کد خبر 1307800
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

تبریز یکی از شهرهای غربی و ترک زبان ایران می باشد. این شهر به غذاهای متنوع و لذیذش معروف است. تنوع غذا و دسر در این شهر بسیار زیاد می باشد. آب و هوای تبریز نیز در اکثر مواقع سرد و خنک می باشد بنابراین بهترین فصل برای سفر به این شهر بهار و اوایل تابستان می باشد.

در این مطلب از آس  چارتر قصد داریم شما را با برخی از معروف ترین رستوران های تبریز آشنا کنیم. اگر شما نیز مشتاقید غذاهای لذیذ تبریز را در رستوران های باکیفیت تبریزامتحان کنید؛ می توانید بلیط هواپیما تهران تبریز خود را در کمتر از 3  دقیقه از سایت آس چارتر تهیه کنید. در ادامه همراه ما باشید.

رستوران دلستان

یکی از رستوران های سنتی و زیبای تبریز، رستوران دلستان می باشد که غذاهای سنتی و محلی تبریز را آماده می کند. رستوران دلستان انواع غذاهای تبریزی و کباب و کوفته های لذیذ این شهر را برای مهمانان  آماده می کند.

فضای داخلی این رستوران بسیار دلچسب و دلنشین می باشد. وجود دیوارهای سفالی، سقف های گنبدی و پنجره های چوبی بر انسان را به یاد معماری ساختمان های قدیم می اندازد. وجود آب نمایی در وسط این رستوران بر زیبایی این رستوران می افزاید.

رستوران دلستان به خوبی معماری کلاسیک و قدیمی را با یکدیگر تلفیق کرده است.

آدرس: تبریز، بلوار 29 بهمن، روبروی جام جم

 معرفی بهترین رستوران های تبریز

سفره خانه قائم مقام فراهانی

سفره خانه قائم مقام غذاهای لذیذ و سنتی تبریز را سرو می کند. بنای این سفره خانه 11 متر زیر زمین قرار گرفته است. فضای داخلی رستوران سبکی سنتی دارد یعنی دارای تخت های سنتی به همراه پشتی می باشد. فضای داخل رستوران به علت اینکه 11 متر زیر زمین قرار دارد و کمی بسته است برای برخی زیاد خوشایند نیست اما از غذاهای آن از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

این سفره خانه یکی از رستوران های قدیمی تبریز می باشد. یکی ازمزایای این رستوران پخش موسیقی سنتی تبریز و عکس های سنتی می باشد.

برخی از غذاهای این سفره خانه در نمک پخته می شوند که بسیار لذیذ و مغز پخت می باشد که به امتحان کردنش می ارزد.

آدرس: خیابان ششگلان، نرسیده به پل قاری، کوچه یخچال

رستوران گازماخ

گازماخ در زبان ترکی به معنای ته دیگ می باشد. در این رستوران تمامی غذاهای لذیذ تبریزی آماده می شود اما کوفته تبریزی و کباب تابه ای آن از شهرت بیشتری برخوردار می باشد. تمامی غذاهای این رستوران در ظروف چینی زیبایی سرو می شود.

از این جهت این رستوران را گاز ماخ می گویند که در کنار تمامی غذاهای خود ته دیگ نیز قرار داده می شود. فضای داخلی این رستوران بسیار تمیز و مدرن می باشد.

معمولا آخر هفته ها رستوران بسیار شلوغ می شود و ممکن است برای غذا خوردن صبر کنیم تا صندلی ها خالی شود. منوی این رستوران نیز قیمت نسبتا بالایی دارد.

آدرس: کوی ولیعصر، انتهای خیابان شریعتی شمالی، ضلع شمالی میدان بهارستان، نبش 10 متری مقدم

 معرفی بهترین رستوران های تبریز

رستوران برکه

یکی از بهترین و زیباترین رستوران های تبریز، رستوران برکه می باشد که در منطقه سردرود قرار گرفته است و حدود 20 دقیقه از مرکز شهر تبریز فاصله دارد. فضای داخلی این رستوران از جذابیت زیادی برخوردار می باشد. وسط این رستوران برکه ای زیبا وجود دارد که اطراف آن با درختچه تزئین شده است.

علت نام گذاری این رستوران به "برکه"، نیز به علت وجود برکه ای در وسط رستوران می باشد.

این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را آماده می کند اما کباب های این رستوران از شهرت بیشتری برخوردار می باشد. رستوران برکه ظرفیت پذیرایی از 280 نفر را به طور همزمان را دارا می باشد.

دیزی و آبگوشت رستوران برکه نیز از کیفیت زیادی برخوردار می باشد و طرفداران زیادی دارد. رستوران برکه یکی از رستوران های شیک تبریز نیز محسوب می شود که حتی نحوه سرو غذا نیز بسیار شیک و محترمانه است.

آدرس: تبریز، کمربندی، سردرود، بین زیرگذر اول و دوم

رستوران حاج علی

رستوران حاج علی یکی از قدیمی ترین رستوران های تبریز می باشد که قدمتی 100 سال دارد. این رستوران در بازار قدیم تبریز قرار دارد. کباب های این رستوران طرفداران زیادی دارد.

فضای این رستوران بافتی قدیمی و دنج دارد. غذاهای رستوران حاج علی از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

قیمت غذاها در این رستوران بسیار مناسب می باشد. رستوران حاج علی در کنار غذاهای خود نوشیدنی و سوپ رایگان نیز سرو می کند. نکته ای که در خصوص این رستوران باید مدنظر داشته باشیم این است که رستوران حاج علی تنها تا ساعت 2:30 کار می کند و شما می توانید تنها برای وعده ناهار به این رستوران مراجعه کنید.

بنابراین بهتر است قبل از این ساعت در رستوران حضور داشته باشیم. مسافران می توانند پس ازخستگی خرید از بازار قدیم تبریز، ناهاری دلچسب و لذیذ را در این رستوران میل کنند. آس چارتر همراه شما در تهیه بلیط هواپیما ارزان مشهد تبریز می باشد.

آدرس: تبریز، بازارسرپوشیده، بازار کلاه‌ دوزان یا بوهچی بازار

 معرفی بهترین رستوران های تبریز

رستوران ایپک یولی

یکی از لوکس ترین و مدرن ترین رستوران های تبریز، ایپک یولی می باشد. این رستوران دارای 2 شعبه می باشد که یکی در بام تبریز و دیگری در مرکز تجاری کاسپین قرار دارد.

غذاهای این رستوران از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. شما می توانید انواع کباب های ایرانی و ترک را در منوی این رستوران بیابید.

پاساژ کاسپین که رستوران ایپک یولی در ان قرار گرفته است یکی از بازارهای لوکس و بزرگ تبریز می باشد. اکثر مسافرانی که برای خرید به این پاساژ مراجعه می کنند سری نیز به طبقه فوقانی این پاساژ که رستوران ایپک یولی در آن گرفته می زنند و از غذاهای لذیذ آن لذت می برند.

آدرس: تبریز، خیابان دارایی 2، مابین مسجد صائب الامر و مسجد شهید مدنی، طبقه فوقانی پاساژ کاسپین

فست فود 2000 تبریز

یکی از فست فود های معروف و همیشه شلوغ تبریز، فست فود 2000 می باشد که انواع غذاهای فرنگی اعم از ساندویچ ها و هات داگ و پیتزاها را آماده می کند. پیتزا و هات داگ این مجموعه طرفداران زیادی دارد. قیمت غذاهای این فست فود نیز نسبت به کیفیتی خوبی که دارد،، مناسب می باشد.

برای تهیه بلیط ارزان هواپیما می توانید به سایت آس چارتر مراجعه کنید.

آدرس: تبریز، محله ائل گلی، نرسیده به فلکه گلشهر



** این محتوا تبلیغاتی است **

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    ممنون از سایت مشرق
  • سوسان IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    بهترین تبریز رستوران اوبا و آتابای و لاله پارک هست
  • آرام IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    فقط رستوران حاج حسن با کباب یرگ عالی.تبریز،خیابان راه آهن،نرسیده به ایستگاه کوره باشی،روبروی بانک صادرات،چلوکبابی حاج حسن و پسران,

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس