کد خبر 1308304
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
روسیه خود را برای حمله نظامی بزرگ آماده می کند

وزیر دفاع اوکراین ادعا کرد که روسیه خود را برای یک حمله نظامی گسترده در پایان ژانویه ۲۰۲۲ آماده می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «اولکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین روز جمعه به گزارش‌های اطلاعاتی در پارلمان کشورش اشاره کرد و هشدار داد که روسیه خود را برای یک حمله نظامی گسترده در پایان ژانویه ۲۰۲۲ آماده می‌کند.

بیشتربخوانید:

بایدن: ابتکاراتی داریم که تنش در مرز اوکراین را برای روسیه سخت کند

استناد «اولکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین به حمله احتمالی روسیه، اشاره به استقرار بیش از ۹۴ هزار سرباز در نزدیکی مرزهای اوکراین بود و او در این ارتباط ادعا کرد که اگرچه کشورش هیچ کاری برای تحریک اوضاع انجام نمی‌دهد، اما همزمان مقابله با حمله احتمالی روسیه را دارد.

به گفته وزیر دفاع اوکراین، این کشور به ساخت دو پایگاه دریایی در ساحل جنوبی خود ادامه می‌دهد.

این مقام اوکراینی در ادامه گفت: اطلاعات ما همه سناریوها از جمله بدترین روندها را تجزیه و تحلیل می‌کند. اطلاعات اوکراین به این نکته اشاره دارد که احتمال وقوع حمله‌ای گسترده از سوی روسیه وجود دارد و محتمل‌ترین زمان برای وقوع چنین حمله‌ای پایان ژانویه سال آتی میلادی خواهد بود.

اوکراین مدعی است که روسیه بیش از ۹۰ هزار نظامی را در امتداد مرز مشترک دو کشور مستقر کرده است. مسکو هم بابت احتمال توسل کی یف به گزینه نظامی برای فرونشاندن تنش‌ها در منطقه دونباس نگران است.

طی روزهای گذشته، در پی برگزاری نشست وزرای خارجه ناتو در شهر «ریگا» پایتخت لتونی، لفاظی ها علیه روسیه بالا گرفته است. در همین راستا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: مسکو در صورت تهاجمی‌تر شدن در برابر اوکراین، تاوان سنگینی خواهد پرداخت.

این در حالی است که سه شنبه گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داد: افزایش زیرساخت‌های نظامی ناتو در اوکراین، خط قرمز روسیه است و مسکو با ایجاد تهدید متقابل، مقابله خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 6
    این یک تله خطرناک برای روسها است. آقای پوتین حواست را جمع کن .. اینقدر کا گ ب بازی در نیار !!! همیشه تهاجم روسها بر مبنای یورش عظیم نیروی زمینی بوده است که الان براحتی حتی 20 تا لشکر را هم تار و مار میکنند . نیروی هوایی روسها و پدافند هواییشان هم پیرزن بزک کرده ای بیش نیست . تمام امکاناتشان مال دوران شوروی است که یک کم بزک شده است .
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      2 1
      نگران اربابی؟!
    • ناشناس IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      3 1
      نه جیره خوار غربیها هستم . نه سگ دم جنبان روسها و چینی ها . خاک بر سر نوکران جیره خوار غربیها . و سگهای دم جنبان روسها و چینی ها !!
  • عباس IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 1
    ارتش روسیه در دورا ن پوتین حداقل 80 درصد از واحدهای عملیاتی خود را نوسازی کرده و این برنامه همچنان ادامه دارد. ناتو با حضور در اوکراین و لتونی رسما روسیه را تحریک میکند. تضعیف روسیه در شرق اروپا با تضعیف این کشور در دریای مدیترانه مخصوصا در سوریه ارتباط مستقیم دارد.ناتو قطعا دشمن جبهه مقاومت است و روسیه حداقل با جبهه مقاومت دشمن نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس