری دوران تطهیر هم که گذشته، استاکسنت رو از دورانی احمدی نژاد معجزه هزاره، وصل کردی به وین ، خوب بگو یه تکیه فیلم از سفیر انگلیس بهت دادن ، تو هم آسمان و به ریسمان بافتی ،
  • حسین هوشمند IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 1
    نظربه اینکه ایران در حال توسعه و پیشرفت در مورد هسته ای است و نیازی به خارج ندارد؟ دشمن داخلی و خارجی اخرین تلاشها را میکنند که ایران شکست را بپذیردولی کورخوندن دیگر دورههای خاینان داخلی به پایان رسیده و بیاریه امام زمان همچی درست و ایران در دنیا سربلند میشود،ان شا ُ الله به کوریه چشم دشمنان،
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 0
    40 تا کامنت این رو جماعت رو منتشر کرده خودشم یکی از همین هاس
    • رضا IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      0 0
      مى بينى دوست عزيز ؟!
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 1
    درود بر اقتدار وامنیت
  • محمد IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 2
    بریتانیای صغیر وقتی سرباز گمنام و با غیرت ایران به سفیرش میگه دهنتو ببند خودش متوجه شد ک اون عزیز اطلاعاتی نماینده ایران و اون سفیر اسکلم نماینده انگلیسه.خوده بریتانیا متوجه پیام صریح دهنتو ببند وگرنه این اتفاق تو کشور خودت برای مقامات کشورت میفته از اون موقع هم واقعا بریتانیای صغیر دهنشو بسته و خیلی کمتر از قبل حرف رایگان زده. به نظر من باید هر کشوری ک میخواد تو مسائل داخلی ایران دخالت کنه باید پیام مشابهی براش فرستاده بشه.حیف ک امریکا تو ایران سفیر نداره وگرنه این سرباز عزیز بجای اینکه بهش بگه دهنتو ببند با پشت دست میزد تو دهنش
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    1 0
    همیشه سئوالی درذهن خود دارم که پاسخی برایش نمی بینم، چرابعضی ازمسئولین کشورمان درمقابل آمریکا یا اروپا منفعلانه ودست به عصا حرکت می کنند، تعامل و تفاهم یک چیزاست کتمان حقیقت وبرخوردمنفعلانه چیزی دیگر، یاجراباید اجازه داده می شد افراددوتابعیتی در تصمیم سازی ها شرکت می داشتند مگر کشور های دیگر مثلا آمریکا مسئولی با تابعیت ایرانی آمریکایی دارد؟ یا مگر فرزندان آنان در ایران زندگی می کنند که فرزندان بعضی از مسئولین ما در اروپا وآمریکا هستند. حقیقتا نمی فهمم. چرا؟ متاسفانه بخاطر منفعت طلبی شخصی یا گروهی ازانقلاب فاصله گرفتند و نبایدمیشدآنچه شد.
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    اوکی
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 1
    این اقای رابرت مک ایر مجهز اومده مذاکره !؟ ؛)) / دوباره خودش رو خیس نکنه !؟ ؛)) / ادم در بین این انگلیسی ها قحط بوده این خود خیس کن رو اوردند برای مذاکرات !؟ ؛))
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    1 0
    بابا قبول کردیم تست موشک پدافند بوده.
  • وطنم ایران IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    امریکا هدفش نابودی مردم ایرانه
  • امید IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    غربی ها و اجانب زبان زور می فهمند نه زبان مذاکره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس