کد خبر 1308529
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
ساخت کیت تشخیص هویت برای نخستین بار در ایران

محققان کشورمان "کیت تشخیص هویتی" را تولید کرده‌اند که دستگاه هموژنایزری است که برای نخستین بار در کشور تولید شده است.

به گزارش مشرق، زمانی که صحبت از جرم و راه‌های تشخیص جرم می‌شود، اسم پزشکی قانونی وسط می‌آید. در پزشکی قانونی برای انجام آزمایشات در حوزه پزشکی و ژنتیک به مواد آزمایشگاهی خاصی احتیاج است که در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌ها، تأمین آن دچار مشکل شده است. مرکز تحقیقات پزشکی قانونی به‌تازگی یک محصول دانش‌بنیان تحت عنوان کیت تشخیص هویت را تولید کرده است که برای نخستین بار در کشور تولید شده است.

بیشتر بخوانید

چهره‌ی سه مومیایی مصری به‌صورت سه‌بعدی بازسازی شد

"حسین شمسیانی" مشاور عالی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: سازمان پزشکی قانونی بازوی کارشناسی در حوزه پزشکی و قوه قضائیه است که موضوعات حول محور پزشکی از طریق قوه قضائیه و دادگاه‌ها به سازمان پزشکی قانونی ارجاع می‌شود. امروز سازمان پزشکی قانونی خودش به تأمین مواد مصرفی و دستگاه‌های "های‌تک" مورد نیاز سازمان پزشکی قانونی روی آورده است.

دکتر "محسن صابری" رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: این مرکز از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده است و در ۱۰ سال گذشته در تحقیقات پزشکی قانونی، بازوی تحقیقاتی سازمان پزشکی قانونی بوده است. طرح‌های تحقیقاتی متعدد و محصولات دانش‌بنیان زیادی در این مجموعه طراحی و تولید شده است. یکی از محصولاتی که تازه نیز رونمایی شده است کیت تشخیص هویت است که همکاران ما در شرکت، طراحی و تولید کرده‌اند که دستگاه هموژنایزری است که برای نخستین بار در کشور تولید شده است.

وی ادامه داد: کیت تشخیص هویتی که امروز در داخل تولید شده است قبلاً از کشورهای مختلف وارد می‌شده است و عملاً با تولید این کیت در کشور، ما جزو ۵ کشوری قرار گرفتیم که به این فناوری تولید دست پیدا کرده است.

"علی احدی" مشاور مرکز تحقیقات پزشکی قانونی نیز گفت: به‌منظور شناسایی داروها و سموم، اولین و مهم‌ترین قدم، هموژناسیون نمونه‌های بیولوژیک و غیربیولوژیک است. اگر پروسه هموژناسیون به‌خوبی صورت نگیرد حتی اگر دستگاه‌های گران‌قیمت و های‌تک مورد استفاده قرار بگیرد، مسلماً امکان شناسایی وجود نخواهد داشت. قبلاً از دستگاه‌های مختلفی از جمله دستگاه‌های آلمانی، سوئیسی و آمریکایی استفاده می‌شد برای اینکه بتوانند هموژناسیون را انجام دهند. طی یک پروسه ۶ ماهه توانستیم با یک مِتُد جدیدتر این دستگاه را بسازیم که این دستگاه قابلیت‌هایی دارد که دستگاه‌های مشابه خارجی ندارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس