نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد

خبرنگار یک نشریه آمریکایی خبر داد که دیپلمات‌های ارشد سه کشور اروپایی مدعی شده‌اند که پیشنهادات ایران در مذاکرات وین مغایر با برجام بوده است.

به گزارش مشرق، خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال خبر داد که دیپلمات‌های ارشد سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) مدعی شده‌اند که پیشنهادهای ایران با برجام مغایر بوده است.

وی همچنین به نقل از این دیپلمات‌ها افزود که برخی دیگر از پیشنهادات ایران نیز فراتر از مفاد برجام بوده است.

بیشتربخوانید:

انریکه مورا: چهارشنبه یا پنجشنبه برای ادامه مذاکرات به وین بازمی‌گردیم

این دیپلمات‌ها مدعی شدند که پیشنهادهای ایران در این نشست، با متن مذاکره شده در شش دور قبلی مذاکرات وین تغییر داشته و باعث ایجاد نگرانی و ناامیدی شده است. 

دیپلمات‌های سه کشور اروپایی ادعا کردند که تهران تقریبا از تمامی سازش‌های سختی که پس از ماه‌ها کار سخت حاصل شده،‌ به عقب بازگشته و خواستار تغییرات بزرگی شده است.

نشست اختتامیه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) بعدازظهر امروز (جمعه) در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

دور جدید مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ از روز دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام در هشتم آذر ماه در وین رسما آغاز شد. هیأت مذاکره کننده ایرانی که روز شنبه وارد وین شده بود پیش از آغاز رسمی مذاکرات رایزنی‌هایی را به صورت دوجانبه با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین هیأت‌های روسیه و چین داشت. پس از برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام در روز دوشنبه نیز مقرر شد از صبح سه شنبه کارگروه رفع تحریم‌ها تشکیل جلسه دهد.

هیأت ایرانی در مدت حضورش در وین رایزنی‌های دوجانبه‌ای را با انریکه مورا و همچنین با روسای هیأت‌های انگلیس، فرانسه و آلمان با حضور انریکه مورا داشت.

روز پنجشنبه نیز رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای هیأت‌های مذاکره کننده در وین در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یافت و متون پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در جلسات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کارگروه‌های رفع تحریم‌ و موضوعات هسته‌ای نیز عصر و شب پنجشنبه با حضور هیأت‌های کارشناسی ایران و گروه ۱+۴ تشکیل جلسه داد و در این جلسات نیز درباره متون و پیشنهادات مطرح شده از سوی ایران گفت‌وگو صورت گرفت.

باقری همچنین عصر پنجشنبه با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد و این گفت‌وگوها را سازنده و مثمرثمر با هدف تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس خواند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    14 3
    ای اروپائیهای زیاده خواه و احمق به تمام معنی،چرا از حضور هیئت مذاکره کننده قبلی ایران استفاده نکردید و انعطاف آنان را ارج ننهادید؟چرا فرصتهای بزرگ تفاهم را از دست دادید؟هر احمق دیگری بجای شما بود میفهمید که باید از نرمش و کوتاهی دولت قبلی استفاده بکند.
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      2 1
      واقعا دوران خوردن قهوه تمام شده؟؟؟
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      2 0
      اروپایی ها و یانکی ها بهتر است باور کنند که «لولو برد»!!!!!!!
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    16 2
    فقط آمریکا از بالا امر کنه به برجام برگردید چشم بسته تو 3 سوت عمل می کنید نوکر های بی اختیار
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      2 1
      حسن و نیش تا بناگوش باز رفتن، از غار بیا بیرون!! خخخخخخ
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    30 4
    دیپلمات‌های سه کشور اروپایی ادعا کردند که تهران تقریبا از تمامی سازش‌های سختی که پس از ماه‌ها کار سخت حاصل شده،‌ به عقب بازگشته و خواستار تغییرات بزرگی شده است .................... بله چون سازش های عراقچی و ظریف جز وقیح کردن شما و شرط های بیشتر هیچ دستاوردی نداشت . نه خبری از لغو فوری و کلی تحریم ها بود و نه اتفاقات مثبت دیگه .... در ازای هیچ روحانی غرامت میداد
    • حاج جواد IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      6 0
      از کسانی که 8 سال مذاکره کردن و به هیچ جا نرسیدن توقع این که بتونن موضوع هسته ای رو حل کنن اشتباه هست
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      3 0
      من موندم عراقچی که بدون کوچک ترین دستاوردی از سیاست کنار زده شد با چه رویی ژست موفقیت به خودش گرفته ؟ با سرشکستگی و باخت تمام ظریف و عراقچی بعد از کلی چاپلوسی و لو دادن اسرار مملکت از قدرت کنار رفتن و آرزوی برجام به گور بردن
  • محسن IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    لطفاً نظرات و مواضع چین و روسیه رو هک واسمون بگید ممنون
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    8 0
    اونوقت شما می خواهید با این جماعت روباه صفت کفتار به توافق برسید غنی سازی رو به صد در صد برسونید این جونورها درست میشن
  • US ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    7 0
    آنهایی که باج دادند و منافع ملی ایران را حراج کرده بودند ،رفتند، یادتان هست منتظر دولت ریسی بودید تا با وی مذاکره کنید! بفرمایید این هم اصول درست مذاکره کردن دم ریسی گرم،
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    4 0
    آفرین به دولت مقتدر رئیسی . اروپا و بابا بزرگشان عمو سام مزه امتیازات اخذ کرده از دولت روحانی را الان آرزو می کنند . مطمئن باشید بهترین خبر خوش به آنها این است که ایران مفاد برجام بنفش ها را دربست پذیرفت . خواب شتر و پنبه دانه است . این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست .
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    2 0
    هيچ توافقي در كار نيست خيالتون راحت
  • نام آشنا IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    5 0
    بایستی به این نکته مهم توجه کرد که افسار سه تفنگدار اروپائی در دست یانکی هاست. اوست که هر کجا بخواهد این سه نادان را با خودش میکشد. اینها هم مانند کره جنوبی و ژاپن بدون اجازه او آب هم نمیخورند چه برسد به اجرای توافق با ایران. چون با شرایط موجود بعید به نظر میرسد که آمریکا از خر شیطانی که سوار شده پائین بیاید در هر صورت ایران بایستی برای تمام سناریو های ممکن برنامه داشته باشد و بتواند از برگهای برنده اش به نحو شایسته ائی استفاده کند و غربیها را در نهایت " آچمز" کند!
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    3 0
    دم تیم مذاکره کنندهٔ جدید گرم، امیدوار شدم!!! درست و منطقیش همینه، آفرین!!
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    5 0
    گیریم که زیاده خواهی بود چرا با قبلیا توافق نکردید اگه اهل توافق بودید؟! اونا که با گریه ی شرمنم امتیاز میدادن. نخیر اینا بهونه ست برید خودتونو سیاه کنید
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    ایران باید روی مواضع خود پافشاری کند چه توافقی صورت بگیرد یانه.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    6 0
    کار باقری درسته ، دمش گرم مرد ی که آبروی ایران خریده
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    3 0
    آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس