کد خبر 1308489
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳
تکنیک‌های ضروری عکاسی در شب با موبایل

عکاسی در حالت شب گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است.

به گزارش مشرق، در حالی که زمانی با یک تصویر تیره و تار خوشحال می‌شدیم، گوشی‌های اخیر، از جمله آیفون ۱۳ پرو، سامسونگ گالکسی اس ۲۱ اولترا و طیف گسترده‌ای از گوشی‌های دیگر، این امکان را به شما می‌دهند که عکس‌هایی روشن، واضح و بدون نویز، حتی در نیمه شب بگیرید و بهترین بخش این است که نیازی نیست مانند دوربین‌های DSLR، نوردهی طولانی، سه‌پایه‌ها یا فلش‌ها را خسته کنید! در واقع شما به هیچ وجه به تجهیزات اضافی نیاز ندارید.

البته گرفتن تصویری که دوست دارید و می‌خواهید آن را چاپ کرده و روی دیوار خود قرار دهید، فقط یک عکاسی ساده با گوشی‌تان نیست و برای گرفتن چنین عکس‌های باید کمی کار کنید.

در اینجا به ۵ نکته کلیدی در این خصوص اشاره می‌کنیم:

بیشتر بخوانید

عکاسی از کودکان در آتلیه‌ صد سال پیش

نحوه فعال کردن حالت شب

اگر تلفن شما حالت شب دارد، مهم است که قبل از شروع عکسبرداری مطمئن شوید که واقعاً فعال شده است. در گوشی‌هایی مانند سری آیفون ۱۲، زمانی که گوشی تشخیص دهد در شرایط کم نور قرار دارید، حالت شب به‌طور خودکار فعال می‌شود. در برخی از تلفن‌های اندرویدی مانند ممکن است حالت عکاسی خاصی پیدا کنید که باید از آن برای گرفتن بهترین تصاویر در نور کم استفاده کنید.

تلفن‌های مختلف ممکن است گزینه‌های متفاوتی داشته باشند، بنابراین اگر مطمئن نیستید که چگونه از تلفن خود استفاده کنید یا اگر تلفن شما حتی یکی از آن‌ها را دارد یک جستجوی سریع در گوگل با عبارت «حالت شب» باید به پرسش‌های شما پاسخ دهد.

به دنبال نور باشید

در حالی که گوشی‌هایی مانند آیفون‌های جدید و گوشی‌های گالکسی اخیر می‌توانند تصاویر شگفت‌انگیزی در نور کم بگیرند، برای ایجاد یک تصویر متقاعد کننده، همچنان باید مقداری نور در عکس داشته باشید؛ بنابراین رفتن به تاریک‌ترین قسمت جنگل احتمالاً نتایج خوبی را به همراه نخواهد داشت.

در عوض، سعی کنید به مناطق پرجمعیت مانند مراکز شهر بروید، زیرا منابع نوری را به شکل چراغ‌های خیابان، ویترین مغازه‌ها و شاید حتی نورپردازی مربوط به جشن‌ها در طول تعطیلات پیدا خواهید کرد.

منتظر لحظه خود باشید

عکاسی عالی از شهر و خیابان بیشتر ممکن است شامل یک فرد به‌عنوان سوژه در عکس شما باشد و شب می‌تواند زمان بسیار خوبی برای گرفتن این‌گونه عکس‌ها به‌حساب آید. با این حال، وقتی نور محدود است، باید مطمئن شوید که آن شخص دقیقا همان جایی است که می‌خواهید باشد و این می‌تواند کمی صبر و انتظار را در پی داشته باشد. به‌عنوان مثال، تصور کنید در حال گرفتن عکس در جاده‌ای هستید که با چراغ‌های خیابان روشن شده است.

هر لامپ حوضچه‌ای از نور می‌تاباند و وقتی کسی از میان آن عبور می‌کند، قبل از اینکه دوباره در تاریکی نامرئی شوند، موقتا روشن می‌شوند. در این مثال، توصیه من این است که خود را آماده کنید، با انگشت خود روی دکمه شاتر منتظر باشید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد، اما در نهایت ممکن است کسی دقیقا از میان آن حوضچه نور عبور کند و شما بتوانید عکس خود را بگیرید. صبر در این راه واقعا می‌تواند نتیجه دهد.

خودت را ثابت نگه دار

اگرچه حالت‌های شب در تلفن‌ها به سه پایه نیاز ندارند، اما اگر هنگام گرفتن تصویر، گوشی را تا حد امکان ثابت نگه دارید، بهترین نتایج را خواهید گرفت. اگر سه پایه همراه خود ندارید، به دنبال دیواری کم ارتفاع، سطل زباله یا هر چیزی که بتوانید گوشی خود را در حین عکاسی روی آن ثابت کنید، بگردید. اگر چیزی در آن نزدیکی نیست، می‌توانید با محکم گرفتن گوشی در هر دو دست، نزدیک کردن آن به سینه و جمع کردن آرنج‌ها به سمت شکم، به ثابت نگه داشتن آن کمک کنید. این به کاهش برخی از لرزش‌های طبیعی در دستان شما کمک می‌کند و ممکن است در گرفتن تصویر واضح‌تر تفاوت ایجاد کند.

عکس‌های خود را ویرایش کنید

برای داشتن یک عکس خوب، گرفتن آن تنها نیمی از داستان است. این نحوه ویرایش آن است که می‌تواند بزرگ‌ترین راه برای تبدیل آن به یک اثر هنری واقعی باشد. طبیعتاً، عکس‌های شب ممکن است کاملاً تاریک باشند، بنابراین ممکن است بخواهید با بالا بردن نوردهی در نرم‌افزارهای ویرایش کار خود را شروع کنید.

هر چند مراقب باشید؛ تصاویر در نور کم، حتی عکس‌های حالت شب خوب، نویز دارند که هر چه بیشتر تصویر را روشن کنید بدتر و بدتر می‌شود. ممکن است لازم باشد برخی از هایلایت‌ها را کاهش دهید (مخصوصاً اگر از نورهای روشن خیابان عکاسی کرده باشید) و سایه‌ها را با یک لمس تقویت کنید تا همه چیز را متعادل کنید. به جزئیات توجه داشته باشید و مطمئن شوید که آن را فراموش نمی‌کنید.

از آن زمان به بعد، همه چیز کاملاً به آنچه احساس می‌کنید خوب به نظر می‌رسد بستگی دارد، بنابراین مدتی را صرف بازی با ابزارهای موجود کنید و ببینید چه چیزی می‌توانید پیدا کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس