جدیدترین اخبار کرونا در ایران

در شرایطی که شناسایی ویروس جهش یافته "اُمیکرون" در کشورهای همسایه غربی و جنوب ایران رسماً تایید شده است، کارشناسان تاکید می‌کنند واکسن‌نزده‌ها از فرصت باقی مانده برای دریافت واکسن استفاده کنند.

به‌ گزارش مشرق، روز گذشته رسماً شناسایی فرد مبتلا به ویروس جهش یافته "اُمیکرون" در کشور امارات متحده عربی تایید شد؛ خبری که می‌تواند زنگ هشدار کاملا واضحی را برای نظام بهداشت و درمان کشور به صدا در آورد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی اولین مورد ابتلا به گونه جهش یافته کرونا معروف به «امیکرون» در امارات، اظهار داشت: رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی و انجام و تکمیل واکسیناسیون کماکان بهترین سپر مقابله با این گونه نوپدید است.

محمد هاشمی با بیان اینکه اولین مورد ابتلا به گونه جهش یافته کرونا معروف به «امیکرون» در امارات نیز گزارش شد، گفت: مشخصات سوش جدید کرونا هنوز درحال بررسی است وبر اساس مستندات فعلی تمامی توصیه های قبلی ارائه شده از وزارت بهداشت موکدا توصیه می شود.

بیشتر بخوانید

سویه اُمیکرون کُشنده تر از دلتا است

کاش واکسن زده بودم

وی ادامه داد: تاثیر واکسن و رعایت پروتکلهای اعلام شده قبلی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری نه تنها از ارزش آنها در پیشگیری کاسته نشده، به همان قوت قبلی موثر هستند.

هاشمی تصریح کرد: استفاده از داروهای پیشنهاد شده توسط افراد غیر متخصص، و بهره گیری از روش های نامتعارف و ...باید پرهیز جدی شود.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تنها مرجع اصلی و علمی و اطلاع رسانی همچنان فقط وزارت بهداشت است، مطرح کرد: به مردم عزیز پیشنهاد می شود ضمن حفظ خونسردی و صبوری به شایعات توجهی نداشته باشند و اطمینان داشته باشند دولت محترم و وزارت بهداشت در کنار افزایش اقدامات احتیاطی سختگیری های مرزی را تشدید خواهد کرد.

"اُمیکرون" در کمین واکسینه‌ نشده‌ها

این درحالی است که کارشناسان بهداشت ودرمان با اشاره به قدرت سرایت بسیار بالای این نوع از ویروس جهش یافته کرونا تاکید می‌کنند: افرادی که تاکنون مراحل واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند یا اینکه اصلاً در طرح ملی واکسیناسیون کرونا شرکت نکرده‌اند از قربانیان بالقوه سوش جدید ویروس منحوس خواهند بود.

به گفته این گروه براساس تحقیقات انجام شده ویروس کرونا در بدن افرادی که واکسینه نشده بوده‌اند جهش یافته و به مشکلی عمده برای مدیریت پاندمی کرونا در سراسر جهان تبدیل شده است بنابراین درصورتی که این ویروس به کشورمان وارد شود جمعیتی که هنوز مراحل واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند یا اصلاً در این طرح ملی مشارکت نداشته‌اند از اهداف بالقوه و قربانیان احتمالی خواهند بود.

کارشناسان همچنین تاکیدمی‌کنند: البته  نتایج ناگوار تنها برای خود واکسینه‌نشده‌ها نیست به این دلیل که احتمال جهش‌های متعدد در میان این گروه وجود داشته و خوشه‌های تازه ای از بیماری در کشور شکل می‌گیرد که تمام برنامه‌ریزی‌های انجام شده وزارت بهداشت برای مدیریت کم هزینه همه‌گیری را نقش برآب خواهد کرد و موج تازه‌ای از آمارهای نگران کننده دوباره تجبه می‌شود.

این گروه معتقدند سویه جدید اُمیکرون زنگ خطری برای واکسن‌نزده‌ها است چون واکسن‌نزده‌ها بدنی مستعدی برای جهش ژنتیکی ویروس دارند و به همین دلیل لازم است آن دسته از هموطنان که هنوز در طرح ملی واکسیناسیون مشارکت نکرده‌اند برای کاهش هزینه‌های مدیریت بحران در سراسر ایران در این زمینه اقدام کنند.

به‌گفته کارشناسان بهداشت و درمان حتی اگر گونه جدید بتواند قابلیت‌های جدیدی داشته باشد باز هم واکسیناسیون علیه کرونا سدی دفاعی و حفاظتی است و می‌تواند با تقویت سیستم دفاعی بدن از تجربه نوع سخت بیماری و همچنین جهش‌های بیشتر ویروس جلوگیری کند. بنابراین واکسیناسیون علیه کرونا را باید انجام دهیم  هرچند با زدن واکسن ایمنی ۱۰۰درصدی نداریم اما ایمنی بهتری داریم.

این گروه درباره اهمیت رعایت پروتکل‌ها همراه با تکمیل مراحل واکسیناسیون می‌گویند: واکسیناسیون راهکار حفاظتی بهتر است، اما ۱۰۰درصد نیست واکسن را برای داشتن سیستم ایمنی قوی تزریق می‌کنیم ولی به این معنا نیست دیگر پروتکل‌ها بهداشتی را کنار بگذاریم، چون واکسن به تنهایی نمی‌تواند نقش حفاظتی داشته باشد و همچنان باید تا پایان همه‌گیری کرونا در سطح دنیا از ماسک استفاده کنیم و از شرکت در میهمانی، شب‌نشینی، مجالس عزا و عروسی خودداری کنیم.

استان آذربایجان غربی/ ۲۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه زیر دستگاه ونتیلاتور

محمدامین ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۶۵۶ نفر با بیماری سندروم حاد تنفسی بستری شده و ۲۸ نفر نیز تحت ونتیلاتور قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد ۳۷۸ بیمار مشکوک به کرونا و ۱۴۴ بستری در بحش مراقبت‌های ویژه در سراسر استان ثبت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی از فوت ۹ نفر دیگر خبر داد و گفت: تاکنون متاسفانه هفت هزار و ۱۴۵ نفر از هم استانی‌ها بر اثر کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به ابتلای ۲۹۴ نفر دیگر در شبانه روز گذشته بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد ۳۲۰ هزار و ۵۴ نفر به این بیماری آلوده و ۷۲ هزار و ۵۴۰ نفر بیمار بستری نیز بهبود یافته‌اند.

ولی‌زاده از واکسیناسیون چهار میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۷۱ نفر خبر داد و افزود: دریافت دوز سوم کرونا نیز همچنان در حال انجام است و تاکنون ۳۶ هزار و ۳۰۶ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند.

اُمیکرون پشت دروازه‌های ایران/ واکسن‌نزده‌ها از فرصت باقی‌مانده استفاده کنند +نقشه و نمودار

استان اصفهان/ ۱۵۴ مورد جدید ابتلا در یک روز

پژمان عقدک در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار داشت از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و  ۲۴۸ هزار و ۲۵ نفر موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گزارش شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان ۴۲۶ هزار و ۲۱۶ نفر بوده که از این تعداد ۱۸۳ هزار و ۹۲۴ نفر به همین علت بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ۱۲۳ هزار و ۹۰۵ بیمار کرونایی از ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا بهبود یافتند، گفت: متاسفانه تا کنون ۱۷ هزار و ۵۱ نفر نیز نتوانستند در برابر این ویروس مقاومت کنند و فوت شدند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته  ۱۵۴ مورد جدید کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی  و ۱۱۸ نفر بیمار کرونایی نیز در این مراکز بستری شدند که حال ۱۱۲ نفر آن وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۸ خانواده هم داغدار مرگ عزیزان خود در اثر ابتلا به کرونا شدند.

عقدک تصریح کرد: در حال حاضر با ترخیص ۱۱۲ بیمار تعداد مجموع بستریان به ۵۲۴ بیمار با تشخیص ابتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسیده و امیدواریم هر چه زودتر چرخه انتقال بیماری مسری کرونا قطع شود و هیچ بیمار بستری کرونایی نداشته باشیم.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در استان اصفهان باید از جمعیت ۱۲سال به بالا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واکسن کرونا را تزریق می‌کردند که در حال حاضر قریب به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، حدود ۹۰۰ هزار نفر هنوز دوز اول را تزریق نکرده‌اند.

رضا فدایی افزود:در موج پنجم کرونا آمار مبتلایان به کرونا به حداکثر رسیده بود و قریب به سه هزار تخت در بیمارستان‌های استان اصفهان به وسیله کرونا اشغال شده بود، روزانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر برای این منظور بستری می‌شدند و این آمار بستری شدگان حاکی از آن بود که حداقل ۵۰ برابر این آمار (قریب به ۳۰ هزار نفر) بیمار سرپایی داشتیم.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه بعد از مدتی با نزول روند ابتلاء به کرونا طی دو ماه گذشته شیوع این بیماری در کشور و استان اصفهان در مسیر سرازیری قرار گرفته، گفت:  در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر با تشخیص کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند و روزانه قریب به ۱۰۰ نفر مبتلای سرپایی جدید ثبت می‌شود.

فدایی تصریح کرد: برای ایجاد سد دفاعی در مقابل چرخش ویروس کرونا، بالا رفتن واکسیناسیون در استان در طی سه ماه اخیر کمک زیادی کرده است اما هنوز این روند کامل نیست و با استفاده از «طرح شهدای سلامت» از یکم تا ۱۹ آذرماه تلاش می‌شود هر چه سریع‌تر قبل از اینکه موج ششم شیوع پیدا کند از بروز این پدیده با واکسیناسیون گسترده، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم حضور در مکان‌های شلوغ، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: شیوع موج‌های کرونا پدیده طبیعی نیست و این اتفاق وابسته به رفتار شهروندان است تا شاهد شیوع موج ششم کرونا نباشیم.

استان البرز/۵ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند

مهرداد بابایی در  گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرج  در مورد  در آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز ، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته  ۲۴ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز ۷۹ هزار و ۷۴  نفر است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۲۵ نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند، افزود: از این تعداد، ابتلای ۷۲ نفر به بیماری کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است.

بابایی با بیان اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا باید با جدیت بیشتری رعایت شود، تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان البرز به ۶۴۵۲ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه هیچ موردی از سویه جدید کرونا در استان البرز ثبت و مشاهده نشده است ، تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۲ هزار و ۳۹۵ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

استان ایلام/۲ فوتی و ۴۲ ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگارتسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۶ هزار و ۳۵۲ هفت نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۴۲ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۲۴ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۶۵ هزار و ۵۷۹ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مربوط به شهرستان‌های ایلام و ایوان گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و ۱۶۴ نفر بوده است.

استان بوشهر/ یک روز بدون فوتی کرونا ثبت شد

سعید کشمیری در گفتگویی با خبرنگار تسنیم روند نزولی ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هر شرایطی امری مهم و ضروری است و تنها راه مقابله با گونه‌های مختلف ویروس کرونا استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به روند واکسیناسیون در برابر کرونا بیان کرد: هرچند واکسیناسیون راهکاری مهم در مقابل انتقال پرشتاب کرونا محسوب می‌شود اما همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند جامعه را در مقابل این ویروس ایمن کند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به شناسایی بیماران جدید کرونایی خاطر نشان کرد: روز گذشته ۲۳ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۵ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۴ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: یک نفر از موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

کشمیری با بیان اینکه این استان بار دیگر روز بدون فوتی کرونایی تجربه کرد گفت: مرگ ۲ هزار و ۲۷ بیمار کرونایی در استان بوشهر در ۲۱ ماه گذشته ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به روند درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌های این استان پرداخت و خاطر نشان کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۲۵ بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۰ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

وی ادامه داد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۹ هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

اُمیکرون پشت دروازه‌های ایران/ واکسن‌نزده‌ها از فرصت باقی‌مانده استفاده کنند +نقشه و نمودار

استان خراسان رضوی/ راه‌اندازی پنج واحد سیار واکسیناسیون در مشهد مقدس

محمد پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت: راه‌اندازی واکسیناسیون سیار در ایستگاه‌های کار در ادامه برنامه ریزی‌های مستمر برای پوشش فراگیر واکسیناسیون و مقابله با کرونا انجام شده است.

وی افزود: ایستگاه‌های سیار واکسیناسیون در میدان امام رضا (ع)، حاشیه شهرک باهنر، میدان عدالت، حاشیه شهرک شهید رجایی و ایستگاه کار حاشیه خلج  مشهد راه‌اندازی شده‌اند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیرپوشش این دانشگاه دز اول و ۷۱ درصد آنان نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: دز یادآور آسترازینکا نیز برای افرادی که ۶ ماه از تزریق دز دوم آنان گذشته است در مراکز واکسیناسیون زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق می‌شود.

اُمیکرون پشت دروازه‌های ایران/ واکسن‌نزده‌ها از فرصت باقی‌مانده استفاده کنند +نقشه و نمودار

استان سمنان/ ۱۴۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند

کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، تست کرونای ۵۲ نفر در استان سمنان مثبت اعلام شد که از این تعداد ۳۸ نفر به قرنطینه خانگی رفتند و ۱۴ نفر در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته هیچ مورد فوت مبتلایان به کرونا و افراد مشکوک به ابتلا به کرونا در استان سمنان ثبت نشد و در همین مدت ۲۰ نفر هم با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۴۴ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

قدس عنوان کرد: با روشن شدن تأثیر واکسن در پیشگیری از کرونا، توصیه مردم و کارشناسان تکمیل تزریق دزهای واکسن و تشدید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی افزود: در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیش از ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های شاهرود، دامغان در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های سمنان، گرمسار، مهدی‌شهر، و سرخه زرد و شهرستان میامی و آرادان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

استان قزوین/ نرخ ابتلای روزانه ۳ برابر شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از کاهش ۳.۳ برابری (۲۳۴ درصدی) موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی کردیم که این آمار ۱۱۷ نفر کمتر از روز گذشته است.

جلال رحمانی با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی نرخ بستری‌های روزانه کرونایی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته ۳۹ بیمار کرونایی جدید به دلیل علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز قبل ۸ نفر کاهش یافته است.

وی از افزایش ۵۰ درصدی تعداد بیماران بدحال کرونایی هم خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۲ بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین با اتصال به دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند که این آمار ۴ نفر از روز پیش بیشتر شده است.

رحمانی همچنین از فوت یک بیمار کرونایی بدحال در ۲۴ ساعت اخیر خبر داد و افزود: در شرایطی که روز قبل مرگ‌ومیر کرونایی صفر بود، یک بیمار کرونایی بدحال به خاطر شدت بیماری و ضعف مفرط جسمانی جان خود را از دست داد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین به افزایش ۳۰ درصدی موارد بهبودیافتگان کرونایی روزانه اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۵۳ بیمار کرونایی با علائم قطعی نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین ترخیص شدند که این آمار ۱۲ نفر از روز گذشته بیشتر است.

وی ادامه داد: در نهایت مجموع آمار بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با ۸ درصد کاهش روزانه‌ به ۲۰۸ نفر رسید که این آمار در قیاس با روز قبل ۱۸ نفر کاهش پیدا کرده است.

اُمیکرون پشت دروازه‌های ایران/ واکسن‌نزده‌ها از فرصت باقی‌مانده استفاده کنند +نقشه و نمودار

استان کرمانشاه/ ۶۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

مهدی محمدی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در اثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جانباختگان به ۲۸۹۹ نفر رسید.

وی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۱۶ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۲ بیمار سرپایی شناسایی شده است.

محمدی گفت: در این مدت ۸۳ نفر بیمار مشکوک به کرونا بستری و ۶۳ نفر نیز از بیمارستان ترخیص شده‌اند و اکنون در مجموع ۲۵۱ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۱۷ نفر نیز به عنوان بستری موقت رمدسیویر دریافت می‌کنند.

از مجموع بیماران بستری ۶۱ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۱۰ مورد حال وخیم دارند.

استان مرکزی/ شناسایی ۵۳ بیمار جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی، ۵۳ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز اخیر در استان مرکزی  شناسایی شد.

سیدمحمد جمالیان افزود: ۱۳ بیمار کرونایی شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند و ۴۰ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به ۱۰۵  هزار و ۳۴۴ نفر رسید که هیچ گزارشی از موارد فوت کرونا ۲۴ ساعت اخیر در استان مرکزی گزارش نشده که شمار فوتی‌های کرونا در استان مرکزی تاکنون به ۲ هزار و ۹۶۹ نفر رسیده است.

چمالیان ادامه داد: کرونا کوچک و بزرگ نمی شناسد و با کسی شوخی ندارد و ویروسی است که اگر بهداشت را رعایت نکنیم مبتلا می شویم بنابراین خانواده و مدرسه مکمل یکدیگر هستند و می بایست آموزش‌های لازم در خصوص دستورالعمل های بهداشتی به این گروه هدف داده شود.

وی عنوان کرد: تاکنون ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان یک نوبت و ۷۴درصد هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند، که باتوجه به شیوع سویه‌های جدید کرونا در کشورهای آفریقایی و اروپایی و احتمال شیوع آن در دیگر مناطق جهان واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مهم ترین راه برای جلوگیری از افزایش مبتلایان و فوتی ها است.

اُمیکرون پشت دروازه‌های ایران/ واکسن‌نزده‌ها از فرصت باقی‌مانده استفاده کنند +نقشه و نمودار

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سلامتی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    9 17
    باید اونایی رو که بدون هیچ علتی واکسن نزدن از تمام خدمات محروم کنید چون اینا هم برای بقیه مشکل درست میکنن هم زحمات کادر درمان ووزارت بهداشت رو هدر میدن باید با آدم بیشعور با جدیت برخورد بشه
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      13 8
      متخصصان متعهد و متدين می گویند واکسن اجباری نباشه تو چقدر سواد در این زمینه داری؟
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      2 10
      چند تا متخصص متدین میخوای بیارم که قسم میخورن واکسن باید زد؟؟؟ اون متخصصی که نمیدونه واکسن چیه مدرکش بدرد جرز دیوار میخوره. اگه سوادش قدر بچه اول دبیرستان هم بود میفهمید واکسنهایی مثل برکت و سینوفارم که براساس ویروس کشته شده هستن هیچ خطری ندارند.
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      10 2
      15:05 مراقب باش کسی تو دنیای واقعی از طرز فکر پوچ و ممتحجرانه ت باخبر نشه چون اون موقع دیگه پشت کامپیوترت نیستی و ممکنه دک و پوزت بیاد پایین
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      16 2
      15:05 خودتو کشتی از بس پایین تمام صفحه ها کامنت گذاشتی . بذار حرف آخرو بهت بگم اگر خودتو به 4 قسمت مساوی هم تقسیم کنی واکسن نمیزنیم و طبق استدلال احمقانه خودتون تا ما واکسن نزنیم واکسنهای شما هم کار نمیکنه حالا برو بازم واکسن بزن . ما ملت امام حسینیم و باج هم نمیدیم کسی هم با اجبار نمیتونه هیچ غلطی بکنه .
    • مهدی مختاری 291 IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      10 1
      در جواب به کاربر «سلامتی» : کاربر محترم؛ لیست تمام خدماتی که شما می گویی باید محدود شوند شامل این موارد می شود: «خدمات و حقوق مدنی» و «خدمات اجتماعی» و «خدمات بازرگانی» و «رفت و آمد درون شهری» ؛ خدمات و حقوق مدنی شامل این موارد می شود: 1) حقوق اموال منقول و غیر منقول. 2) حق قراردادها و تعهدات. 3) حقوق مسئولیت مدنی. 4) ارث و وصیت. 5) حقوق خانواده. 6) حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی. بعضی از خدمات اجتماعی که شامل محدودیت می شود عبارتند از: 1) دریافت بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس. 2) اقامت در هتل و مسافرخانه. 3) خدمات بانکی شامل: رسیدگی به حساب‌های بانکی، پرداخت قبوض و صورت حساب ها، انتقال وجه، امور مرتبط با دریافت و پرداخت وام، خدمات بیمه، بازنشستگی، یارانه، سهام عدالت و سرمایه‌گذاری می باشد. خدمات بازرگانی شامل: تولید کردن، خریدن و فروختن محصولات مورد نیاز جامعه می باشد. حقوق خانواده شامل: نکاح، طلاق، مسئله‌ پرداخت مهریه، پرداخت نفقه، تمکین، نحوه‌ تعیین مهریه، راه های از بین رفتن زوجیت و مسائلی از این قبیل می باشد. حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی هم طبق جایگاه هر شخصی در جامعه مشخص می شود؛ مثال: هر شخص زنده ای حق دارد که برای زندگی کردن مالک چیزهایی (از قبیل: مسکن، شغل، تحصیل، پوشاک و غذا) باشد. خلاصه اینکه به درخواست شما تمام حق و حقوق هر انسان زنده ای که واکسن نزند باید از بین برود. حالا خودت قضاوت کن آیا چنین محدودیت هایی ظالمانه و توهین آمیز نیست؟ آخه انصاف هم خوب چیزیه؛ دزدی از حساب بانکی مردم و کم شدن حقوق کارکنان چه ربطی به تزریق واکسن دارد؟!!! مردم کار می کنند تا پول بگیرند آنوقت شما توقع دارید که حقوق آن ها مسدود و یا اینکه مقداری از آن کم شود؛ مگه ما برده هستیم که کار کنیم اما پول نگیریم؟ حالا اگر واقعاً انصاف و وجدان داری دیگر به توهین کردن ادامه نده لطفاً. علت واکسن نزدن مان را هم هزار بار گفتیم و جزئیاتش را مو به مو توضیح داده ایم؛ این شما هستید که نمی خواهید بشنوید. در ضمن ما هزار بار از زحمات پزشکان و پرستاران محترم تشکر و قدردانی کرده ایم و به آن ها گفته ایم که فقط واکسن نمی زنیم؛ اما نگفته ایم که ماسک هم نمی زنیم. مگر خودتان به ما یاد نداده اید که پیشگیری بهتر از درمان است؟ ؛ پس ما هم ماسک زدن را به جای واکسن زدن انتخاب کرده ایم. پس دیگر نگران چی هستید؟
    • مهدی مختاری 291 IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      10 2
      یک نکتۀ مهم دیگر یادم رفت بگویم: تزریق اجباری واکسن ها یعنی تجاوز به حریم خصوصی دیگران.
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      2 0
      باید اونهایی که جلوی مراحل داروهای بومی گرفتند به اشد مجازات برسند اونایی که همه فواید روشهای درمانی کاهنده آثار کرونا رو توی کیسه مسمی به واکسن ریختند اونهایی که با لحاجت و ... جان انبوهی گرفتند مردم رو از کسب و کار انداختند و دست بردار هم نیستند ...
  • RO ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    10 8
    مشرق نیوز چرا در مورد آلمان و کشور های اروپایی که الگوی دکتر های برای واکسیناسیون اجباری هستند خبر تهیه نمیکنید مرگ روزانه 500 نفر در آلمان با واکسیناسیون بالای 70 درصد جالب نیست . این نشون میده واکسن آزمایشی نه جلو ابتلا نه انتقال نه جهش نه مرگ و میر رو نمیگیره. بعضی های میگن واکسن جلو جهش رو میگیره باید بگم کسی که مبتلا به کرونا میشه و کرونا وارد بدنش میشه پس ویروس رو هم جهش میتونه بده عقلانیت لازم است
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      3 0
      اینا همه روشهای ساده ای که الآن بین مردم برای ممانعت از کرونا و درمانش شایع و مورد استفاده است رو منکرند و تمام کاهش ابتلا و فوتیها رو به اسم واکسن می نویسند مگر امثال آلمان و دیگر کشورهای غربی تو تولید واکسن تازه کارند ؟!
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    12 6
    برخی از متخصصان می گویند واکسن زده ها برای جامعه خطرناک هستند که متاسفانه تعدادشان هم زیاد است
    • مجتبی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      6 11
      کدوم متخصص اینو میگه استاد؟؟ چرا خبر کذب منتشر میکنی؟
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      10 1
      پاسخ به جناب مجتبی پرفسور کریستین پرون متخصص بیماری های عفونی و رئیس سابق شورای عالی بهداشت عمومی در فرانسه و نیز دکتر مالون مخترع فناوری واکسن های mRNA
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 5
    تا نباشد چوب تر فرمان نبرد.......
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      2 0
      جای نقطه چین ها آنهایند که هم آینده دنیایی رسوا و ... دارند و هم یوم تبلی السرائر رسواترند و حق الناس خیل عظیمی به گردن دارند و قادر بر ادا نیستند مقلدان کفار حربی در نهایت نابخردی و خسرانند خداوندا در افتضاحشان تعجیل فرما و از خسارتهای بیشتر بازشان بدار آمین یا رب العالمین اللّٰهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن و أهلک و اخذل أعدائهم و أعداء شیعتهم و محبیهم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس