استون مارتین بولداگ آماده ثبت رکورد سرعت جدید می‌شود

بولداگ در ابتدا به عنوان کانسپتی تک ساخت در نظر گرفته شد و مدیران استون مارتین می‌خواستند آن را به تعداد محدود تولید کنند.

به گزارش مشرق، یک دستگاه استون مارتین بولداگ بازسازی شده در خلال تست‌های خود توانست به سرعت ۲۶۱ کیلومتر در ساعت دست یابد. به این ترتیب سوپرکار بریتانیایی‌ها یک قدم بزرگ به هدف ۴۱ ساله خود در دستیابی به سرعت‌های بالا نزدیک شده است.

بولداگ در ابتدا به عنوان کانسپتی تک ساخت در نظر گرفته شد و مدیران استون مارتین می‌خواستند آن را به تعداد محدود تولید کنند. این خودرو حتی در یک برهه می‌خواست به عنوان سوپرکاری رده‌بالا و رقیب محصولات فراری و لامبورگینی عمل کند.

بیشتر بخوانید

وانت‌برقی تسلا با ۴ موتور ساخته می‌شود +عکس

نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری با توربوهای ساخت کمپانی گرت بود که قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۷۸ نیوتون متری تولید می‌کرد. استون مارتین مدعی بود بولداگ توانایی دست‌یابی به سرعت ۳۸۱ کیلومتر در ساعت را دارد.

این برند ظاهراً این ادعا را با استفاده از محاسبات BS بکار رفته در تخمین سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعتی لامبورگینی کانتاش اعلام کرده بود. البته بالاترین سرعت ثبت شده برای بولداگ تاکنون برابر با ۳۰۹ کیلومتر در ساعت بوده است.

استون مارتین بولداگ آماده ثبت رکورد سرعت جدید می‌شود +عکس

متأسفانه مشکلات مالی استون مارتین منجر به لغو این پروژه در سال ۱۹۸۱ شدند یعنی زمانی که یک سال از معرفی بولداگ گذشته بود. تنها خودروی فروخته شده نیز اولین بار در خاورمیانه رؤیت شد و سپس راهی آمریکا گردید.

استون مارتین بولداگ آماده ثبت رکورد سرعت جدید می‌شود +عکس

بولداگ اخیراً یک پروسه بازسازی کامل را تجربه کرده و این کار توسط ریچارد گانتلت فرزند ویکتور گانتلت فقید مدیرعامل استون مارتین صورت گرفته است.

محصول نهایی توانسته جایزه بازسازی کلوپ رویال اتومبیل را دریافت کند. البته بولداگ فقط به دریافت جایزه بسنده نکرده و هفته پیش در تست‌ها به سرعت ۲۶۱ کیلومتر در ساعت دست یافته و البته آماده ثبت رکورد ۳۲۲ کیلومتر در ساعت شده است.

استون مارتین بولداگ آماده ثبت رکورد سرعت جدید می‌شود +عکس

احتمالاً این تست سرعت در بهار سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. نایجل وودوارد راننده این خودرو گفته است: کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ اما تست چند روز پیش نه تنها مهر تأییدی بر عملکرد بولداگ بود بلکه داده‌های بسیار مفیدی را ارائه نمود. ما هنوز در حال بررسی این خودرو بوده و آماده دست‌یابی به سرعت‌های بالاتر می‌شویم

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    حالا به اون سرعت نرسه، طوری میشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس