با عزم جدی به وین رفته‌ایم/به نیت سه کشور اروپایی خوشبین نیستیم

وزیر امور خارجه گفت: با عزم جدی و دستورکار روشن به وین رفته‌ایم، اما درباره اراده و نیت آمریکا و سه کشور اروپایی خوشبین نیستیم.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با «هایاشی یوشیماسا» وزیر امور خارجه ژاپن درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی با تبریک انتصاب هایاشی و ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به مقامات عالی ژاپن، همچنین تشکر از کمک های انساندوستانه این کشور در زمینه مقابله با کرونا، به حضور چهار میلیون مهاجر افغانستانی در ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون به دو و نیم میلیون مهاجر افغانستانی واکسن تزریق شده است و ایران آمادگی ارسال کمک های بشردوستانه ژاپن برای مردم افغانستان را دارد.

امیرعبداللهیان وضعیت نگران کننده انسانی در افغانستان در آستانه فصل زمستان را مورد تاکید قرار داد و بر ضرورت ارسال کمک های انسانی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: همه کشورها در این شرایط باید به کمک مردم افغانستان بشتابند و ما نیز آمادگی داریم کمک های انسان‌دوستانه از طریق هوایی یا زمینی را به افغانستان تسهیل نماییم.

امیر عبداللهیان همچنین ضمن مرور ابعاد مختلف روابط دوجانبه و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت گسترش روابط در زمینه های اقتصادی، تجاری، بشر دوستانه، محیط زیست و بهداشت، تاکید کرد و گفت: در همه زمینه ها می توانیم همکاری های خود را افزایش دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره مذاکرات هسته ای در وین با تاکید بر این که ما از مذاکره جدی و یک توافق خوب استقبال می‌کنیم و باید طرف های مقابل از خود حسن نیت نشان دهند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با عزم جدی و دستورکار روشن و منطقی شده به وین رفته است، اما درباره اراده و نیت آمریکا و سه کشور اروپایی خوش بین نیستیم.

وی افزود: مقامات آمریکا از یک طرف درخواست مذاکره و بازگشت به برجام را دارند، اما از طرف دیگر افراد و موسسات ایران را هم زمان تحریم جدید می کنند.

امیرعداللهیان افزود: مهم این است که این مذاکرات نتیجه داشته باشد و طرف های غربی جدیت و حسن نیت خود را در میز مذاکره و عمل نشان دهند.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این گفتگوی تلفنی با اعلام آمادگی برای گسترش روابط دو جانبه در زمینه های بهداشت، محیط زیست و گردشگری و سایر زمینه ها، از ارسال کمک های اضطراری ژاپن به افغانستان استقبال کرد.

«هایاشی یوشیماسا» بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و احترام به حقوق زنان و اقلیت های قومی و نابودی تروریسم در این کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ژاپن با استقبال از آغاز گفتگوهای وین، خواستار انعطاف طرفین برای رسیدن به یک توافق مرضی الطرفین در مذاکرات شد.

هایاشی یوشیماسا ضمن ابلاغ سلام مقامات عالی ژاپن به رییس جمهور اسلامی ایران از وزیر امور خارجه کشورمان برای دیدار از ژاپن دعوت کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    7 2
    تا زمانی که سران آمریکایی و کشورهای اروپایی ، افسار خودشان را بدست سران رژیم صهیونیستی بسپارند و آنها عروسک گردان آمریکا و اروپا باشند ،امیدی به توافق نیست ،نبوده و نخواهد بود.
  • NL ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    5 1
    ولی سه کشور اروپایی به نیت شما خیلی خوشبین هستن مخصوصا بعد از غنای 60 درصد خوشبین تر هم شده اندزج
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      1 0
      باید چه کار میکردیم که نکردیم؟ اصلا تو ایرانی هستی یا اروپایی؟ اصلا چرا نمیری اروپا؟
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      1 0
      نباشن
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      1 0
      اگر در دولت یازدهم غنای 60 درصد انجام شده بود نه اینقدر تحقیر می شدیم در برجام نه تحریمی در کار بود همه این تحریمهای متعدد به خاطر وادادگی دولت روحانی و تیم مذاکره کننده آن بود به همین خاطر هم هسته ای را تعطیل کردند هم سفره مردم را خالی در واقع هم چرخ هسته ای نچرخید هم زندگی مردم خداوند برای بانیانش عذاب الهی نصیبشان بگرداند
  • کارشناس IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    11 9
    کلید مشکلات مملکت در داخل است
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      2 8
      به عقلت رجوع کنی خواهی دید دولت رئیسی در داخل هم با تمام وجود تلاشش را برای رفع مشکلات مردم و کشور می کند
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    4 3
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
    • آزاد IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      3 1
      بیا پایین بچه
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    3 8
    اروپا یها کودن هستند
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    7 0
    این دوستان هم که دنبال برجامند، احیای برجام اگر غیرممکن نباشد بسیار سخت است.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    4 0
    هیچ کاری برای بازگشت نخجوان نکردی انگارنه انگار...شما وزیر خارجه کدوم کشوری؟
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    4 5
    نوچه ی ظریف
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    2 0
    عزم مهم نیست نیت مهمه
  • احسان US ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    3 0
    خوب چه اصراری به مذاکره دارید؟ برگردید به ایران وقتی میدانید که ۱-به اینها اعتماد نمیشه کرد؛ ۲- برجام خسارت بود؛ ۳- کلید همه مشکلات در داخل است. لطفاً زودتر برگردید که هم وقت کشور تلف نشود هم هزینه به بیت المال
  • سعید IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    2 0
    بخدا کلید حل مشکلات در داخل ایران هست. خوشبین نیستی پس برای چی میری مگه میرسید که می‌روید برای مذاکره..مشرق جان مادرت یه مشورت یا سوال مردمی به صورت پیامکی بگیر ببین نظر مردم چیه آخه . ۸۰ میلیون مردم راضی نیستن میگن مشکل در داخله تحریم کیلوی چنده. دزد های داخل رو بگیرین
  • علی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    2 0
    از برجام آبی برای ملت ایران گرم نخواهد شد پس لطفا با هیات ۴۰ نفری به وطن برگردید و آمریکا و اروپاییان را به حال خودشون رها کنید. والسلام
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    1 0
    درود
  • بنده خدا IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    1 0
    خیلی احترام واسه آقای امیر عبدالهیان قائل هستم و معتقدم اصلا با ظریف قابل مقایسه نیست و بسیار قوی تر هست و غربزده نیست. اما هر چی باشه از بدنه وزارت خارجه بوده. وزارت خارجه اییها کلا معتقد به مذاکره هستن و هیچ گزینه ایی رو غیر مذاکره قبول ندارن. حرکات تند هیچوقت انجام نمیدن. الان آمریکا و اروپا با این شرایط اقتصادی و کرونا در اوج ضعف هستن و توان حمله نظامی به هیچوجه ندارن و خیلی راحت میشه حرکات تندی مثل خروج از برجام و اخراج بازرسان آژانس و حتی تعلیق ان پی تی رو بعنوان گزینه های ایران انجام داد.
  • امیر IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    ایران اساسا نیاز ضروری و حیاتی به کمک‌ها و دلسوز یها و رفع تحریم ها و امتیاز دادن های کدخدا و پادوهای رو نداره، کلید حل همه مشکلات ریز و درشت کشور در هر زمینه ای در مدیریت صحیح و دلسوزانه و متعهدانه و متخصصانه منابع و امکانات بیشمار و بی نظیر کشور خودمون هست لاغیر، خداوند متعال هرجور امکانات و منابعی را که فکر کنید به این کشور امام زمان هدیه کرده است، اگر مدیران جاهل و خائن و جاسوس و نفوذی و دزدی‌های میلیاردی و رانت ها و بی عملی و بی کفایتی وجود نداشته باشه، ما از هر جهت تامین هستیم بدون اینهمه لازم باشه برای بدست آوردن پول‌های متعلق به خودمون که دست دزدهای یانکی و گاوچرونهای غربی هست بخواهیم سر خم کنیم، دولت آقای رئیسی هم دولت خیلی خوبی هست، باید کمکش کرد تا بتونه آوارهای خرابکاریهای هشت سال گذشته را برداره و ملت نجیب و شریف ایران رو به رفاه معیشتی برسونه، ان شاء الله اگه خناسان داخلی بگذارند، دولت آقای رئیسی توانایی های بالایی داره و ضمنا دزد پرور و جاسوس پرور هم نیست، و مدارک شون هم قلابی نیست و دوتابعیتی و گرین کارتی و اشرافی و تجملی و تریلیاردر نیستند، از جنس مردم هستند اکثرشون
  • Azadeh IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    3 0
    خوشبین نیستید باتیم۴۰ نفره کلی هزینه کردید رفتید !!!!!
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    3 0
    وجدانا دیگه شعار ندید عمل کنید فقط ملت خودشون اثر عملتون رو خواهند دید
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    2 0
    آفرین
  • DE ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    2 0
    به نیت سه کشور اروپایی خوشبین نیستیم. آقا چرا به نیت این سه کشور غربتی اروپایی منظور غربی اروپایی خوشبین نیستید . این فرنگی ها خیلی شون نخود فرنگی هستند سبزه سبزند و اونهایشون هم که شبیه توت فرنگی اند کلا ذاتا گوجه فرنگی هستند ولی دولتهای اروپایی همه شون فقط برای غربت من الله کار میکنند. حالا چرا نباید خوشنبین بود از این واضح تر.
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس