کد خبر 1307817
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
در خصوص مناقشه قره باغ با لاوروف مذاکره خواهم کرد

وزیر امور خارجه آمریکا امروز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد که در دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، درباره وضعیت منطقه مورد مناقشه قره باغ با وی گفتگو کند.

به گزارش مشرق، به نقل از اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد که در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، درباره وضعیت منطقه مورد مناقشه قره باغ با وی گفتگو کند.

وزرای خارجه آمریکا و روسیه در حال حاضر برای شرکت در اجلاس وزرای سازمان امنیت و همکاری اروپا در استکهلم به سر می‌برند.

لازم به ذکر است پیشتر وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن، وزرای خارجه روسیه و آمریکا قرار است در حاشیه برگزاری اجلاس وزرای سازمان امنیت و همکاری اروپا با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه روسیه، لاوروف قرار است در جریان برگزاری این نشست، با شخصیت‌های دیگری به ویژه با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رؤسای سیاست خارجی بریتانیا و ترکیه نیز دیدار کند.

میزان تنش در روابط میان مسکو و دولت‌های غربی بر سر مسائل مختلف همچون اوکراین و بلاروس تا حد کم سابقه‌ای افزایش یافته است.

شب گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقادی تند از رفتار آمریکا در خصوص عدم تمدید روادید دیپلمات‌های روس در واشنگتن گفت که دیپلمات‌های آمریکایی نیز باید تا آخر ماه ژانویه سال جدید میلادی، خاک روسیه را ترک کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس