ادامه لفاظی و شلوغ‌کاری مقامات صهیونیستی علیه ایران؛ این بار رئیس موساد

در ادامه لفاظی‌ها و شلوغ کاری‌های مقامات صهیونیست علیه ایران همزمان با مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، رئیس سازمان موساد نیز درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرد.

به گزارش مشرق، «دیوید بارنیع» رئیس سازمان جاسوسی موساد در ادامه لفاظی‌ها و شلوغ کاریهای مقامات رژیم صهیونیستی همزمان با مذاکرات وین برای رفع تحریمهای ایران و تلاش برای متوقف کردن آن مدعی شد که تل آویو هرکاری لازم باشد می‌کند تا مطمئن شود که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

براساس گزارش هاآرتص، بارنیع در مراسمی در مقر این سازمان در بیت المقدس در کنار نفتالی بنت نخست وزیر و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت: ایران هرگز سلاح اتمی نخواهد داشت، نه در سالهای آینده و نه هیچوقت.

بیشتر بخوانید

اسرائیل بابت ایران خود را به دردسر انداخته است

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که ایران بارها تاکید کرده هرگز به دنبال سلاحهای کشتار جمعی نبوده و تمامی فعالیتهای هسته‌ای این کشور در جهت صلح آمیز و زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.

نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا ضمن متهم کردن ایران به تلاش برای باج‌گیری هسته‌ای، خواستار توقف مذاکرات غیرمستقیم واشنگتن با تهران شده بود.  بنت در این تماس ضمن متهم کردن ایران به «باج‌گیری اتمی» به‌عنوان تاکتیک برای مذاکره در وین، خواستار توقف فوری مذاکرات وین و اعمال تدابیر سخت علیه ایران شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان بلافاصله به اظهارات بنت پاسخ داد و  تصریح کرد: هیأت‌ها در وین، از اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیوئیستی دستور نخواهند گرفت.

در عین حال هاآرتص با اشاره به اظهارات بارنیع نوشت، مقامات ارشد اسرائیلی طی هفته‌های گذشته در نشستهای خصوصی تاکید کردند که تل آویو هیچ طرح مستقلی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران ندارد و مشخص نیست بارنیع از چه چیزی صحبت می‌کند.

رئیس موساد که معمولا به صورت عمومی و درمقابل دوربینها صحبت نمی‌کند در ادامه ادعا کرد، ایران به اورانیوم ۶۰ درصدی برای اهداف غیرنظامی نیازی ندارد، یا به سه سایت با هزاران سانترفیوژ مگر اینکه به دنبال بمب اتمی باشد.

شبکه رسمی تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش‌تر به صراحت از تلاش‌های همه‌جانبه تل‌آویو برای کارشکنی و به شکست کشاندن مذاکرات وین خبر داد.

شبکه «کان ۱۱» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت نفتالی بنت نه تنها برای جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام، که برای جلوگیری از دستیابی به هرگونه توافق موقت یا مرحله‌ای طرف‌های مذاکره‌کننده در وین، تلاش‌های دیپلماتیک انجام می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    این لفاظی ها و جیغ و دادهای امریکا و اسراییل بخاطر اینه که ایران توی مذاکرات جدید،امریکا را آدم حساب نکرد. همه میدونیم که نتیجه اقتصادی توی این مذاکرات بدست نمیاد اما این مذاکرات سه تا نتیجه مطلوب براش متصوره؛یکی انزوای امریکا و تحقیرش. در تحقق شعار ما امریکا را زیر پا میگذاریم.و دوم اتمام حجت با غرب.سوم،وقت خریدن برای سامان دادن اوضاع داخلی و کم کردن فشارها با بازی دادن غربی ها.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    ایران هم گدا وگشنه برجام نیست بخواهد درآن باقی بماند
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    1 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس